אהובה עוזרי (צילום: אילן בשור)
פסטיבל ראשון לציון. אהובה עוזרי | צילום: אילן בשור

חג הסוכות הוא באופן מסורתי חג הפסטיבלים, וכמה וכמה כאלה צפויים לנו גם השנה, בשבוע של חול המועד, בין ה-19 ל-36 בחודש. מרבית הפסטיבלים הם שילוב של הופעות שרצות במהלך כל השנה ומתאגדות למקום מסוים, ולצידן הפקות מיוחדות שנוצרות במיוחד. הנה הבולטים שבהם:

פסטיבל ראשון לציון

הפסטיבל המסורתי יתקיים ברחבי העיר ראשון לציון ויכלול הופעות בתשלום והופעות בכניסה חופשית. המופע הבולט בפסטיבל יהיה "מעלי דממה" שיוקדש לאלבום שיצא השנה משירי אהובה עוזרי, בהפקתו המוזיקלית ובעיבודיו של שאול בסר, ובהשתתפות ברי סחרוף, דנה ברגר, הדג נחש, יהודית רביץ, ישי לוי, מאור כהן, קובי אפללו, זוהר פרסקו, קורין אלאל, שי צברי, שני פלג ושרון קרלן (היכל התרבות 26.9).

מופע בולט נוסף צפוי להיות ערב מחווה לשמוליק קראוס ז"ל (23.9 היכל התרבות), בהשתתפות שלמה גרוניך, קרולינה, עלמה זוהר, אבי בללי (נקמת הטרקטור), איגי דיין (משינה), דודי לוי, דניאל סלומון וטל גורדון, שינגנו, ישירו ויוצרים יחד הרכב המבצע שירים מהמיטב של קראוס.

מארינה מקסימיליאן - Tango (תמונת AVI: mako)
פסטיבל ראשון לציון. מארינה מקסימיליאן | תמונת AVI: mako

מופעים בולטים נוספים: דיוייד ברוזה ותזמורת צה"ל בהפקה מיוחדת לפסטיבל בניצוחו של סרן נועם ענבר - גן המושבה ב-23.9. עברי לידר ו-36 נגני "תזמורת המהפכה" מופע רוק קלאסי אלקטרוני הכולל את מיטב להיטיו בעיבודים ייחודיים. היכל התרבות 22.9.

מארינה מקסימילאן במופע "Step in to my world" לרגל יציאת אלבומה החדש - היכל התרבות 21.9. אייל גולן במופע "הלב על השולחן" הכולל את  להיטיו הגדולים מאלבומו האחרון לצד להיטים מהקריירה - אמפיפארק , 21.9.

אהוד בנאי עם המופע " זאת המנגינה שלנו" במסגרתו יארח את רמי פורטיס - היכל התרבות 24.9. קבוצת מיומנה עם המופע "זרמים" ברובע הבילויים החדש תארח את דנה ברגר (23.9) ואת להקת ג'ירפות (24.9). ליאור נרקיס יופיע בגן המושבה ב24.9 ( כניסה חופשית).

מוש בן ארי פרומו (צילום: אוהד רומנו)
פסטיבל התמר. מוש בן ארי | צילום: אוהד רומנו

פסטיבל התמר

גם פסטיבל התמר שבמצדה וים המלח הפך למסורת ותיקה, וכדרכו מעלה על אותה במה באותו ערב (או לילה) מספר אמנים מובילים. השנה יופיעו:

ב-21 בחודש: "הפרויקט של עידן רייכל" עם מופע פותח של לונה אבו-נסאר בהיכל מצדה. מוש בן ארי על פסגת מצדה.

ב-22: ארז לב ארי עם פטריק סבג, אביתר בנאי עם אסף אמדורסקי והחברים של נטאשה בהיכל מצדה. ברי סחרוף ורע מוכיח על פסגת מצדה.

