חוזה פליסיאנו בן ה-68 הוא אחד האומנים הלטינים החשובים בכל הזמנים, הוא וירטואוז גיטרה, שר וכתב להיטים רבים, זכה בפרסי "גראמי"  ומכר כ-80 מיליון תקליטים. מחר (חמישי) הוא יופי בהיכל "נוקיה" בתל אביב בליווי תזמורת בת 45 נגנים.

חוזה פליסיאנו נולד עיוור, אמא שלו לקחה אותו למספר רופאים שאמרו לה שהיא צריכה להתכונן לכך שבנה יהיה עיוור לכל ימי חייו. "אמי אמרה לי שצער ורחמים לא יהיו חלק מחיי ולימדה אותי להיות עצמאי", כך הוא אומר. כשהיה כבר מפורסם והוזמן להופעות באנגליה, לא נתנו לו להכניס לממלכה את כלב הנחייה שלו, והוא אף כתב על כך שיר.

כבר כשהיה ילד קטן, למרות מוגבלותו, ניגן בכלים רבים. בגיל 3 ניגן בבונגוס, בגיל 4 ניגן מפוחית, בגיל 7 למד לנגן באקורדיון, בגיל 9 החל להתעניין בגיטרה והיא הפכה לאהבת חייו. חוזה מוסיף שהיום הוא גם יודע לנגן בעוד, יש לו צליל מיוחד שמלהיב אותו ובישראל הוא מחפש לקנות עוד אותנטי.

מאזיני הרדיו בארץ מכירים היטב את אות התוכנית המיתולוגית "כאן שם ובכל מקום" המשודרת מדי יום שישי ב-17:00 ב-88FM. הקטע נקרא "פגאו" ("אורז שרוף"), והוא נכתב ומבוצע על ידי פליסיאנו.

ההקלטה הראשונה של חוזה פליסיאנו הייתה בגיל 14 ליום הולדתה של אימו, ובה הוא מנגן בגיטרה ושר. לאחר שניגן מספר שנים בבתי קפה, חברת התקליטים RCA גילתה והחתימה אותו. הוא הוציא אצלם שלושה אלבומים.

הפריצה הגדולה שלו הגיעה בשנת 1968 עם הגרסה שלו ללהיטה של להקת הדלתות "Light my fire". בהתחלה השיר היה בצד השני של התקליטון וגרסתו ל"קליפורניה החולמת" היה בצידו הראשון, אבל שדרן רדיו מסיאטל ניגן שוב ושוב את "Light my fire" וכך הוא הפך ללהיט.

ב-1971 השתתף פליסיאנו בתחרות הזמר האיטלקי "סן רמו" עם השיר "che sera" וזכה במקום השני. אולם להיטו הגדול ביותר בישראל "גשם". השיר הצליח במיוחד בישראל, ופחות בשאר העולם.



חוזה פליסיאנו אהב מאוד את שירי לנון ומקרטני, וביצע מעל ל-10 גרסאות ללהיטים של הביטלס.

הוא גם אהב את סיימון וגרפונקל, ואף השתתף עם פול סיימון בהקלטת השיר "born In Puerto rico". השיר מופיע כבונוס באלבומו של פול סיימון "songs from the capeman", שיצא במקור ב-1997, ושיריו הופיעו לראשונה במחמזר שכתב סיימון והוצג בברודווי.

אגב, ברזומה של פליסיאנו גם חיקויים מצוינים לבוב דילן ולבי ג'יז שעושים פרסומות לקוקה קולה.