רוני דואני מתארחת הערב (חמישי, 19:00 ו-22:00) בתוכנית "פלייליסט", מגזין המוזיקה השבועי של ערוץ 24, ומספרת למנחים אילנה ברקוביץ' וג'ייסון דנינו הולט על פרויקט הפופ החדש שלה "אוסף פרטי", במסגרתו היא מחדשת קלאסיקות מקומיות כמו "ענוג" של נוער שוליים, שזכה לקליפ בסגנון ביט בוקס. ו"שיר בכיף" של קורין אלאל.

אחת הדרכים לקידום הפרויקט היא סדרת קליפים משעשעים שיצאו לרשת, באחד מהם נראית דואני כשהיא מזייפת בטירוף את "ענוג". "זה קטע של הומור עצמי", היא מסבירה, "עשר שנים שאני מוציאה סינגלים באותה רוטינה, ורציתי לעשות משהו אחר. ישבתי עם אופיר לובל והתחרענו. בחיים לא היה לי יום צילום כזה, וכל הזמן צוחקים עלי, לא היה לי כזה דבר אף פעם. היה לי קשה לזייף ככה, זו אחת המשימות הקשות שהיו לי בחיים".

בהמשך מדגימה רוני נשימות נכונות שדרכן מתחילים לעשות ביט בוקס, כמו אמן הביט בקוס איסאטו איתו שיתפה פעולה בקליפ. במסגרת "השאלון" של התוכנית היא מספרת כיצד אמ.טי.וי והפופ שהגיעה לארץ מחו"ל דרכו השפיעו עליה. "ביום שהבנתי שאפשר לשיר ולרקוד ביחד ואני לא צריכה לבחור, זה מה שגרם לי לרצות להיות זמרת פופ".

 

"את גלעד כהנא אפשר למתוח עד לירח"

המוזיקאים גלעד כהנא ("גירפות) ותמיר מוסקט ("בלקן ביט בוקס") התחברו לצמד "לא כוחות" והוציאו את השיר והקליפ "אני לא מאושר", כסינגל ראשון מתוך אלבום משותף, עליו עבדו בחודשים האחרונים. השניים הגיעו ל"פלייליסט" די לספר על החיבור המיוחד ביניהם.

"את גילי אפשר למתוח עד הירח, וזה כיף כי הוא מותח את עצמו כבר עד הירח", אומר מוסקט על כהנא. "מבחינת הנושאים, התעוזה, האומץ לומר דברים בצורה שאחרים לא עושים". כהנא שמתמוגג מהמחמאות מדגיש שמוסקט נמצא עמוק בתוך הפרויקט הזה, בניגוד להפקות אחרות בהן היה מעורב, כמו אלבומיהם האחרונים של חוה אלברשטיין, "הבילויים" ואסף אבידן אותם הפיק מוזיקלית.

"המיינסטרים חייב להתעקם לפי רצון האמנים"

המנחים, ג'ייסון דנינו הולט ואילנה ברקוביץ', הדגישו שמוסקט הפך בשנים האחרונות לאחד המפיקים העסוקים והחשובים המוזיקה הישראלית. "אני בסך הכל קם בבוקר, הולך לאולפן לעבוד, ופתאום גם אנשים שמים לב לזה", הוא עונה בהצטנעות. "אני עושה את זה מלא שנים, 15 שנה בניו יורק. עכשיו אני בארץ אז עכשיו שמים לב. הפרובנציאליות לא נותנת לדברים אלטרנטיביים לחדור לפה וזה חבל.

"גם התקליט שעשיתי עם אסף אבידן הוא אלטרנטיבי, זה שהוא מוכר עכשיו רבע מליון עותקים זה משהו אחר. לא היה באף התכווננות להיות במיינסטרים. אולי בגלל זה אנשים מרגישים חדשנות, כי הערוצים המקובלים מושפעים ומתעקמים לפי מה שלאמנים יש לומר היום. הרדיו חייב להתעקם ולהצטרף לעניין, אני רק התרכזתי באיכויות של הדברים".

"תמיר משמיע לי כל דבר שהוא עושה", אומר כהנא. "אני חושב כשמפיק לא היה פה דבר כזה שנים. כמפיק הגדולה שלו זה שהוא לוקח את האמן ומגלם את הפטונציאל המלא שלו. הוא לא מנסה לעשות מהם משהו של עצמו. אתה שומע את חוה אלברשטיין, אסף אבידן, הבילויים ואפרת גוש - כל דבר זה משהו אחר".