אסי עזר משקפי שמש (צילום: עודד קרני)
"בטיול לספרד רקדתי עם השיר של ג'ון ניומן וזה עיצבן את בן זוגי. היה כיף". אסי עזר | צילום: עודד קרני

אסי עזר, המנחה של התוכנית החדשה "הכוכב הבא", מוכר לרוב צופי הטלוויזיה כמנחה של "האח הגדול". אבל עזר הוא גם אוהב וחובב מוזיקה מושבע, אחד שחייב כל הזמן להכיר שירים חדשים, להוריד אותם לסמארטפון ולמחשב, לצפות בקליפים ביו טיוב ולהיות מעודכן.

מבחינת הטעם שלו במוזיקה - הוא אוהב פופ, אבל גם יוצרים עם עומק, מושפע מפרסומות, אבל תמיד מחפש משהו עם טוויסט (וצעקה). הוא נהנה להתרגש משירים מרגשים, וכיף לו להעביר את הזמן עם להיטים מוכרים. רגע לפני שמתחילה "הכוכב הבא", ביקשנו ממנו לבחור עשרה שירים שהכי עשו לו את זה בחודשים האחרונים.

הבחירות של אסי עזר

אביתר בנאי - "שביר"

"זה השיר הכי יפה באלבום החדש של אביתר. יש שם שורה שאני מאוד אוהב מאוד, היא רוחנית ואני לא האיש הכי רוחני בעולם, אבל נתפסתי אליה. הוא שר שם: "כל נשימה מתנה" וחוזר על זה כמה פעמים. השיר מתאר מצב מסוים שקורה בחיים, ולא אפרט לגביו., אבל אני אישית מאוד מתחבר אליו. אביתר הוא הזמר האהוב עלי בישראל מאז ומעולם. הוא הכי נוגע בי, עברתי איתו את גיל ההתבגרות שלי. כיף לי כשהוא מוציא אלבום. כל מה שהוא עושה זה יצירה מושלמת ועגולה בעיני".

הפרויקט של עידן רייכל-  "יורד הערב"

"כשהאלבום 'רבע לשש' יצא, עידן שלח לי אותו כדי לשמוע. שמעתי אותו עם הבן זוג שלי, שהוא ספרדי שלא יודע עברית. השיר 'יורד הערב' תפס לו את האוזן. הוא ניסה להוריד אותו באייטיונז, אבל לא ניתן היה עדיין. אתמול הוא הוריד אותו באייטיונז בספרד וממש התרגש. כיף לראות איך שיר ישראלי נוגע במישהו שלא מבין מילה בעברית, וזה באמת מראה שהמוזיקה היא נטולת שפה. מכאן הבנתי למה עידן מצליח ככה בעולם, כי הוא נוגע בכולם".

עידן חביב – "עכשיו או לעולם"

"אני צריך להתנצל בפני עידן חביב. כשנגמרה 'הישרדות' ניסיתי לשכנע אותו להשתתף בפאנל של התוכנית שהיתה לי בערוץ ביפ, 'מה שאתה שומע', והוא אמר שהוא מעדיף להתמקד במוזיקה. אז אמרתי לעצמי 'יאללה, איזה פליט ריאליטי יוציא אלבום שיעניין מישהו'. כשיצא האלבום שלו התרגשתי והפכתי למעריץ. אז אני מתנצל על הזלזול ואני שמח שהוא מצליח ועושה מוזיקה נפלה ומרגשת".

מטרופולין  עם ריף כהן - Six heures

"אנחנו בעריכות של הסדרה שלי 'להיות איתה' ואחד הפרקים הסתיים בשיר הזה. חיפשנו איזה שהוא שיר שיתאים שם ולא מצאנו. בסוף הבמאי עודד רסקין שלף את השיר הזה ופתאום הכל התחבר, ממש יצא מושלם עם השיר, פשוט יצא בול. בן הזוג שלי יודע צרפתית אז הוא תרגם לי את מילים וגם אהבתי את המילים. זו חוויה כיפית ואני גאה שהשיר הזה מופיע בסדרה שלי".

ריטה - "מחכה"

"השיר של ריטה 'מחכה' מלווה את הפרומו של 'הכוכב הבא' ואני מזמזם אותו בהתרגשות ובחשש בשבועות האחרונים. הלחין אותו עידן רייכל למילים של ריטה עצמה, והוא מרגש אותי כמו שהוא מרגש את כל המדינה".

אייל גולן- "כשאת איתו"

"זה אחד השירים הכי יפים של אייל. אני חושב שצפיתי בקליפ שלו ביו טיוב עשרות פעמים. אני אוהב לפרגן לו. אני לא יודע אם הוא נכתב על אילנית או לא, אני פשוט אוהב אותו".

John Newman - Love me again

"השיר הזה עכשיו מלווה איזה פרסומת של רנואר. שמעתי אותו שם. זו אחלה פרסומת ונדלקתי על השיר. הייתי עכשיו עם הבן זוג שלי במנורקה ובברצלונה, התרעננתי בין 'האח הגדול' ל'כוכב הבא', והיה את השיר הזה שם. עשיתי עליו שזאם, הורדתי ושמעתי נונ סטופ. ניגנתי אותו לעצמי ורקדתי אותו בחדר באופן בלתי נסבל, עד שהבן זוג שלי התעצבן. הוא שיר כיפי, שיר החופשה האולטימטיבי. והוא גם שר שם: 'Will You Love Me Again', ומעניין אותי אם הצופים שאהבו אותי ב'אח הגדול' יאהבו אותי גם ב'הכוכב הבא'. אי אפשר לדעת".

Foreigner - I want to know what love is

"התלבטתי לגבי השיר הזה כי הוא קצת מביך אותי. זה שיר אייטיז ואני חושב שהוא כל כך יפה. אני כל כך אוהב את הקול של הזמר.באחד הבקרים קמתי וחיפשתי שיר אהבה שינעים את הבוקר לי ולבן זוג שלי. הורדתי את השיר הזה אבל את הבן זוג שלי זה לא הרשים. הוא לא הרים את הראש מהעיתון. אני דווקא נדבקתי ושמעתי אותו חודש רצוף"

Antony and The Johnsons - I fell inlove with a dead boy

"אנתוני הוא זמר שאני מאוד אוהב. השיר מחולק לשניים, עם הפסקה של 20 שניות באמצע. הוא שר: 'לא שאלתי אותו אם הוא בחור או בחורה'. אני לא יודע על מה השיר מדבר, אבל העובדה שמישהו מתאהב ולא אכפת לו אם זה הוא או היא - נגעה בי".

Diplo- butters theme

"הבמאי של הסדרה שלי, עודד רסקין, יש לו טעם מיוחד במוזיקה. הוא שם את השיר הזה באחד הפרקים ושאלתי אותו מה זה. הוא אמר לי 'זה דיפלו, תוריד'. הורדתי את זה, ואחר כך נכנסתי לראות ביו טיוב והקליפ העיף אותי. הוא מדהים. שלחתי אותו למלא מלא אנשים, כל מי שאני מכיר, אבל אף אחד לא התלהב ממנו כמוני. בעיני זה פשוט מדהים. אחר כך הבנתי שדיפלו גם מאוד חתיך ומצליח. אני מת לראות הופעה שלו".

*"הכוכב הבא", שלישי 17.9 ב-21:00