חגית יאסו - מישהו הולך תמיד איתי (תמונת AVI: mako)
"לא השתניתי, לפעמים אני שוכחת שזכיתי בכוכב נולד". חגית יאסו | תמונת AVI: mako

שלושה שבועות אחרי גמר "כוכב נולד" והחיים של חגית יאסו מורכבים בעיקר מהופעות עם דוד לביא ולירון רמתי, שותפיה לגמר בחיפה, ומאיסוף חומרים לאלבום החדש. את הלילות היא מבלה בדירתו של החבר הצמוד אליעד נחום ואת עברי לידר, שאמור להפיק לה מוזיקלית את האלבום, היא טרם פגשה. תוסיפו לכל אלה את החום בחוץ, ותבינו למה ליאסו כואב הראש.

-מה שלומך? איך את מרגישה?
"די עייפה, יש לנו הרבה הופעות. ברוך השם. אתמול היו שלוש הופעות ביום והיום הופעת התנדבות בתל השומר. אני עם כאב ראש אז כל העייפות של השבוע נפלה עלי. חלק מההופעות נסגרו כבר תוך כדי התוכנית. בנק איגוד, בבר אילן, משפחה באירוע פרטי, לפני זה הופעה בתל אביב במלון קרלטון. הכל זה הופעות קיץ. היתה לנו הופעה בבת ים, בחולון, בהוד השרון, באור יהודה, היינו באילת ונהיה שוב באילת, כל הארץ. אנחנו מופיעים עם פלייבקים מהתוכנית ושרים לייב, חי".

"לפעמים אני בכלל שוכחת שהייתי בכוכב נולד וזכיתי"

שלישיית הגמר - חגית, לירון ודוד (צילום: אורטל דהן)
"אנחנו מסתדרים מצויין. חברים עוד מהעונה". יאסו עם דוד לביא ולירון רמתי | צילום: אורטל דהן

-איך זה לראות את הקהל בעיניים?
"זה כיף ואת השירים שלי הם מדקלמים, עושה טוב. אני מסתדרת מצוין עם דוד ולירון, הם ממש חברים שלי. אנחנו היינו חברים מלכתחילה, שלושתנו, מתחילת התוכנית. לקחנו את התחרות בסבבה, דיברנו על זה כל הזמן, שהגענו לשלב כל כך טוב ומי שייקח ייקח ומי שיצליח בהמשך זה מי שיהיה טוב בתעשייה ויקדם את עצמו".

-כבר עיכלת את הזכייה?
"עכשיו אני כבר מעכלת. היה שבוע ראשון שהייתי בהיי מסוים, כולם דיברו עלי והתקשרו אלי והייתי באויר. עכשיו, לפעמים אני בכלל שוכחת שהייתי בכוכב נולד וזכיתי. אני הולכת ברחוב, מתנתקת לרגע, הולכת לקנות בירקן או בסופר ופתאום אומרים 'הנה חגית יאסו' ואז אני נזכרת שמכירים אותי. קיבלתי גם תגובות מאפי נצר שהלחין את 'מישהו הולך תמיד אית' ועידן רייכל שלח לי הודעה בלילה עם מזל טוב וברכות על זה שזכיתי. אני אשמח להקליט איתו לפרויקט שלו אם הוא יקרא לי, כמובן".

"לא תמיד מזהים אותי באוטובוס"

אין תמונה
"אם הוא יזמין אותי לשיר בפרויקט שלו אבוא בשמחה". עידן רייכל

-במה השתנית?
"אני לא השתניתי, זה מה שאני מרגישה. אני הולכת לקניות כרגיל ונוסעת באוטובוסים. אני נמצאת אצל אליעד ונוסעת באוטובוס למשרד של 'טדי'. באוטובוס לא תמיד מזהים אותי. היה אחד שזיהה ולא רצה שידעו שזו אני. אז הוא בא ולחש לי: 'אני יודע שאת חגית יאסו, כל המדינה אוהבת אותך, את מרגשת אותי, ואני לא אגלה לאף אחד שזו את. הוא היה חמוד".

-זו התגובה שהכי ריגשה אותך?
"בדרך כלל אלה אותן תגובות. אומרים ברחוב 'את מרגשת אותנו', יש כאלה שמסתכלים עלי המומים. היה קטע שהתרגשתי אתמול בהופעה. האבא עשה הפתעה לבן שלו לבר מצווה והזמין אותי. פתאום עליתי לבמה כשהאמא והבן רקדו סלואו והאמא היתה בהלם מזה שפתאום באתי. לקח לה כמה שניות לזהות ולהבין מה קורה פה".

"אני לא עפה על עצמי. תמיד מורידה מעצמי כדי שלא אתלהב מדי"

-אז למרות הגמר את עדיין מצליחה להתרגש.
"אם התרגשתי אתמול מהופעה בבר מצווה מול כמה מאות אנשים אז כן. התרגשתי ואמרתי את זה במיקרופון. אין דבר כזה שאני עולה לבמה בלי התרגשות לפני. גם אם אני לא מראה את זה בתחושה הפנימית אני מאוד מתרגשת".

