אין תמונה
"נפגעתי מאוד מעיתונאי שהוציא את דברי מהקשרם". גמליאל

בשיר "שקרים לבנים", הפותח את אלבום הבכורה שלו "הצבעים משתנים", שר מורן גמליאל בליווי פסנתר בלבד: "הלילה כוכבים נופלים, כתוב בעיתון שקרים לבנים, איש לא מוכר את השער סגר". בדיעבד, הוא מסביר שכתב את השיר בעקבות ראיון שהעניק זמן קצר אחרי סיום העונה הראשונה של "כוכב נולד", בה סומן כאחד המתחרים הבולטים אך נשר בשלב חצי הגמר.

"עיתונאי התקשר אלי ואמר שהוא מראיין מתחרים שלא הגיעו לגמר", הוא משחזר, "הכתבה התפרסמה תחת הכותרת 'כוכבים נופלים'. כל מה שאמרתי הוצע לחלוטין מהקשרו. יצאתי מתנשא ואנטיפט. זה פגע בי מאוד. גם ככה הייתי אז במצב פגיע אחרי שהודחתי מהתוכנית. רבים האמינו שאגיע לגמר וזה לא קרה".

-ציינת לא פעם בראיונות מהתקופה ההיא שאתה גם יוצר, לא רק מבצע טוב של גרסאות כיסוי. תודה שזה נשמע קצת מתנשא.
"אז לא הבנתי שזה עובר ככה. הייתי ילד. נפלה עלי בין לילה חשיפה ענקית ולא ידעתי איך לאכול אותה. לא התכוונתי להישמע כאילו אני מפחית בערכם של המתחרים האחרים רק בגלל שאני גם כותב ומלחין שירים מקוריים. בסך הכול ציינתי משהו שייחד אותי. לא פגעתי ישירות באנשים מסוימים. ג'קו אייזנברג פגע בהרבה יותר אנשים והרבה יותר קשה, ועדיין אני בטוח שהוא לא התכוון. כשאתה מתראיין כל מילה שלך נבדקת בזכוכית מגדלת, ואם אתה תמים וחסר ניסיון ולא מכיר מספיק את המערכת ואיך היא עובדת אתה נפגע. אומר דבר אחד ומדינה שלמה שומעת משהו אחר, ולך תסביר למה באמת התכוונת.

"על רקע התסכול הזה נכתב 'שקרים לבנים'. הייתי, אחרי הכל, המתמודד הראשון ב'כוכב נולד' שהרשו לו לבצע שיר מקורי בשלב חצי הגמר. זה היה 'דמיונית', שנכלל בסופו של דבר גם באלבום שלי ויצא לא מזמן לרדיו כסינגל. שיר שעבר הרבה גלגולים. במופע הגמר של 'כוכב נולד 1' בניצנים אפשרו לי להופיע מול 7000 איש בזמן ששדרו פרסומות. שרתי אז את 'דמיונית' ובפזמון אמרתי לקהל: 'שירו איתי', והם הכירו כל מילה בעל פה. זה היה אחד הרגעים הכי מרגשים בחיי ולא זכיתי לחשוף אותו".

מורן גמליאל, שעדיין מתהדר ברעמת תלתלי האפרו הפרועה שהפכה לסמלו המסחרי, עבר דרך חתחתים עד צאת אלבום הבכורה הכולל 11 שירים. כבר לפני שנה וחצי יצא הסינגל "מקום בלילה" שהושמע רבות, וכמעט במקביל הקליטה מאיה אברהם את השיר "למה" פרי עטו שהפך להיט רדיו גדול. לרגע נראה היה שגמליאל הופך ליצרן להיטים מבוקש, אבל גם חלון ההזדמנויות ההוא נסגר.

"בסופו של דבר הבנתי שאם לא אדאג לעצמי, אף אחד אחר לא יעשה את זה בשבילי", הוא אומר, "כבר אחרי 'כוכב נולד' הגיעו הצעות להקליט אלבום. בשלב מסוים הרגשתי קצת כמו שוטה הכפר. זה שמבטיח כל הזמן שהאלבום בדרך ובסוף אף אחד לא מאמין לו, אבל בכל הפעמים הייתה עבודה בפועל והאמנתי שזה קורה. גיליתי שבין דיבורים למעשים הפער גדול, בעיקר בשוק המוזיקה בארץ. אנשים שלא אזכיר את שמם הבטיחו הרים וגבעות ובאותה מהירות נעלמו".

-היה שלב בו חשבת לוותר?
"היו הרבה משברים. לוותר זו מילה גדולה, אבל היה קשה. אתה מת להוציא את המוזיקה שלך ולא נותנים לך. בסופו של דבר השלמתי את האלבום כמעט בעשר אצבעות, עם הרבה עזרה מכמה חברים שהוכיחו עצמם במעשים. בשנה האחרונה התחלתי להופיע בקטן במועדונים, ולאט לאט גיליתי שיש לי קהל. אנשים המגיעים כמעט לכל הופעה, מכירים את השירים, מפרגנים מכל הלב. זה מה שנתן לי את הכוחות לסיים את המסע".

-אתה עדיין מעוניין לכתוב לאחרים?
"בהחלט. 'למה', עם מאיה אברהם, היה ניסיון מוצלח שאשמח לחזור עליו. בשנה האחרונה הייתי מרוכז כולי בהשלמת האלבום, אבל עכשיו כשזה מאחורי אני פתוח לכל הצעה ויש כמה אמנים שכבר קבלו שירים שלי וכנראה יקליטו אותם בקרוב".

-ולמי מיוצאי "כוכב נולד" תהיה מעוניין לכתוב?
"לכל זמר טוב שאני מעריך, ויצאו משם כמה כאלה. שירי מימון ואני עובדים מול אותה חברת תקליטים, 'הליקון', והיא זמרת ענקית בעיני. יש כבר דיבור שאולי אכתוב לאלבום הבא שלה".

-לנינט טייב?
"ברור. אם תפנה אלי אשמח לכתוב לה".