אין תמונה
"אין לנו אגו, אבל אנחנו צונעים מהצורך להגיע ולכבוש עוד". אינפקטד מאשרום

שלוש שנים עברו מאז שראה אור האלבום הקודם של אינפקטד מאשרום "The Legend Of the Black Shawarma", שהמשיך את זה שלפניו. בשלוש השנים האלה הבינו ארז איידן ועמית "דובדב" דובדבני שהאופנה במוזיקה האלקטרונית משתנה, ושהריפים הכבדים של הגיטרות שאפיינו את צמד הדיסקים האחרון שלהם צריכים לפנות מעט מקום לטרנדים חדשים כמו דאב-סטפ.

התוצאה היא "Army Of Mushrooms", האלבום החדש והשמיני של אינפקטד מאשרום, שנוצר תוך כדי ההופעות ברחבי העולם, בין הבית בלוס אנג'לס למולדת בישראל, וקרוי על שם הכינוי שניתן למעריצי הלהקה ברחבי העולם. המגמה בו היא ללכת יותר לכיוון הקהל ולכן יש בו חזרה לרייבים, לרחבות הגדולות, פחות שירים ויותר גישה של רחבת ריקודים. מי שסייע בצד האמנותי של האלבום הוא סטיב אוקי (Steve Aoki), המפיק והדיג'יי-כוכב, בעלים של הלייבל האמריקאי "Dim Mak", בו חתומים שמות כמו Zedd שמפיק את ליידי גאגא וכוכב הדאבסטפ Datsik.

אין תמונה
שינוי מגמה. אינפקטד מאשרום ב"Army Of Mushrooms"

"Army Of Mushrooms" כבר יצא באמריקה ונמצא נכון לעכשיו במקום השלישי במצעד הדאנס של itunes (הוא כבר היה שם ראשון), מיד אחרי טייסטו וקאלווין האריס. כבוד. מתוך האלבום יצאו כבר שני קטעים מצליחים, עם שני קליפים מדליקים: "Pink Nightmares" ו-"U R So Fucked", ועתה קבלו השמעה מיוחדת לחמישה קטעים נוספים:

Send Me An Angel, או בעברית, "שלח לי מלאך", הגרסה לשיר של משינה שבוצעה במופע ה"סופר קלאסיקו" במרץ האחרון בביתן 1.


Wanted To, בו מארחים אינפקטד את מאיה איזקוביץ' המוכשרת לדואט עם ריאן סטאר בוגרת "אמריקן איידול".


The Pretender - גירסת כיסוי ללהיט של ה-Foo Fighters.

The Messenger 2012 - חידוש של אינפקטד לקטע ותיק של עצמם.

Nothing To Say

אינפקטד משינה (צילום: ענבל צח)
"זה אלבום חדשני ביותר והרבה יהיו מושפעים ממנו". דובדבני | צילום: ענבל צח

לראיון מתייצב על קו הטלפון עמית דובדבני, הלא הוא "דובדב", הסולן של "אינפקטד מאשרום" ורוב הזמן גם הדובר של ההרכב. "חזרנו באלבום החדש פחות או יותר למקורות אלקטרוניים אבל סאונד חדש שמתאים לזמנינו, פחות האבי מטאל משני האלבומים הקודמים. שומעים בו הרבה אלקטרו מדור חדש מאשר האבי מטאל".

"ב- 5-6 שנים האחרונות לא נהנינו ממוזיקה אלקטרונית, היא לא היתה מספיק טובה"

אבל אתם אמורים להשפיע על התעשייה ולא להיות מושפעים.
"זה אלבום חדשני ביותר והרבה יהיו מושפעים ממנו. כל אלבום שעשינו מושפע, אנחנו לא עובדים בחדר סגור. המטרה היא להרקיד ואם אתה לא מבין אותה, אתה לא יכול לעשות את זה. לכן את חייב להיות מושפע. ב- 5-6 שנים האחרונות לא נהנינו ממוזיקה אלקטרונית, היא לא היתה מספיק טובה, לא מספיק מתחדשת. לפני שנתיים חל שינוי, באו דברים כבדים וחדשים שלא שמענו בעבר וזה מאוד השפיע עלינו".

