אין תמונה
"לא כותבים שירים על באר שבע". נדב דלומי

נדב דלומי, אחיה הגדול של רוני דלומי, זוכת "כוכב נולד", מוציא את שיר הבכורה שלו "באר שבע", אותו כתב והלחין, עם עיבוד והפקה מוזיקלית של דודו חמד.

"זה שיר ראשון מתוך אלבום שלם שכתבתי, אלומת אור ראשונה שלי כיוצר וזה מרגש", אומר דלומי. "אני בן 37, עורך דין במקצועי, אבא לשלושה, שנים אני כותב ורוצה להגשים חלום. התחלתי לעבוד עם דודו חמד שהפיק לישראל בר-און את האלבום.

-זה שיר באר שבעי?
"השיר נוגע בעיר באר שבע כמקום שלא מתייחסים אליו ואל האנשים שחיים בו באמת. ראשית, במובן הפיזי של הדברים, כלומר המציאות בה אנו חיים. אבל בשונה משירים שנכתבו באותו כיוון, המילים, הלחן והעיבוד לא מכוונים למקום של קיפוח ותסכול אלא למקום נוגה ואנושי".

-כלומר?
"באר שבע היא מטאפורה לתמימות ולתקופה שאולי אבדה לנו, לכולנו, באשר המקום בו נולדנו וגדלנו. באר שבע מסמלת ילדות ותום שכולנו כמהים אליו, ילדות שכולנו עורגים אליה, מנסים לזכור ולהאחז בה, בזמן שאנחנו צועדים בנתיב שכחה מתמיד כבוגרים".

-ואתה מתגעגע.
"השיר, כמו האלבום כולו, מגיע ממקום כן, לא מתיימר, פשוט ואמיתי, ויחד עם זאת הוא מכיל אמירה אישית ולעתים נוקבת שלי. אין לי יחצנים שידברו אודותיי. אני חמוש בעצמי בלבד. מאמין בשיר. מאמין במוזיקה שלי. מאמין שאנשים יאהבו ויתחברו".

-אתה גדול מרוני כמה שנים טובות.
"אני לא מתיימר להיות רוני, אני כן מתיימר להות נדב. מי שיקשיב לשיר ויקרא את המילים - זה אני. בלי להתפלצן, יש משהו ישר בגובה העיניים, שמדבר למי שגדל בשנות ה-70', כמיהה למה שהיה פה פעם. שיר שמדבר על הילדות וגם על באר שבע".

רוני דלומי בוחרת קלאסיקה ישראלית (תמונת AVI: mako)
"רוני נתנה לי עצות". דלומי | תמונת AVI: mako

-מה רוני אמרה על השיר?
"רוני שמעה, ליוותה, נתנה עצות לאלבום בכתיבה ובהפקה ומאוד מפרגנת. השמעתי לה את הסקיצה של השיר הזה תוך כדי והיא נתנה לי הערות מקצועיות, ואני הקשבתי להערות ולעצות שלה. היא מאוד עודדה אותי ומאוד שמחה בשבילי שאני מוציא שיר ראשון".

-אתה מתכנן גם הופעות?
"בעבר הופעתי בכל מיני הרכבים. התכנון שלי הוא להריץ הופעות בכל הארץ במקביל להקלטת האלבום. יש לי כבר שלושה שירים מוקלטים. שאר השירים כבר כתובים. הכיוון הוא רוק, גם שירים הרבה יותר אגרסיביים. גם במלל גם במוזיקה זה יחסית שיר עדין באלבום. אני מקווה שיאהבו את החומר".