ב-23: אהוד בנאי ושלום חנוך בהיכל מצדה. עברי לידר ותזמורת המהפכה על פסגת מצדה.

ב-24: אברהם טל עם מתיסיהו והדג נחש בהיכל מצדה, שלומי שבן עם קרן אן ואבישי כהן על פסגת מצדה.

משה פרץ בהופעה בקרית מוצקין (צילום: שרון רביבו)
פסטיבל תימנה. משה פרץ | צילום: שרון רביבו

 

פסטיבל "תימנה" בראש העין

הפסטיבל למוזיקה ים תיכונית "תימנה" מס' 12  יתקיים בראש העין בחוה"מ סוכות 21-23.9 (החל מ-18:00) בפארק "לב העיר" בראש העין, כשהכניסה לקהל חופשית. בפסטיבל יופיעו: משה פרץ, ריטה, שרית חדד, קובי אפללו, יואב יצחק ולהקת תיסלם.

האירוע ייפתח במוצ"ש 21.9 החל מהשעה 21:00 במופע החדש "מים צלולים" של ריטה. ביום ראשון 22.9 יופיעו קובי אפללו, שרית חדד ואמני דור ההמשך של ראש העין במחווה לשיריו של היוצר והזמר ג'קי מקייטן. ביום שני 23.9, הערב האחרון של הפסטיבל, יופיעו יואב יצחק, משה פרץ ולהקת תיסלם.

כמו כן בפסטיבל איזורים שונים לרווחת הקהל וביניהם "תימנה הקטנה", שם יופיעו אמנים שישירו ממיטב המוזיקה התימנית. על ההנחייה השדרן אליקו מרדיו "לב המדינה". לפסטיבל צפויים להגיע כ-70 אלף איש, תושבי ראש העין ומחוצה לה. הכניסה עם כרטיסים ללא תשלום, שיחולקו מראש במספר מוקדי חלוקה בראש העין, עד גמר המלאי.

אין תמונה
עמק המעיינות. ישראל גוריון ואסף אמדורסקי

"קיסריה בבית שאן" עם שלמה ארצי ואייל גולן

פסטיבל "לילות שאן" בבית שאן יארח הופעות של שלמה ארצי (ראשון, 22.9) ואייל גולן (שני, 23.9) באתר התיאטרון הרומי העתיק הנמצא בלב הגן הלאומי בית שאן, דומה לאמפי שבקיסריה, אותו השניים מכירים היטב.

ביום השלישי (שלישי, 24.9) יתקיים הפנינג עירוני בפארק הבנים עומר אדם, במופע פתוח בכניסה חופשית לקהל הרחב.

כמו כן יתקיימו מופעי חוצות פתוחים לקהל הרחב החל מהשעה 18:00: יום א' 22.9 אמן הקלרינט חנן בר סלע והרכב הכליזמרים. יום ב' 23.9 התזמורת האנדלוסית מעלות והפייטן חיים לוק. יום ג' 24.9 אריאל זילבר.

עוד יתקיימו במסגרת הפסטיבל מופעי הרכבים מקומיים, יריד האוכל והאומנות 'הסקיתומרקט' במתחם הסראייה, אטרקציות לילדים במתחם 'צים סנטר' ושלל פעילויות לכל המשפחה. מדי לילה לאחר המופעים יתקיימו ערבי טברנה בפאבים באזור ובאתרי התיירות של העיר יתקיימו סיורים מודרכים לאורך היום.

אסתר רדא – No More (תמונת AVI: mako)
פסטיבל המוזות. אסתר רדא | תמונת AVI: mako

פסטיבל עמק המעיינות

פסטיבל עמק המעיינות 2013 יתקיים ב-19 עד ה-26 בחודש ביישובי המועצה האיזורית עמק המעיינות שבבקעת בית שאן, בדגש על מגדי המים של היישובים.