-בגלל שאת ביישנית חלק ממעריצי כוכב נולד חשבו שאת סנובית.
"כי אני כזאת, שקטה. לא עפה על עצמי. אני תמיד מורידה מעצמי כדי שלא אתלהב מדי ולא אצא מהכלים. אני מתלהבת, אבל דבר כזה יכול לשגע בן אדם, ההצלחה הזו, ואני לא רוצה להשתגע. אני אומרת לעצמי זכית - תסתמי את הפה. שלא ארים יותר מדי את האף".

-היו גם תגובות לא נחמדות?
"כמה בנות אמרו לי 'את שרה יפה', אבל רצינו שדוד לביא יזכה. כאלה אני מקבלת".

לא שמעה על "תסמונת מלכת היופי"

פפראצי חגית יאסו והחבר אחרי הגמר (צילום: אורטל דהן)
"אני אוהבת אותו, זה ברור. ולא תהיה פרידה". חגית יאסו ואליעד נחום | צילום: אורטל דהן

-מה לגבי תסמונת מלכת היופי שזורקת את החבר אחרי הזכייה?
"ברוך השם הכל בסדר. לא תהיה פרידה ביני לאליעד. שנינו בני 21, אנחנו ביחד עוד מעט שנה וחצי והכל טוב. הכרנו בלהקה הצבאית. אני אוהבת אותו, זה ברור. מאוהבת. הוא תמך בי באודישנים ובתוכנית, הייתי נעזרת בו. הוא היה אומר לי תעשי ככה ותעשי ככה והביא לי את רוב השירים ששרתי באודישנים וזה עבד".

בין כל ההופעות התחילה כבר יאסו לחפש שירים לאלבום הבכורה שלה. "כשיש לי זמן פנוי אני מחפשת שירים ולחנים, עובדת על חומרים שיהיו באלבום. הנה, הערב ידיד שלי שלח לי טקסט. כתבתי עד היום שיר אחד, אבל זה היה לפני הרבה זמן. טסתי לפולין והבאתי רגשות וחוויות מהמסע הזה. אני לא זוכרת איך קראתי לשיר, אולי לא נתתי לו שם, אבל פשוט כתבתי טקסט ואולי אשיר אותו, זה על החוויות מפולין".

"אני רואה את האלבום שלי מורכב מדברים שאנשים לא שמעו עדיין"

עברי לידר פרומו (צילום: רונן אקרמן)
"עוד לא פגשתי אותו". עברי לידר | צילום: רונן אקרמן

-תוכלי להראות אותו לעברי לידר, שמפיק לך את האלבום.
"עוד לא פגשתי את עברי לידר. אנחנו אמורים להיפגש אבל בגלל הלחץ של ההופעות אז מחכים שהלחץ קצת יירד ואז ניפגש ונעשה את כל התקליט ביחד. יש לי כבר משהו בראש. אני רואה את האלבום שלי מורכב מדברים מיוחדים, אחרים, שאנשים לא שמעו עדיין. הוא יהיה מעורבב בין סגנונות".

-כמו מי את רוצה להיות?
"יש הרבה זמרות ששמעתי כילדה קטנה, בעיקר אמריקניות, וגם את שרית חדד, ששמעתי אותה מגיל מאוד צעיר. אבל אני בכיוון של ביונסה, אלישה קיז, וויטני יוסטון מריה קארי, כל הגדולות שאני עד היום שומעת".

"אני נותנת 'פוש' לצעירים אתיופיים להתקדם בחיים"

ביונסה, גלסטונברי (צילום: Gettyimages IL, getty images)
מודל לחיקוי. ביונסה | צילום: Gettyimages IL, getty images

-את מרגישה שאת מייצגת את העדה האתיופית?
"בודאי שאני מרגישה שאני מייצגת את העדה. אנשי העדה פונים אלי ואני מרגישה סמל עבור החבר'ה הצעירים בעיקר. אני נותנת להם 'פוש' להתקדם בחיים ולעשות מה שהם אוהבים ולהמשיך. הרבה מתקשרים לאבא שלי ומחכים שאגיע לשדרות כדי לעשות לי מסיבה. עכשיו מתכננים ערב ב-18 בחודש שבו יהיו הופעות של זמרים, וגם אני אופיע. אני יודעת שהזמינו כבר את עומר אדם. זה אירוע של כל העיר שבתוכו יפרגנו לי על הזכייה".

-בקרוב את מופיע עם לירון ודוד בפסטיבל קוקה קולה.
"יהיו פי 3 אנשים מבגמר כוכב נולד. אני אתרגש כמו מכל הופעה, אבל כשעולים לבמה ומרגישים את הקהל זה זורם. אנחנו נעלה עם להקת נגנים ונעשה שיר משותף של שלושתנו - שיר האודישנים 'בדרך שלך'".

>> אדיר גץ ואלירז שדה ברדיו ת"א נאור אורמיה בשיר חדש: "הרוח"