מאיה בוסקילה (תמונת AVI: חדשות)
"ריטה ורמי עזבו את הליקון, נינט כבר לא עובדת עם אח שלה, ואף אחד לא עשה עניין" | תמונת AVI: חדשות

הדרך של מאיה בוסקילה לייצוג ישראל באירוויזיון הקרוב נראית קרובה מתמיד. על השאלה אם כבר קיבלה הצעה רשמית לנסוע במאי הקרוב למוסקבה כנציגת ישראל לתחרות הנחשבת היא עונה ב"אין תגובה", תגובה שהיא הכל חוץ מהכחשה. "אלו דברים שלא נכון להתייחס אליהם עד שאין חוזה סגור. שיבינו מזה מה שיבינו", היא אומרת. "עקרונית, ייצוג ישראל באירוויזיון זו חוויה שבהחלט הייתי מעוניינת להתנסות בה".

אבל לא צריך את האירוויזיון בשביל שהחזרה של מאיה בוסקילה למרכז העניינים תעורר מהומה. "כשמדובר בי התקשורת מאבדת פרופורציות", היא אומרת. "מה באמת קרה בסופו של דבר? שנתיים לא הוצאתי אלבום? אמנים אחרים בארץ לוקחים פסקי זמן ארוכים בהרבה ולא קורה כלום. נפרדתי מהמנהלים האישיים שלי? ריטה ורמי עזבו את הליקון, נינט כבר לא עובדת עם אח שלה, ואף אחד לא עשה עניין. הקלטתי אלבום עם לואי להב, וכתבתי והלחנתי את רוב השירים בעצמי? אז יש בעיבודים יותר השפעות רוק מבעבר אבל מאיה נשארה מאיה. אני בסך הכל זמרת שעושה את הכי טוב שהיא יכולה, ומקווה שכמה שיותר אנשים יאהבו את השירים שלה".

הלילה תשיק בוסקילה את המופע החדש שלה "שוברת שתיקה", שמגיע בעקבות אלבומה השלישי, שראה אור לפני כחודשיים ונמכר עד כה ביותר מ 15 אלף עותקים. הישג מרשים בהתחשב בעובדה שהסינגלים הראשונים ששוחררו מהאלבום התקשו, לפחות בשבועות הראשונים, לכבוש את גלי האתר.

"האמנתי כל הזמן שהאלבום יצליח", היא אומרת, "לי וללואי להב הייתה תחושה טובה במהלך ההקלטות. אני באמת לא חושבת שהוא שונה לחלוטין ממה שעשיתי בעבר, והיות ו'סיפור מכור' מכר בזמנו פלטינה כפולה ידעתי שאנשים מתחברים למה שאני עושה. אם כבר, אני מופתעת מהעובדה שנמכרו כל כך הרבה עותקים חוקיים בתקופה הקשה הזו לשוק המוזיקה בארץ. זה לא מובן מאליו שמישהו ייכנס לחנות וירכוש דיסק חוקי, במקום לצרוב או להוריד מהרשת. זו, עבורי, המחמאה הגדולה ביותר".

-התרגשות מיוחדת לקראת ההשקה ב"רדינג 3"?
"אני תמיד מתרגשת לפני העלייה לבמה, לא משנה איפה ואיך וכמה שנים אני עושה את זה. בהשקה יש אווירה חגיגית, ומגיעים יותר קולגות וחברים, אבל כשאני עולה לבמה והמוזיקה מתחילה זו עוד הופעה. יש קהל באולם ואני מחויבת לתת הכול כדי שייהנו".

-קהל המגיע כיום להופעות שלך שונה מההופעות אחרי "סיפור מכור"?
"אם כבר שינויים, ההבדל הגדול ב'שוברת שתיקה' הוא החשיבות הגדולה לטקסטים. אולי בגלל שהאמירה הפכה עבורי משמעותיות מאי פעם, אני רואה יותר מבוגרים בהופעות. אנשים שמקשיבים לכל מילה וזה נפלא בעיני".

-הצלחת האלבום הפכה אותך בטוחה יותר בעצמך כיוצרת? קל לך יותר לכתוב ולהלחין שירים חדשים?
"כתיבת שירים היא עדיין צעצוע חדש מבחינתי, אז אני נהנית לשחק בזה. יש לי טייפ מנהלים, ובכל פעם שעולה לי רעיון לטקסט או ללחן אני מקליטה אותו שלא אשכח. אבל אני לא לוחצת על עצמי. ב'שוברת שתיקה' היה נכון שרוב השירים יבואו ממני. באלבום הבא אולי כבר אכתוב ואלחין את כולם, אולי את חלקם, אולי אשתמש רק בשירים של אחרים. אני לא קובעת את החוקים מראש, כי יצירה היא דבר דינאמי ולכל תקופה בחיים מתאים מהלך שונה. מה שכן, התחלתי לאגור חומרים לאלבום הבא".

מאיה בוסקילה, "שוברת שתיקה", רדינג 3 נמל תל-אביב 22:00.