בין המופעים הצפויים בפסטיבל:

ישראל גוריון ואסף אמדורסקי "שרים דודאים", ומופע של הזמרת אפרת גוש

צמד הפרברים וחבורת הזמר "שדות שבעמק" שיופיעו ליד מגדל המים בקיבוץ נווה איתן

מופע חצות של אריק סיני וסיוון טלמור ליד מגדל המים בקיבוץ שדה נחום.

ישי לפידות ו"מועצת השירה העברית" ליד מגדל המים בקיבוץ שדה אליהו

כמו כן יתקיימו תערוכות, סיורים, צעדה בשביל עמק המעיינות, מעגלי שיח ולימוד בערב הושענא רבה, קבלת שבת חגיגית, פעילות אתגרית, הפנינג ותערוכת אוספים. חלק מהאירועים בכניסה חופשית לקהל הרחב.

שרית חדד פארק שרון (צילום: אולג חמלניץ)
"צלילי ילדות" בחולון. שרית חדד | צילום: אולג חמלניץ

פסטיבל המוזות בשהם

פסטיבל ה"מוזות" בעיר שהם חוגג 13 שנה ויערך בסימן חזרה לילדות, ב-22-24 בחודש. מרבית ההופעות בכניסה חופשית, פרט למופע הפתיחה של אסתר רדא.

מופעי הפסטיבל:

אסתר רדא ונגנים במופע "חוזרים הביתה אל ביתא ישראל", המרכז לאמנויות הבמה, ראשון 22.09, 19:30.
 
יהודיץ רביץ במופע עם שיריה האהובים, בליווי להקה וטריו כלי נשיפה. גן החבל, שני 23.09, 21:30.
 
עברי לידר בהופעה. גן החבל, שלישי 24.09, 21:30. (חימום: מאלוקס - דואט סקסופון ותופים).

מאור כהן בשיחה אינטימית עם הקהל בליווי מיטב שיריו. גן החבל, שלישי 24.09, 19:30.

קרולינה בשיחה אינטימית עם הקהל בליווי מיטב משיריה, גן החבל, שלישי 24.09, 20:30.

כמו כן - במתחם השירה והרוח ייפגשו הדורות לדו-שיח לירי ומצחיק עם קובי אריאלי שיארח את דניאל זמיר, והרב גיסין שיארח את דוד לביא.

בנוסף - ברוח הנוסטלגיה אמנים צעירים יבצעו, יספרו וישירו ממיטב יצירותיהם של לאה גולדברג, נעמי שמר, ועוד משוררים.

צלילי ילדות יונתן גפן (צילום: דפנה צ'ילאג)
"איך שיר נולד". יונתן גפן, בפסטיבל "צלילי ילדות" בחולון | צילום: דפנה צ'ילאג

פסטיבל "צלילי ילדות בחולון

פסטיבל "צלילי ילדות" יתקיים ב-24-22 בתיאטרון חולון, עם בכורות והפקות מקור מיוחדות. שלושת מופעי המוזיקה הבולטים הם:

שרית חדד במופע "חברים בכל מיני צלילים", המוקדש למיטב שירי הילדים האהובים מכל הזמנים. בניהול מוזיקלי של עדי רנרט, בליווי הרכב נגנים, ובשיתוף השחקנית טלי אורן שתקשר בין השירים, תבצע שרית חדד משיריהם של גדולי יוצרי שירי הילדים בזמר העברי. בין הקלאסיקות אותן תשיר: הבובה זהבה, שעון בן חייל, מקהלה עליזה, הילדה הכי יפה בגן, חברים בכל מיני צבעים, אני אוהב שוקולד ורבים נוספים. המופע מגיל 4 ומעלה ואורכו כשעה ורבע. יום ג' 24.9.13 שעה 18:00, במה 1.

