ריטה הופעה עם כנסיית השכל 1 (צילום: עודד קרני)
"לא רוצה להשוות בין הביצועים". ריטה בהופעה | צילום: עודד קרני

ריטה, אחת הזמרות הגדולות ביותר בארץ בעשורים האחרונים, אם לא הגדולה שבהן, והמבצעת המקורית של הלהיט "שביל הבריחה", איתו זכתה הערב דיאנה גולבי בגמר "כוכב נולד", התרגשה לראות את הכוכבת הנולדת זוכה עם שיר שלה.

כזכור, ריטה עצמה התמודדה עם "שביל הבריחה", שכתבה מיכל ברנט והלחין רמי קליינשטיין, בשנת 1986 בקדם-אירוויזיון, בביצוע שנחרט בזיכרון הישראלי הקולקטיבי, כולל "תקרית הז'קט הצהוב" המפורסמת.

"כששמעתי שהיא תשיר את 'שביל הבריחה' הבנתי שזה שיר מנצח"

"בטח שראיתי את הגמר ואת הזכייה של דיאנה", אומרת ריטה מביתה. "עכשיו אני רואה אותה שרה את השיר שוב עם חברים ועם הבנות שלי. תשמע, אין מילים, דיאנה היא זמרת ענקית, זמרת מצוינת".

"כששמעתי שהיא עושה את 'שביל הבריחה' בגמר הבנתי שאין, זה שיר מנצח. עם הקול שלה בטח. והיא באמת נתנה ביצוע מדהים שהיה מרגש וחדשני".

-אם את צריכה רגע להשוות בין המקור שלך לביצוע שלה?
"אני ממש לא רוצה להשוות. זה בכלל לא קשור אחד לשני. אני לא מסתכלת על זה, או עלי, אני מסתכלת עליה. רק עליה. בצורה הכי נקיה בעולם".

"לא הייתי רוצה להיות שם עכשיו, בתוך ההתרגשות הגדולה"

-ומה את רואה?
"היא זמרת נהדרת שעשתה ביצוע מקסים, ביצוע יפהפה, מאוד אהבתי אותו. עקבתי אחרי כל התוכנית ובכלל עקבתי אחרי כל העונה ואהבתי את שלושת הפיינליסטים מאוד מאוד, שלושתם מוכשרים וראויים".

-את יכולה לשער מה עובר עליה עכשיו?
"לא הייתי רוצה להיות שם עכשיו, בתוך ההתרגשות הגדולה הזו. אני יושבת עם הבנות ומתרגשת כאן עם כולם. שיהיה לדיאנה בהצלחה בדרכה במוזיקה, זה מגיע לה".

שביל הבריחה

כמו ציפור בשבי / בין קירות לבנים מסתגרת / אילו רק ידעתי / לסמן לי את שביל הבריחה

פזמון: מן התפילה קורסת / אל חלומי הפרוע / הייה לי מלך / שבור צמאוני בנשיקה.

שם אישה אחרת / את ימיך ברוך מציירת / טווה את לילותיך / בדמי הבוער מקנאה

פזמון: מן התפילה קורסת...

אין מפלט בשקט / גם הזמן לא תמיד מנצח / אילו רק ידעתי / לסמן לי את שביל הבריחה

פזמון: מן התפילה קורסת...

>> אביב גפן פתח את ההופעה של U2 באתונה