פסטיבל הפסנתר 09, דין דין אביב (צילום: עודד קרני)
"אני מרוצה מאיך שהאלבום השני התקבל". דין דין אביב | צילום: עודד קרני

בדיוק לפני שנה הוציאה דין דין אביב את אלבומה השני "חופשייה בין עולמות", ממנו בלטו השירים "שיבוא אלי", "ספרי לי אהובה", "אף לא מילה" ו"מסע". אלא שבמקביל להוצאת האלבום ילדה אביב את בנה השני והתמסרה לגידולו. השירים נוגנו ברדיו, אבל אביב לא יצאה לסיבוב הופעות והאלבום אומנם התקבל יפה, אבל לא שחזר את הצלחת קודמו, "סודותיי".

במאי האחרון חזרה דין דין לבמה והתארחה במופע "אניות" של עידו רצון, שיארח אותה בתחילת נובמבר בפסטיבל הפסנתר. בשישי הקרוב (16.10) תופיע אביב במופע לזכרו של עוזי חיטמן ז"ל ב"צוותא", שם תשיר לראשונה מזה 26 שנה את "מבולבלי", אותו ביצעה כילדה ב"שירוויזיון".

שיר חדש - "עלה נושר"

במקביל יצא בימים אלה שיר חדש של דין דין אביב. השיר הוא "על כל עלה נושר (הלוואי הלוואי)", שיתוף פעולה מיוחד בין הפזמונאית והמשוררת רחל שפירא לבין המלחין הדגול מוני אמריליו. את הקלטת השיר לרגל עונת הסתיו יזמה רשת ג'.

"התקשר אלי נועם גילאור מרשת ג' והציע לי להשתתף בפרויקט לחגים ולסתיו", משחזרת דין דין. "שמעתי מוני אמריליו ורחל שפירא, שנראה שילוב מנצח, שמעתי את השיר ואמרתי מייד שהוא שייך לי. תוך יומיים הוא היה מוקלט, עם עיבוד של רמי הראל".

-זה שיר ביניים, בין אלבומים?
"אני לא יודעת. זה פרויקט של ג' ששמחתי להשתתף בו. לא מגדירה אותו, חוץ משיר לסתיו. אני מקווה ומאמינה שהוא יצטרף לדרך שלי, אולי אכניס אותו לאלבום הבא שלי. הוא נעשה בלי קשר למשהו חוץ מלדבר עצמו, בספונטניות, מהלב. וככה הוא יצא הכי נכון והכי מתאיםלי, שיר שמדבר אלי ואותי, בלי קשר לקונוונציות הרגילות".

"הייתי מחויבת קודם כל לילד שלי, אחר כך לאלבום"

-האלבום השני שלך יצא בשקט יחסי, אבל התקבל יפה.
"היתה לי מחויבות גדולה יותר, ברומו של עולם, לילד שנולד והאלבום עבד יפה גם בלי שאצא לקמפיין מאסיבי. במצב אחר הייתי אולי עובדת בזה יותר, לא יודעת. לדעתי אנחנו האמנים די איבדנו שליטה והשוק קובע מה עובד ומה לא.

 "אנחנו רק עושים את עבודתנו ומתפללים לטוב, שישמיעו ושיצליח, ושנתקיים מזה, ונמשיך הלאה. לכן כל מה שקרה עם האלבום השני אני מקבלת מאוד באהבה. זה אלבום לא פחות טוב, שמצריך יותר הקשבה ומי שהוא הגיע אליו מאוד אוהב אותו".

רוצה לחבר את המוזיקה שלי למחול במופע חדש

-את כבר חושבת הלאה?
"אני עובדת על מופע חדש, משהו מעניין שיחבר את עולם המחול שאני בתוכו כבר הרבה שנים למוזיקה. אני רוצה לעשות גם את זה. ואולי ייצא עוד אלבום בקרוב מאוד, אבל אני לא מתחייבת על זה".

-ספרי לי על החיבור למחול.
"הרבה שנים רקדתי מחול מודרני והכרתי גם מחול אפריקאי. עבדתי עם הכוריאוגרף נמרוד פריג'. עבדנו באימפרוביזציה במופע של דו-אמן. הגענו לפסטיבלים, זכינו בפרסים, הסתובבנו עם זה בכל הארץ. רקדה איתי הסולנית של 'בת שבע', וגם רינה שיינפלד. היא רקדה ואני שרתי. חוץ מזה ליוויתי שיעורי מחול בסמינר הקיבוצים, לימדתי רקדנים עבודה של ליווי חי. את כל זה אני רוצה להביא לבמה – לרקוד, לשיר, לנגן, להביא את זה ברמה של אמירה, עם עוד רקדניות. שהמחול יהפוך להיות עוד כלי בתוך העבודה שלי, עוד מימד בהופעה".

-אולי תיפתח משם דלת לחו"ל.
"אולי. אבל אני לא חושבת על זה ככה, אלא איפה זה נכון באמירה ובעשייה, על מנת לחזק אותי".