עומרי רוטברד (צילום: עידו גרינברג)
"יש סלידה של התקשורת מיוצאי כוכב נולד". עומרי רוטברד | צילום: עידו גרינברג

עמרי רוטברד, 26 וחצי, השתתף בעונה השלישית של "כוכב נולד" ואף הגיע למקום החמישי. בשנים שעברו מאז אסף חומרים לאלבום הבכורה שלו יחד עם המפיק המוזיקלי תומר הדדי, שהלחין להראל סקעת את השיר "מילים", שייצג את ישראל באירוויזיון. במקביל הופיע רוטברד בהצגות ילדים ומחזות זמר כמו "שיר נולד", "מסביב לעולם ב80 יום", “מותק של פסטיבל", “סבא טוביה" ו"שרק".

אבל עיקר פרסומו בתקופה זו בא לו מהחתונה המתוקשרת עם בת זוגו שיר ביטון, 27 וחצי, פינליסטית אותה עונה של כוכב נולד, שבמקביל לחתונה הוציאה את השיר והקליפ "כשהמלך עיוור" בדרך לאלבום משלה.

עתה מתחיל רוטברד לחזור לעניינים ויופיע מחר (חמישי, 18.11) בסאבליים בתל אביב בליווי ארבעה נגנים. במופע יבצע קאברים לשירים כמו "אלה" של שלום חנוך ו"להיזכר" של לירן נדל, וכן שירים מקוריים מאלבומו המתקרב, כשבין הכותבים והמלחינים נמצאות גם רחל שפירא, חמוטל בן זאב וקרן אברשי.

"שיר ואני מאוד ביקורתיים אחד כלפי השני"

"זה משהו שבוער בי כבר הרבה זמן", אומר רוטברד. "מהתקופה של כוכב נולד אני לא מפסיק להופיע ותמיד ריחף הרצון לעשות מוזיקה שלי שאנשים יוכלו להתרגש ממנה. כל יוצא כוכב נולד אומר שהוא עובד על אלבום. אני עובד במקביל על משחק ובמה וטלוויזיה ותמיד המוזיקה היתה על אש קטנה. להגיד שאני אוסף חומרים אף פעם לא אמרתי, למרות שידעתי שבסופו של דבר זה כן יתגבש לאלבום.

-שיר מעורבת?
"שיר כל הזמן מעורבת. אנחנו מאוד ביקורתיים אחד כלפי השני, תומכים אחד בשני. זה הכל מאהבה ורצון שהשני יצליח. אנחנו גרים בתל אביב, נשואים שנה וחצי. גם שיר מסיימת את העבודה על האלבום שלה ותוציא שיר חדש בעוד שבועיים".

"חיי הנישואים מאוד מרגשים, החתונה הוסיפה המון לזוגיות"

-איך חיי הנישואים?
"מאוד מרגשים. מיום אחרי שהתחתנו ההרגשה השתנתה. זה הוסיף המון ושדרג את היחסים והזוגיות והאהבה ונתן הרבה. בכל זוג יש דברים טובים ופחות טובים, ויש גם ריבים, כי אם הכל היה מושלם היה משעמם".

שיר ביטון ועמרי רוטברד בחתונתם (צילום: שוקה כהן)
"בכל זוג יש גם ריבים, כי אם הכל היה מושלם היה משעמם". עמרי רוטברד ושיר ביטון בחתונתם | צילום: שוקה כהן

-מה אתה הכי אוהב בה?
"אני אוהב בשיר המון דברים. אין דבר שפחות אוהב. אני מאוד ביקורתי כלפי העניין המקצועי והיא ביקורתית כלפי עצמה. לוקח זמן להתבשל ולגדול עם הדברים, להבין. הכי פשוט וקל זה לסיים את כוכב נולד ולהוציא משהו טוב, או לא, ואז זה נסחף בזרם. לשיר לוקח גם הרבה זמן לגבש מה שהיא רוצה. כשזה ייצא ישימו לב שזה אחרת לגמרי".

"לא שכחו, יש התעניינות בנו ובמוזיקה שלנו"

-ואתה?
"אחרי כוכב נולד רציתי לטרוף את כל העולם. משחק, שירה, מחזות זמר, דיבוב. טסתי להופעות בחו"ל. אבל התבגרתי והתחלתי להבין מה אני רוצה. מעיין ביקורתית כלפי עצמה ולא נותנת לזה לזרום. זה שיצאנו מכוכב נולד - יש לזה פלוסים ומינוסים. המינוסים זה שציפו מאיתנו לעשות קריירה. חיינו בציפייה, הרגשנו שאנחנו תחת לחץ מסוים. עכשיו עברו חמש שנים והלחץ קצת ירד".

-הקהל מחכה לכם?
"מבחינת הקהל זה לא שינה הרבה. יש אהבה רצון והתעניינות בנו ובמוזיקה שלנו ומה אנחנו עושים ותזמינו אותנו, רוצים לראות אתכם יחד, אבל הלחץ ירד עכשיו ואנחנו לא חייבים להוכיח לאף אחד חוץ מלעצמנו, אז אנחנו עושים מה שאנחנו רוצים בקצב שלנו".

"יש לאחרונה גם סלידה מכל אלה שיוצאים מכוכב נולד"

-אתה לא חושש ששכחו אותך?
"אנחנו לא פוחדים שישכחו אותנו. אין דבר כזה לנצל מומנטום וגל של כוכב נולד. זה לא זה. זה משהו שאתה חייב להבין ולהבשיל עם עצמך. אני עובד עם חומרים ושר אותם כבר יותר מארבע שנים. התחלנו לפני יותר מארבע שנים ורק עכשיו אני מרגיש שאני מוכן לחשוף את השירים. עד עכשיו פחדתי להתעסק במוזיקה וראיתי שמסביבי מתקדמים ורצים ויש לאחרונה גם סלידה מכל אלה שיוצאים מכוכב נולד".

-למה?
"אני לא יודע להסביר. זה סלידה ו'אובר' על יוצאי כוכב נולד והמוזיקה שלהם, ואני מרגיש שאני כבר לא שם. עבדתי קשה בחמש שנים האלה עם במאים כמו צדי צרפתי שלחזור לעבוד איתו אחרי כוכב נולד זה היה חלום. עכשיו בזכות עצמי אני יכול לחשוף את המוזיקה שלי לאט לאט ובעדינות. טוב לי לא להיות מזוהה עם כוכב נולד, כי יש סלידה של התקשורת והרדיו. קשה להם כי יש יותר מדי יוצאי כוכב נולד שמנסים, בייחוד כאלה שלא הגיעו לגמר. אני הגעתי למקום חמישי ועכשיו הגיע הזמן לצאת".