איך זה מרגיש לזכות באירוויזיון? חברי להקת "חלב ודבש" ראובן גבירץ ושמוליק בילו, עשו זאת לפני 30 שנה בדיוק עם השיר "הללויה", שכתבה שמרית אור והלחין ועיבד קובי אשרת. התחרות התקיימה אז בירושלים, שנה אחרי שיזהר כהן זכה ב-78' עם "אבאניבי". זכייתם של "חלב ודבש", שהוקמו במיוחד לצורך התחרות, הביאה לישראל כבוד נדיר בתולדות האירוויזיון - שתי זכיות רצופות (!).

בילו וגבירץ מתאחדים בימים אלה עם חברם להרכב המקורי יהודה תמיר ועם הזמרת לאה לופטין, שהחליפה את גלי עטרי, לטובת מופע מיוחד למען השלום, בו ישירו באירוע ממיטב להיטיהם, כולל כמובן "הללויה" וגם "גלגל ענק", "יחד" ועוד.

לופטין, גבירץ ובילו פרגנו הבוקר בתוכנית "יום חדש" לביצוע של אחינועם ניני ומירה עוואד אמש באירוויזיון, שהתקיים במוסקבה.

גם חברי "חלב ודבש", כמו רבים אחרים, לא נמלטו מחיקוי מוצלח ומשעשע במיוחד בתוכנית "ארץ נהדרת".

טל פרי כתב mako מוסיף פרטים:

מופע האיחוד, שישא את השם "ימי חלב ודבש", יתקיים ב 19 במאי ב-20:30 באולם "צוותא" בתל-אביב. יעבד אותו מוזיקלית אילן שס, ובנוסף למיטב להיטי הלהקה ("גלגל ענק", "שיר לשירים", "יחד", "סרנאדה", "יום אחד", "דון ז'ואן", "מיס אמריקה" ועוד) יכלול המופע גם סיפורים מאחורי הקלעים של התקופה - סוף שנות ה 70' ותחילת שנות ה 80', ויצירת השירים. זו תהיה הופעה ראשונה של "חלב ודבש" מאז התאחדו חד-פעמית לפני כחמש שנים בתוכנית הטלוויזיה "שישי בגאון" של יהורם גאון, ששודרה בערוץ הראשון, אז ביצעו את "הללויה". קודם לכן, לפני 8 שנים, התאחדו לערב הוקרה ליצירתה של הפזמונאית-משוררת שמרית אור, שכזכור חיברה את מילות השיר "הללויה".

פסטיבל "תרבות של שלום" מתקיים זו השנה השביעית, ויעמוד בסימן 30 שנים לחתימת חוזה השלום עם מצרים. מלבד ההופעה "ימי חלב ודבש" כוללת תוכנית האירועים מופעים משותפים של אמנים יהודים וערבים. בהם: מקהלת הנערות הגלילית "שני" ותזמורת כלי הקשת של עמק יזרעאל, מופע משותף של הזמר ונגן העוד והכינור סמיר מחול ונגן כלי ההקשה איתמר דיארי, מופע פיוטים ושירי שמחה וחג מאיראן.

כמו כן- מופע השקה חגיגי לאלבומו החדש של נגן העוד והכינור יאיר דלאל, ערב שירה משותף של רוני סומק ונעים עריידי, בו יתארחו גם קרן הדר ומיכה שטרית. ערב שירה בציבור של שרה'לה שרון בהשתתפות שולי נתן, דורית ראובני, דודו זכאי, יהודה אליאס, לובנה סלאמה ודרור משולם ועוד. את פסטיבל "תרבות של שלום" מפיק ומנהל אמנותית אלי גרינפלד.