אין תמונה
"מחמיא בטירוף". נוי אלוש

אתמול השמענו לכם את המש אפ החדש של נוי אלוש בין "Wonderwall" של אואזיס לבין "Billioner" של טראוויס מק'קוי וברונו מארס, שהיה סוג של שפיץ של חיבור בין שני שירים.

המש אפ פורסם כהמשך לסדרה ארוכה של מש אפים של אלוש, שעלו כאן ב-mako, הכוללת חיבורים בין שירים לועזיים, וגם את פרויקט "עממי לועזי", שחיבר שירים ישראלים עם להיטים מחו"ל, וכלל סדרה מיוחדת של להיטים ים תיכוניים עם קלאסיקות באנגלית.

עתה מתברר שלא רק אנחנו מפרגנים לפרויקט המש אפים הנרחב של אלוש, אלא גם פרז הילטון, בלוגר הבידור והרכילות מהנחשבים והמובילים בעולם. הילטון העלה את המש אפ של אלוש להשמעה בהמלצת ההאזנה היומית שלו וכתב: "עוד מש אפ מעורר השראה" ו"טוב בטירוף!" ("So Freakin' Good!").

אמנים ישראלים רבים זוכים לפרגונים בחו"ל, אך נדמה שהמקרה הזה של אלוש הוא מיוחד, כשהוא מגיע מבלוגר בידור כה נחשב ברמה הבינלאומית, שכל הוליווד קוראת אותו בשקיקה מדי יום.

"זה בעיקר מגניב", אומר אלוש. "כי זה קודם כל אומר שמה שאתה עושה פה, עובד גם ברמה הבינלאומית. מן סוג של חותמת. זה גם די משתלב עם התוכנית שלו לקדם את ענייני המוזיקה והרעיונות שלי גם בחו"ל בשנה הקרובה. אבל תכלס, עד שזה לא יביא כסף או מעריצות (בצחוק), זה בעיקר מחמיא".

-איך הגעת לפרז הילטון?
"כל דבר שאני עושה ויש לו פוטנציאל בינלאומי אני משתדל לשלוח לכל האתרים הרלוונטים הבולטים בעולם. פרז הילטון בין היתר. כבר הופעתי באתרים נחשבים בחו"ל עם דברים שלי - כמו 'קליפ הצ'אט רולט' של חובבי ציון באתר הטכנלוגיה הנחשב "מאשאבל", והמאש אפ של קווין ו'אנגרי בירדס' בבלוג הנחשב "טק-ראנץ", ובכלל באתרי מאש-אפים נחשבים עם מאש-אפס שונים בחודשים האחרונים. הפעם זה תפס את עיניו ואוזניו והוא נדלק על זה. כמו כולם ביממה האחרונה אגב".

"בפעמים קודמות הוא גנב מה ששלחתי לו"

פרז הילטון (צילום: Gettyimages IL, Getty images)
תן קרדיט יא קמצן. פרז הילטון | צילום: Gettyimages IL, Getty images

-האם קיבלת מפרז גם תגובה במייל?
"בניגוד לפעמים קודמות שהוא הסתפק בלגנוב מה ששלחתי לו כמו וידאו ותמונות של אמנים שהופיעו פה, הפעם הוא שלח מייל חזרה וכתב שהוא מאוד אהב ושזה מגניב אותו. רק מה, גם הפעם הוא התעלם לחלוטין מעניין הקרדיט פשוט הוריד את הקובץ מיוטיוב והלביש אותו על תמונה שהכין בעצמו".

-מה לדעתך זה יכול לעשות לפרויקט הזה או בכלל לקריירה שלך בחו"ל?
"חוזה של מיליונים זה בטח לא יביא, אבל זה כן מביא צפיות וגולשים שמחפשים עוד דברים שלי. גם אין קרדיט, הם איכשהו מגיעים ליוטיוב ולפייסבוק ומגיבים או נרשמים לערוץ או לקבוצות. המטרה עכשיו זה לאגור כמה שיותר חברים ומאזינים כדי שביום שבאמת יתפוצץ משהו גדול, יהיה לזה בסיס מוצק".

-האם זה מחזק את החלומות על קריירה בינלאומית וכסף גדול?
"מחזק, ברור מחזק. בעיקר עושה חשק להמשיך לשבת על המחשב ולעשות דברים. קודם גימיקים ובהמשך גם דברים מקוריים בז'אנר הדאנס בעיקר, עליהם אני עובד בימים אלה. מניח שבשנה הבאה כבר אוציא דברים שלי החוצה".

"החלום שלי זה דיסק של מש אפים"

-איך מתקדם הפרויקט "עממי לועזי" כאן בארץ?
"לשמחתי רוב הדברים שעשיתי עד עכשיו זכו לתגובות מעולות והפכו ללהיטים נצפים ברשת. חלק מהקטעים אפילו מנוגנים במועדונים בברים ובחתונות. למשל המאש אפ בין דודו אהרון לנירוונה שחזק בחתונות מסוימות, או זה בין ליידי גאגא ל'ערב טוב לך' של ליאור נרקיס. אבל הכי פצצה מה שקורה בשבועיים האחרונים עם המאש אפ של מייז ואר.אי.אם, שמעיף מועדנים ברחבי הארץ ומנוגן על ידי דיג'יים רבים".

"כמו כן אפשר לספר שקיבלתי פנייה מנציגיים רשמיים של אומנים בינלאומיים בארץ והתחלנו לעבוד גם על דברים שייצאו רשמית ויקבלו אישור חוקי מהאמנים עצמם. אר.אי.אם למשל כבר קיבלו פנייה ויש עוד הרבה הפתעות בדרך. החלום שלי הוא שחברת תקליטים מקומית תרים טלפון ותבקש שאעשה לה דיסק שלם של מאש-אפים בין שירים ישראליים מקומיים שהיא מחזיקה בקטלוג שלה. אני מאמין שיש לזה פוטנציאל מסחרי ענק. לשמחתי התחילו גישושים ובעניין נקווה שבקרוב יהיה מה לספר".

>> מיכל אמדורסקי מדברת על תקרית הביקיני והגרוש אסף