דקלון - שיר 3 (תמונת AVI: ערוץ 24)
מחווה בנתניה. דקלון | תמונת AVI: ערוץ 24

'איך שיר נולד' -  יהונתן גפן במפגש של שירים וסיפורים לילדים מגיל שנתיים ועד מאתיים - הופעה אינטימית עם מבחר משירי הילדים האהובים של יהונתן גפן, ביניהן "שירים שענת אוהבת במיוחד", "הכבש ה-16" ושירים חדשים. במסגרת המפגש יכירו הילדים את עולם היצירה של גפן, ילמדו איך, למה ומתי שירים נולדים וייהנו מביצועים של הזמרות ורד פיקר וסיוון טלמור לקלאסיקות כמו "הילדה הכי יפה בגן", "רעמים וברקים", "אני אוהב שוקולד" וכמובן "איך שיר נולד". מגיל 3 ומעלה, משך המופע: כשעה. יום א' 22.9.13, שעה 18:00 - במה1.

iConcert - קונצרט תזמורתי של מוזיקה קלאסית בשילוב הדמייה ויזואלית בטכנולוגיית תלת ממד, בניצוחו של ד"ר אורי לשמן, המנהל האמנותי של הפסטיבל. מטרת הקונצרט היא להנגיש את המוזיקה הקלאסית לעולמם של ילדי הדיגיטל,-בעזרת טכנולוגיית "Music Animation Machine", שהומצאה ע"י המדען והמוזיקאי האמריקאי סטפן מלינובסקי. באמצעות טכנולוגיה זו יכולים הילדים ומשפחותיהם לא רק להאזין למוזיקה אלא אף 'לראות' מוזיקה בתלת ממד. את הקונצרט יגיש השחקן והקומיקאי עידן אלתרמן, בתפקיד "מדען משוגע" שמגיע מהעתיד באמצעות 'מכונת זמן'. בקונצרט ישתתף הכנר השוויצרי הנודע אטיין אבלין - שיפעיל את הטכנולוגיה והמחשבים יחד עם תזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים. הצפייה במופע כוללת שימוש במשקפי תלת ממד, ומשלבת מידע עשיר על עולם המוזיקה הקלאסית, המלחינים הבולטים והרבה הומור ושעשוע. מגיל 4 ומעלה. משך המופע: כשעה ורבע. יום א' 22.9.13, שעה 18:00, במה 1. בנוסף, תתקיים סדנא, בה יוכלו הילדים להפעיל את הטכנולוגיה הזו בעצמם.

הילי ילון (צילום: גיא הכט)
"סוכות בחלל". הילי ילון, להקת "אנרגיה חולנית" | צילום: גיא הכט

נתניה: מופע מחווה לדקלון

מופע מחווה ליוצר ולזמר דקלון יתקיים ביום ב' 23.9, 20:30 בכיכר העצמאות בנתניה, בהשתתפות: ישי לוי, זהבה בן, חופני כהן, אבנר גדסי, מאור אדרי, הראל מויאל וסגיב כהן, שיבצעו ממיטב שיריו, בליווי הרכב נגנים ובניהול מוזיקלי של יוני רועה. האירוע יועבר בשידור חי בגל"צ.

הזמר והיוצר המוכר בשם דקלון (שמו האמיתי הוא ויוסי לוי) הוא מעמודי התווך של המוזיקה הישראלית בכלל והמוזיקה הים תיכונית והמזרחית בפרט. מאחוריו ותק של למעלה מ-40 שנות קריירה, בהן היה אחראי לעשרות להיטים, כסולן ובמסגרת להקת "צלילי הכרם", ושיתף פעולה עם חיים משה, אביבה אהידן, אהוג בנאי, הדג נחש ועוד רבים.

 יבנה: אתניקס

להקת "אתניקס" תפתח את פסטיבל "בציר חדש" לאמנות צעירה ועכשווית בעיר יבנה, בהופעה שתתקיים ב-22 בחודש.

