אין תמונה
אסף אבידן התבגר, המוג'וז תמכו בו

אסף אבידן והמוג'וז מוציאים את האלבום החדש "Poor boy / Lucky man", ממנו יצאו עד כה הסינגלים "Small Change Girl" ו- "Got It Right". באלבום מתארחים שלומי שבן, מארינה מקסימיליאן בלומין, קרן אן ומשה לוי. הוצאת האלבום תלווה בסיבוב הופעות ישראלי בחודש אוקטובר, שאחריו תשוב לדרכים בחורף האירופי.

האלבום החדש משווק לקהל עם שני שמות שונים ושתי עטיפות שונות, בהתאם לרצונו של כל חובב מוזיקה. את הרעיון הגה אסף אבידן עצמו בהארה שלדבריו באה לו בזמן המקלחת. הוא חיפש שמות פוטנציאליים לאלבום והגיע למסקנה שלא הוא צריך להחליט בעניין אלא צריך לתת לכל אחד את האפשרות להחליט לבד, כיוון שכל אחד תופס את המציאות דרך העיניים שלו. הקהל, לדברי אבידן, הוא חלק מהיצירה ולכן השיפוט שלו אותה הוא לפעמים יותר חשוב מהיצירה עצמה, ולכן אותו בן אדם, שאיש אחד רואה בו "ילד מסכן", אדם אחר יכריז עליו כ"בחור בר-מזל".

שנה וחצי של הצלחה וטירוף חושים

אין תמונה
עטיפת "Lucky man"

האלבום החדש של אסף אבידן והמוג'וז (רן ניר - בס; רועי פלד - גיטרות, הדס קליינמן - צ'לו; יוני שלג - תופים). יוצא כשנה וחצי מיציאתו של האלבום "The Reckoning", האלבום ששינה את החוקים במוזיקה הישראלית, וכחודש אחרי החתימה על חוזה היסטורי לארבעה אלבומים עם תאגיד המוזיקה "סוני-קולומביה", הישג בינלאומי לכל הדעות. חלק חשוב בחוזה הבינלאומי מקנה לאבידן והמוג'וז עצמאות בהוצאת האלבום החדש, שיוצא בישראל חודשים רבים לפני שייצא בשאר העולם.

בשנה וחצי האלו עברו על הלהקה שיאים והישגים רבים כמו אלבום הזהב, פרס אקו"ם, סיבוב הופעות ארוך ומצליח בארץ ובאירופה, החוזים בחו"ל וחיים מוזיקליים משותפים שלדברי חברי הלהקה הפכו בהדרגה למשפחתיות של ממש. תוך כדי המשיכו אבידן והמוג'וז ליצור כל הזמן. העבודה על האלבום החדש התחילה למעשה כבר בשלביו האחרונים של תקליטם הקודם. אבידן המשיך לצבור חוויות חדשות ולתרגם אותם לשירים חדשים. מהר מאוד הוא קלט שהשירים שנכתבים שונים בצורה משמעותית מכל קודמיהם.

אבידן קלט שאין אמת אחת

אין תמונה
עטיפת "Poor boy"

בעוד ש"Now That You're Leaving", הEP הראשון שלו מדבר בבירור על שבירתה של אהבה אחת, ו"The Reckoning" מתעסק בתקופה של שיברונות לב רבים, הפעם ניסה אבידן להכיר את עצמו יותר ויותר, לא דרך עיניהן של הבחורות העומדות מולו, אלא דרך מבטו שלו עצמו, שהוא לדבריו האדם הזר ביותר לו. במשך חודשים חיטט, נבר וחפר בקרביים של עצמו וניסה להבין ולהכיר את הדמות המסתתרת שם.

מכאן ש"Poor Boy \ Lucky Man" הוא תוצר של ההבנה שאין אמת אחת אובייקטיבית ומוחצת, אפילו לא כשמדובר בעצמך. זוהי לדברי אבידן קבלה של הבורות האפלים באישיות שלנו יחד עם הצדדים הבהירים יותר, והתובנה שאין טוב ורע מוחלטים, אלא שחיים בוגרים מורכבים ומוכתמים בגווני אפור אינסופיים. מה שפעם היה נראה כנורא, היום יכול להיתפס כברכה, ומה שאיש אחד רואה כתענוג, אדם אחר יכריז כסבל.

את ההפקה המוזיקלית של האלבום החדש עשה אבידן שוב יחד עם אורי וינוקור. למרות הצלחתו של האלבום הקודם, היה ברור לשניהם שהם לא מנסים לשחזר דבר, אלא ללכת על כיוון חדש לגמרי. כל שיר עובד בקפידה עם הלהקה, בניסיון להגיע לתמצית הרעיון שעומד מאחוריו.

הוסיפו כלים: קסילופון, נבל, אקורדיון, מנדולינה ודיג'יי

במוג'וז מספרים כי כל אחד מחברי ההרכב הכניס את הרגישות שלו ושל הכלי שלו לבלילה, כך שגווני מוזיקה שונים התערבבו להם יחד, ובמקומות שכלי הנגינה המוכרים להם לא הספיקו, ניסו את כוחם באחרים. הארסנל של המוג'וז באלבום הזה התרחב - מקסילופון ועד דיג'יי, אקורדיון, מנדולינה, מלודיקה, ונבל. לדבריהם לא היה רעיון שלא נבדק ונוסה. במקום שהיה צריך לשתף מוזיקאים אחרים, הצטרפו לחגיגת המוג'וז אמנים אורחים. עם זאת שמרה הלהקה כל הזמן על מה שקוראים ברוקנ'רול "האמת שלה". התוצאה, הם אומרים, היא אותה להקה בועטת וכנה יחד עם שכבות נוספות של מורכבות וצלילים.

ההקלטות התבצעו שוב באולפנים של קיבוץ "העוגן", שכבר הפכו לחלק בלתי נפרד ממההווי והסאונד של המוג'וז. אבידן ווינוקור עשו גם את המיקסים והמאסטרינג נעשה באולפני " Abbey Road" המפורסמים בלונדון, שם זכו השניים למחמאות על איכות העיבודים וההקלטה מבכירי הטכנאים הותיקים.