-הקהל ילך אתכם?
"כל אלבום שלנו שונה מקודמו. אנחנו מנסים לאתגר את עצמנו ולעשות משהו שונה. לא תמיד הקהל עוקב ונהנה. אבל מי שמעריץ כבד יודע שהשינוי עומד להגיע. בינתיים התגובות היסטריות, כנראה שיש פה סיפור מוצלח".

-יש לכם באלבום כמה שיתופי פעולה מעניינים.
"כן, זה אלבום מאוד מגוון ומי שיאזין לו יקבל אותנו בכל מיני פנים. יש רמיקס של דראם בייס בקאבר ל'פריטנדר' של הפו פייטרז. אנחנו מאוד אוהבים דראם נ' בייס וזה הקטע הראשון שלנו והוא כבר נהיה להיט. אנחנו מארחים את מאיה איזקוביץ' ששמעתי אותה באינטרנט נהניתי ממנה, ביקשתי טלפון ואמרתי לה שאני רוצה שהיא תשיר איתנו. היא שרה ושלחה אלינו וצרפנו את הקול שלה לקול של עוד זמרת, ריאן סטאר, שהיתה באיידול האמריקאי ויש לה קול יותר נמוך. זה שיתוף פעולה מעניין שנשמע דאב סטפ עם שתי זמרות.

"יש גם את הקאבר ל'שלח לי מלאך' שנכנס לאלבום. פעם ראשונה שאנחנו עושים שיר בעברית באלבום של אינפקטד. זה לא קרה אף פעם והתגובות היסטריות. איך לא עשינו את זה קודם. אף פעם לא חשבתי על הבית, תמיד חשבנו בינלאומי ודווקא עכשיו את זה אנשים ממש אוהבים. יש גם רימייק למסנג'' משנת 97' שאנשים מתפוצצים. סך הכל זה אלבום מעניין-  דאב, קרחנה, דראמם נ' בייס ועטיפה חסרת מעצורים שנעשתה ברוסיה".

"כדי להיות מקום ראשון צריך טיימינג מצויין, וזה מה שעשינו"

-הייתם מקום ראשון בדאנס באייטיונז אמריקה.
"זה מטורף. האלבום יצא והשגנו מקום ראשון בארה"ב, מקסיקו, קנדה, פינלנד, שווייץ - מקום ראשון בכל כך הרבה מקומות. זה מפתיע מאוד, קיבלנו את זה כהפתעה כי כדי להיות מקום ראשון צריך טיימינג מצויין, וזה מה שעשינו, ואתה צריך לפנות לקהל רחב מאוד, והאלבום שלנו פונה לקהל אבל הוא לא שיא המיינסטרים. להיות ראשונים זה הפתעה, מאוד מחמיא מאוד בשבילנו".

-גם מקום ראשון בארץ חשוב?
"כן, חשוב לנו. אנחנו באים לאירועי ענק והקהל מצביע בקניית כרטיסים. חשוב לנו להוביל, שהקהל יאהב. עד כמה חשובה הצלחה בישראל? לא תמיד. כטריטוריה ביתית היא חשובה ואנחנו עושים מה שצריך לעשות כדי שתהיה הצלחה בארץ. טראק שלי לא יהיה ברדיו, אבל יהיה להיט רחבות ענק. יש הבדל בין מסחריות לבין הרחבות. ממה שבדקנו הישראלים מאוד אוהבים את הקטעים החדשים".

-לפעמים אתה מוצא את עצמך מתגעגע לארץ, שומע אולי אריק איינשטיין?
"אני שומע פעם ביום 'סיפורים מהקופסא' או 'כרמלה גרוס ואגנר' או 'החברים של נטאשה'. אל תשכח שאני במקור מהקריות ועל זה גדלתי. אני מאוד אוהב רוק וניו וייב ישראלי. פעם ביום אני שומע שיר ישראלי עם הילדים".

