"פיקניק בבית העיר" הוא פרויקט משותף למגזין העיצוב והתרבות "פיקניק" ול"בית העיר" מיסודה של עיריית תל אביב, הכולל סדרת מפגשי אמן ומופעי מוזיקה ומתרחש מדי שישי בצהרים (12:00 - 15:00) בחודשים ינואר-מרץ 2011 בבית העיר בתל אביב.

את המפגש הקודם הנחו אורי וורטהיים (Mixmonster) ועופר טל (school master), מההרכבים רדיו טריפ והתפוחים, שדיברו בהרצאה אודיו ויזואלית על חברת התקליטים המיתולוגית "קוליפון" של האחים אזולאי מיפו, שהיתה הכתובת הראשונה אליה פנו אמנים מתחילים בעיקר מתחום הזמר המזרחי בשנות החמישים והשישים.

ההתחלה של צביקה פיק

בין האמנים שהקליטו בחברה: ג'ו עמאר, צביקה פיק, פילפל אל-מסרי ושלמה דחיאני, זוהרה אלפסיה, ריימונד אבקסיס, אריס סאן, טריפונס, סטלוס, סמיר שוקרי, בני אלבז ועוד.

ורטהיים גילה את העולם של קוליפון כשהתחיל לעבוד כמתלמד באולפנים השייכים לאחד האחים. במהרה הפך העיסוק בקוליפון למחקר מתמשך כשהמטרה היא לאסוף ולשמר הקלטות רבות ככל האפשר למען ההיסטוריה של המוזיקה. בנוסף ורטהיים וטל משתמשים בהקלטות ישנות של האמנים בסטים שהם נותנים כדיג'ייז.

מלך הפאנקיסטים ונסיכת האינדי

אין תמונה
בשבוע הבא: עוזי רמירז

ביום שישי הקרוב (28.1) ירצה שחר אטואן, פרשן האופנה של עיתון הארץ, שיארח את בועז תורג'מן, אמן רב תחומי והאיש שכונה בשנות השמונים "המלך הכמעט ממוסד של הפנקיסטים בתל אביב". את המופע התואם יתנו "אד טרנר והדנילוף סנטר".

בשבוע הבא תרצה בבית העיר דנה קסלר, כתבת תרבות, מבקרת מוזיקה, מרצה ומוזיקאית אינדי, שתדבר על הולדת האינדי כסגנון מוזיקלי ודרך חיים. כן יופיע עוזי רמירז, במופע סולו המורכב מגיטרה, בייס דראם, אפקטים ושירה של אחד מהמוזיקאים היותר מחוננים בעיר תל אביב.

>> האזינו ל"מסע אספלט", שיר הנושא מפרויקט המחווה לסשה ארגוב