אין תמונה
"שרית חדד והראל סקעת אמרו שאירוויזיון זו עבודה קשה אבל גם כיף". חברי איזבו במסיבת העיתונאים

ארבעת חברי להקת "איזבו" המתופף ניר מנצור, הבסיסט יונתן לוי (שחזר להרכב), הסולן והגיטריסט רן שם טוב והקלידנית שירי הדר קיימו מסיבת עיתונאים בשידור חי לקראת נסיעתם לתחרות האירוויזיון. חברי "איזבו" ענו על שאלות העיתונאים לקראת התחרות שתחל ב-22 במאי בבאקו בירת אזרבייג'ן, שם ייצגו את ישראל בחצי הגמר הראשון עם השיר "Time". "בימים האחרונים אנחנו בהכנות לאירווויזיון ואנחנו בהתרגשות אבל לא במתח", אומרת הדר בתחילת הראיון.

מהן ההכנות שלכם עד הרגע שעולים על במה?
שירי: "אנחנו מגיעים לבאקו ויום למחרת מתחילות החזרות, יהיו המון חזרות וגם גנרליות. האירוע עצמו מתחיל בחצות, 12 בלילה שעון אזרבייג'ן, בגלל שעות השידור של אירופה, ולכן גם החזרות הגנרליות יהיו בלילה".[

מה צפוי בהופעה על הבמה?
רן: "יהיו העמדות על הבמה למען המצלמה והטלוויזיה. נתלבש בצורה יותר אלגנטית מביום יום, אבל צבעוני וחינני ויש לנו זוג חברים ששרים איתנו את הפזמון, שנותנים עוד פן ואקשן להופעה".

מה בשיר TIME יביא אותו למקום הראשון?
מנצור ולוי: "את התבלין".
רן: "יש שם את כל התבחלינים של איזבו, דיסקו, רוקנ'רול, גיטרת סיקסטיז מלוכלכת, סולמות ערביים, קולות גבוהים, כל המאפיינים, כל מה שאתם מכירים מאיתנו נמצא בשיר הזה".

מעריצים באירופה אוהבים את השיר, אבל הוא לא מדורג הכי גבוה ברשימת ההימורים לקראת האירוויזיון.
רן: "כמו שאף פעם לא ציפיתי לייצג את המדינה באירוויזיון גם עכשיו אין לי ציפיות. אני רוצה לקחת את הגביע, אבל מצד שני מה שיותר חשוב זה שנמשיך את הדרך באירופה אחרי התחרות, כי זה רק חלק אחד מהדרך שלנו".

רן, הראל סקעת ושרית חדד שעבדת איתם לאחרונה נתנו טיפים להתמודדות?
רן: "כן, הם הסבירו שיש הרבה מאוד עבודה קשה באירוויזיון, במיוחד בהכנות לקראתן. מצד שני זו חוויה יוצאת דופן ולכן חשוב שנבוא להינות בכיף".

רן ושירי, נולדה לכם תינוקת, היא תבוא אתכם?
שירי: "התינוקת תבוא איתנו והיא תישאר שם עם בייביסיטר, עם ההורים שלי שבאים איתנו".

רן, עבורך זה למעשה גם טיול שורשים.
רן: "כן, כי המשפחה של סבא שלי באה מאזרבייג'ן. בדקתי וחיפשי אבל לא הגעתי לשורשים עצמם. סבא שלי וכל מקורביו כבר לא בחיים ואי אפשר לדעת איפה הבית שבו הם גרו, למשל".
שירי: "הוא ילך בעקבות השורשים הקולינריים".

מנצור, איך אתה מכניס את כוכב נולד בלוח הזמנים?
ניר: "העונה עוד לא התחילה, רק באמצע יוני, יש איחור, אז זה בדיוק הזמן לאירוויזיון".

יונתן, באקו קרובה לאיראן והגבול פתוח, מפחיד?
יונתן: לא מפחיד, הכל רגוע"
שירי: "יש לנו מחר תחקיר בטחוני, דבר איתנו מחר".

מה אומרים מעריצי אירוויזיון על הקו המוזיקלי של השיר?
רן: "היה לי מפגש אחד או שניים איתם והתגובה הכי פושרת היא שאמרו לי שזה 'נחמד'. השאר בהתלהבות ואמרו 'אחלה, שיר מגניב', התגובות טובות. זה לא הסטנדרט שבאירוויזיון רגילים אליו, לטוב ולרע, משהו אחר לגמרי ואני זורם עם זה יפה".

-אתם מרגישים שינוי מהיחס של קהל המיינסטרים בארץ?
רן: "בינתיים אנחנו עוד לא ממש במיינסטרים, אבל בתל אביב אם עד עכשיו רק סוג מסוים של אנשים בגיל מסוים בסטייל מסוים היה עוצר אותי ברחוב ושואל אותי על איזבו, אז עכשיו חתך הגילאים הרבה יותר מגוון ופונים אלי אנשים מכל מיני סוגים, מילדים עד מבגרים".

ומה עם הגרעין הקשה של המעריצים, התהפך עליכם?
שירי: "אני לא יודעת. היתה הופעה לפני כמה ימים והיה טוב. הכל היה רגיל".
רן: "אמרו לי כל הכבוד שאתם באירוויזיון ונשארתם איזבו, וזה מרגיש ככה, אין התפשרות, זה איזבו מאה אחוז".

יצא לכם סינגל חדש באנגליה ובקרוב גם אלבום חדש שם.
שירי: "השיר שיצא נקרא 'איי לייק איט'. אלבום יוצא יחד עם האירוויזיון, יהיה כיף".
לוי: "כן, כיף, אנחנו כאן יחד שותים מרגריטה... אני משמיע את השיר 'דיזי'. יש לי את כל התקליט של איזבו באייפון".

הקליפ החדש לשיר "TIME"

לראיון הצטרף "שושו", במאי הקליפ השני של השיר "Time" שיוצא היום, בגרסה שכולה באנגלית. הקליפ החדש צולם ברחובות תל אביב בטכניקת "נונ-סטופ מושן", בהשתתפו שחקנים שהדביקו כ-5000 נגזרות נייר עם פרצופיהם של חברי הלהקה. "זה מיוחד שהקליפ בכלל יצא", אומר שושו. "ניסינו לעשות משהו שהתחבר עם הטייטל של השיר עם הזמן. עשינו שילוב בין סטופ מושן ופסט מושן. יצרנו הדבקות של חברי הלהקה מקאט אאוטים שלהם וגזרנו בשביל זה 5000 פרצופים של חברי הלהקה, עשר שעות של גזירות. את מנצור היה הכי כיף לגזור".

רן: "הסיבה לקליפ היא שבגרסה השנייה כל השיר הוא באנגלית. הפזמונים באנגלית ולא בעברית כמו סגרסה המקורית, אבל על הבמה באירוויזיון נשיר באנגלית וגם בעברית".

שירי: "אנחנו רוצים מאוד להודות לכל האנשים שמלווים אותנו במסע הזה לאירוויזיון וגם בקליפ. הקליפ הזה היה עבודה מטורפת של שושו, שירלי ועידן שישבו לילות על הדבר הזה. אנחנו מודים להם מאוד ולעיריית תל אביב עזרו מאוד, לחברת התקליטים שלנו 'אנוב' שבלעדיהם לא היינו יכולים לנסוע, למנהלת רותם ואחניש ולגוגל פלוס ששידרו את האירוע הזה".

>> שי לי עטרי בשיר "תיילל"