-מה הצלחה כמו שלכם עושה לאגו?
"אנחנו ממש מונעים מהצורך להגיע לעוד. האגו לא בעננים. מעניין אותנו להגיע לכמה שיותר אנשים ולאתגר את עצמנו. אנחנו מאוד אוהבים להופיע ולעשות. כשזה יעלם זה לא יהיה. נכון לעכשיו אנחנו נהנים מכל רגע ותמיד רוצים לגדול, תמיד מנסים לייעל את המערכת שלנו מסביב לעולם והיא גדולה. אם יש למישהו דמיון על לשבת בבריכה ולהוציא אלבום פעם בשנתיים אז הוא חי בסרט. אנחנו כל יום עובדים מהבוקר עד הערב, 120 הופעות בשנה, עושים כל מה שאפשר לעשות כדי למקסם את עצמנו. יש לנו עוד את הכוח והרצון לעשות דברים מעניינים".

"דור חדש מגיע, מפגיז, ואתה חייב להיות רלוונטי. כל יום בא ילד שמשנה את הרחבות"

-אתם מרגישים כוכבים?
"כשאנחנו באים לישראל אנחנו מרגישים שמזהים אותנו ברחוב ומבקשים חתימות. לכן אנחנו בלוס אנג'לס כי פה אני דג טונה קטנטן. בישראל העיתונות על הראש וצריך יחצן. זה לא היה ולא יהיה. בחרנו להתרחק מהארץ אנחנו אבל מקבלים מכולם פרגון, מהתקשורת ומיוחד מהקהל שמגיע וקונה וזה מה שבסוף היום חשוב לנו. עכשיו אנחנו מגיעים לסיבוב הופעות בימי סטודנט בארץ מול עשרות אלפי אנשים.

-אתם מרוצים מהמקום שלכם בעולם בדאנס?
"אנחנו יציבים אבל תמיד צריך לדאוג. דור חדש מגיע, מפגיז, ואתה חייב להיות רלוונטי לרחבות. טוב ומגניב שבני 30 שומעים אותך, אבל הם לא במסיבות ובמועדונים. באירועים זה גילאי 16 עד 30 וזה הקהל שצריך להשפיע עליו אחרת אתה לא רלוונטי, אתה הולך. כל יום בא ילד שמשנה את הרחבות. לשאלתך - יש יותר גבוהים מאיתנו מבחינת מכירות, אבל המקום שלנו יפה ואנחנו מקבלים כבוד, אבל כל היום עובדים על זה".

-ואתם משלמים מחיר אישי.
"כן, אנחנו משלמים כבד מאוד. בעיקר מבחינה משפחתית. לכל אחד מאיתנו יש שני ילדים ואנחנו נורא אוהבים את מה שאנחנו עושים. המחיר הוא קשה. הרעיות לבד ועושות הכל. אנחנו כל הזמן אומרים שננוח עוד כמה שנים ותמיד רצים לאלבום הבא".

-מה הפרוייקט הבא?
"אנחנו משיקים מופע חדש וענק בלוס אנג'לס. משהו מפלצתי עם 15 צוותים פה בארה"ב. משהו שעוד לא נראה על הכדור ויבוא לארץ רק בשנה הבאה. זה מבנה ענקי על הבמה ושני כדורי ענק מרחפים שאנחנו, ארז ואני, בתוכם. אנחנו עובדים על זה שנה וחצי כבר. ויש פרוקט מיקסים שיוצא עוד עשרה ימים ויש את הסינגל לרדיו עם מאיה בישראל".

-יש לכם עוד מטרות? פנטזיות?
"יש הרבה דברים כאלה. אני רוצה שיתופי פעולה עם 40 להקות שלא יצאו עדיין לפועל, ולהגשים את עצמי כאמן. אני רוצה להוציא לנו 'בלו ריי', 'די.וי.די' ולהופיע בעוד אלף מקומות. יש מלא מטרות שאני רוצה להגשים, לא אחת".