שימי ביטון (צילום: דודו חמד)
"בשביל לחלק את הדיסקים צריך לשלם ליחצנית? אני אלך ברגל!". שימי ביטון | צילום: דודו חמד

שימי ביטון הבאר שבעי יוציא בשבוע הבא, בגיל 36, את סינגל הבכורה שלו "סטיתי".הרזומה שלו כולל להקה בתיכון בשם "אורביט" שזכתה בתחרות להקות צעירות והופיעה באיצטדיון בבאר שבע לעיני 15 אלף איש במופע "רוק עצמאות" לצד אמנים כמו סנאפ. אחרי הצבא למד משחק בבית צבי עם חני פירסטנברג, קלרה חורי, סלאח בכרי ואביטל לבני. אחר כך גר בפלורנטין, בילה את רוב זמנו במועדון הג'ה פן וג'מג'ם עם כל מי שרק אפשר, מהדג נחש דרך פאנקנשטיין ועד הבנות נחמה.

מאה ק"מ מהסצנה הבאר שבעית לרדיו בתל אביב

בסוף הוא חזר לבאר שבע, שבה שוקקת בשנים האחרונות סצנת הרוק (דוד פרץ, מרפסות, דנה לפידות), הישר לידיים של המוזיקאי נדב אזולאי שהפיק את אלבום הבכורה שלו. את סינגל הבכורה בוחר ביטון להשיק באופן ייחודי - הוא יוצא מחר (שישי, 25.2) למסע רגלי בן למעלה מ-100 ק"מ בין באר שבע לתל אביב, שצפוי להימשך ארבעה ימים ובסיומו יגיע לתחנות הרדיו בתל אביב ויחלק להן את הסינגל עם שיר הבכורה "סטיתי".

"זה התחיל מכך שאני ואשתי עינת התחתנו והשקענו את כל הכסף שנשאר מהחתונה בהקלטה של האלבום", מספר ביטון. "חשבתי ששמה זה מסתיים, לא ידעתי שיש יחצנות ומאסטרינג והמון הוצאות כספיות, שכל דבר פתאום נהיה ים כסף ולא ידענו את זה מראש. אנחנו לא אנשים של כסף. הקמנו חברה שנקראת 'ברדה הפקות', ש'ברדה' זה בא מבראד'ר, אח.

שימי ביטון 1 (צילום: דודו חמד)
"כל מי שעשה מסע בחיים האלה הגיע לאיפשהו - גנדי, אברהם אבינו, משה רבינו, ויקי כנפו". שימי ביטון | צילום: דודו חמד

"באחד הימים המטורפים של הכספים באו עם הצעה לקחת יחצנית, הצעה של עשרות אלפי שקלים. אמרתי 'מה? בשביל לחלק את הסינגל לתחנות רדיו נשלם כסף? לא צריך אני אלך ברגל', אז אמרו לי 'אז תלך ברגל', ואמרתי 'אני אלך ברגל', ועוד מישהו אמר 'אז תלך ברגל', וזה נהיה מטבע לשון שלנו, כמו שמישהו אומר 'אני אקפוץ בנג'י' ובסוף הוא קופץ. וברגע שאתה יוצק לבפנים תוכן אני מבין שזה אחלה החלטה. כל מי שעשה מסע בחיים האלה הגיע לאיפשהו - גנדי, אברהם אבינו, משה רבינו, ויקי כנפו".

"נתיבות ביום, אשקלון ביומיים, יבנה בשלושה"

-פרקטית איך תעשו את זה?
"אני ואיציק, גיסי לעתיד, עם תיקים ומפות והולכים וים חברים יצטרפו. ננגן בדרך, נופיע בתחנות אוטובוס, בטוח שיקרה משהו טוב. איציק ייקח מצלמה ויתעד את זה. אנחנו יוצאים מחר, תכננו מסלול עם קילומטרים מחושבים, עם עצירות. אנחנו יוצאים מבאר שבע מהיציאה לכיוון שדרות. אני מגיע לנתיבות ביום אחד. ביום השני לאשקלון, ביום השלישי ליבנה וביום הרביעי לתל אביב. נחנה על חוף הים באיזור יפו ועם השחר העולם יתעורר ונלך לתחנות הרדיו ונחלק לכולם את הסינגל".

-שיהיה בהצלחה.
"תבוא לבקר אותנו, תבואו, יהיו הפתעות, יהיו אורחים, יקרו דברים טובים בדרך".

>> מיוחד: הראל מויאל בשירים מהאלבום החדש