להקת כוורת, שמתאחדת בשבוע הבא לשלוש הופעות גדולות בבריכת הסולטן בירושלים ובחודש אוגוסט לשתי הופעות ענק בפארק הירקון בתל אביב, כבר נמצאת בעיצומן של החזרות לקראת מופעי האיחוד. במקביל, וכמו שהבטיחו במסיבת העיתונאים שכינסו, יוציאו חברי "כוורת" ביום שני הקרוב, 17 ביוני, מארז מיוחד שמקיף חומרים נדירים של הלהקה שרובן טרם ראו אור.

במארז ניתן יהיה להאזין ליצירה המשותפת של "שבעת המופלאים" - גידי גוב, דני סנדרסון, יוני רכטר, אפרים שמיר, יצחק קלפטר, אלון אולארצ'יק ומאיר פניגשטיין ("פוגי") - כפי שטרם נשמעה בעבר.

כך, למשל, ניתן להאזין כאן לביצוע השיר "היא כל כך יפה" שמוכר בביצוע של אפרים שמיר, כפי שהוא מבוצע על ידי גידי גוב בגרסת סקיצה. חברי "כוורת" הצביעו בהליך דמוקרטי איזו גרסה מתאימה להם יותר, וההיסטוריה מלמדת שמניין הקולות במקרה זה נטה בסופו של דבר לטובת אפרים שמיר, אבל למשמע הביצוע של גידי גוב מתברר שההחלטה לא היתה קלה.

עוד ניתן להאזין כאן למערכון הגנוז "מבזק ידיעות קצר", שמדגים את הומור הנונסנס המפורסם של חברי "כוורת" בתקופה ההיא.

המארז החדש

המארז של כוורת כולל שישה דיסקי אודיו ושני DVD. מלאכת איסוף החומרים נמשכה שנתיים, מהקלטות שנערכו במהלך השנים 1971-1976 ורובן הגדול מעולם לא יצאו, כך מדווחים מחברת אן אם סי יונייטד- הד ארצי שאחראית לפרויקט המהודר.

מעריצי כוורת יוכלו למצוא בקופסא בין היתר את "אופרת פוגי" אשר הוקלטה בשנת 1971, עוד בטרם התגבש הרכבה הסופי של הלהקה ואשר שימשה כבסיס לאלבום הבכורה "סיפורי פוגי" שהשנה מלאו 40 שנה לצאתו, הופעה חיה מלאה של כוורת בתכניתה "סיפורי פוגי" כפי שהוקלטה בתיאטרון ירושלים בשנת 1974 והקלטה מ-1975 אשר נערכה באולפני טריטון, ובה מבצעת הלהקה ב"לייב" את רוב שירי אלבומה השלישי "צפוף באוזן".

כוורת שחור לבן (צילום: מונטי אברמסון)
חברי כוורת" בימים ההם | צילום: מונטי אברמסון

בנוסף כלולים במארז שירים ומערכונים שלא ראו אור וגרסאות לא מוכרות לשירים מוכרים. עוד בקופסא שני תקליטורי DVD: הראשון כולל חומרים מארכיון ערוץ 1, בהם גם הופעה של הלהקה, ואילו התקליטור השני כולל חומרים ממופעי האיחוד השונים. כמו כן כולל המארז חוברת מהודרת בת למעלה מ-100 עמודים ובה סקירה של תולדות הלהקה, הסברים מפי הלהקה על ההקלטות השונות וצילומים נדירים אשר טרם נראו.

הדיסקים בקופסא:

דיסק 1 – "בדרך לכוורת"
כולל את היצירות "אופרת פוגי", "המלך ממבו" ו"הילד מברזיל" אשר נכתבו והוקלטו במהלך שרותם הצבאי של חברי כוורת בלהקת הנח"ל, עוד בטרם הוקמה הלהקה. בין היתר כוללות היצירות גרסאות מוקדמות של השירים: "המגפיים של ברוך", "פה קבור הכלב", "נחמד", "שיר המחירון" ועוד.

דיסק 2 – "פינות פוגי"
כולל את כל פינות הרדיו אשר הקליטה הלהקה טרם הקמתה הרשמית עבור תכנית הרדיו של דורי בן זאב "ממנו אלייך" אשר שודרה בגלי צה"ל, ופינה אחת שלא שודרה מעולם.

דיסק 3-4 (דיסק כפול) -  "סיפורי פוגי - הופעה חיה בתיאטרון ירושלים, 1974"
הקלטה מלאה משנת 1974 של המופע  "סיפורי פוגי" בו מבצעת הלהקה את מיטב השירים והמערכונים מתוך שני אלבומיה הראשונים.

אין תמונה
המארז של כוורת בפריסה

דיסק  5 -  "צפוף באוזן -  חי באולפני טריטון"
תיעוד נדיר של הלהקה מבצעת ב"לייב" את רוב שירי אלבומה השלישי, "צפוף באוזן". כמו כן מצורפים כבונוס מערכונים מתוך המופע שליווה את יציאת האלבום.

דיסק 6 – "כוורת בעבודה"
מורכב כולו מהקלטות נדירות מתוך חזרות של הלהקה, ג'אמים, הופעות חיות וגרסאות נדירות ביניהן השיר האחרון שהקליטה הלהקה טרם פירוקה, "Lesson in Love".

DVD 1: "בשחור לבן"
חומרים מתוך ארכיון הערוץ הראשון, בהם ההופעה באולפני הרצליה, כתבת חדשות המתעדת את הלהקה במהלך חזרות,  ביצוע של "התמנון האיטר" עם  תזמורת בית השידור בניצוחו של זוזו מוסא  ועוד.

DVD 2: "איחודים"
כולל את  הסרט "תמונות מחיי להקה" שביים צבי שיסל ומתעד את האיחוד השני בשנת 1990 ובנוסף קטעים נבחרים מתוך האיחודים ב-1984 ו-1998.

כוורת שחור לבן (צילום: מונטי אברמסון)
"שבעת המופלאים" של כוורת בשנות ה-70' | צילום: מונטי אברמסון