נאג' חמדי (תמונת AVI: mako)
נאג' חמדי | תמונת AVI: mako

סוכות בתל אביב

פסטיבל "סוכת חלל"

פסטיבל "סוכת חלל" יפגיש במקום אחד כ 20 להקות שפועלות וגועשות בתל אביב, חלקן משיקות אלבומים, חלקן מופיעות ללא הפסקה. הפסטיבל יעלה את כולן על במה אחת, להנאת הקהל. האירוע יתקיים ב-20 ו-21 בחודש ב"גגרין", סלמה 46, מהשעה 14:00 ועד השעות הקטנות של הלילה, על שתי במות - פנימית וחיצונית. במקום יפעלו ברים, דוכן מרצ'נדייז, דוכן חולצות מקוריות, דוכן אוכל ועוד.

הלהקות המשתתפות:

שישי: 15:00 -טרי TREE, ב-16:30 לטאות הענק מכוכב הניבירו, 18:00 - משוקצות, 19:00 - Sumo Elevator, ב-20:00 - המפשעות. 21:00 - שעלת נפוצה. 22:00 - גרייטמאשין. 23:15 - ויתרתי. 00:30 - אינגה דינגו. 02:00 Farthest South.

שבת: 15:00 the expedition, ב-16:00 הדמעות, 18:00 בותימזוג, 19:30 אנרגיה חולנית, 20:30 נאג' חמדי, 21:30 - MAMBAS, ב-22:30 - מידנייט פיקוקס, 23:40 - RAUUL.

כרטיס כניסה: מכירה מוקדמת 40 ש"ח ליום ו- 60 ש"ח ליומיים. במקום ימכר כרטיס ב-50 וב-70 ליומיים.

_OBJ

 

נמל תל אביב: קונצרט סליחות עם התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, מארחים את אופיר בן שטרית מ"דה ווייס". 11.9, 19:30.

כיכר קדומים, יפו העתיקה- מופעים מוסיקליים, בשעות 19:30-22:30
21.9 להקת לולה מארש - במופע אינדי פולק בוהמי
22.9 – אוברטון - במופע קאברים לכל תרבות הרוק מכל הזמנים, בעברית ולועזית.
23.9 – דיסקאבר - להיטי ריקודים מכל הזמנים, בעברית ואנגלית
24.9 – לירון בן שמעון – זמרת ויוצרת, מופע רוק ישראלי מקומי

פשפשלילה - ב-24.9 רמי תלמיד – שירים באיטלקית. הרכב מוזיקלי המביא את הצלילים הנוסטלגיים מימי פסטיבל סן רמו. ולהקת Lego Lepricons.

מתחם התחנה, נווה צדק
19.9, 20:00 - פנטזיה דרום אמריקאית עם רקדני טנגו,
הכנר ממקסיקו אדריאן יוסטוס עם אנסמבל ארגנטינאי, אומן בנדוניאון וקונטרבסיסט. מוסיקה וירטואוזית מספרד, ונצואלה, ברזיל, ארגנטינה ומקסיקו בניחוח נוסטלגי וקצב פראי.

21.9 - "המיטבולס" - שירי רית'ם אנד בלוז משנות ה-50 וה-60בנוסף ישלבו גם משיריהם המקוריים.

אורחים בסוכה בשכונת כרם התימנים: 24/9, רח' מלן 1, 22:30-20:00. הופעות אמנים. כניסה חופשית.

"נפגשים עם פסנתר 2" (17/9-24/9):  13 פסנתרים יוצבו ברחבי העיר תל אביב להנאת הציבור הרחב שמוזמן לנגן, לשיר, להתכנס סביבם וליהנות מאווירה מוסיקלית באמצע העיר. הנקודות: מתחם התחנה, רחבת הסינמטק, רחבת הבימה, סוזן דלל, נמל ת"א (ליד שוק הנמל), יריד המזרח (ככר המזרקה מול אייסברג-וולקנו),
רוטשילד פינת נחלת בנימין, קינג ג'ורג פינת הר ציון, פארק הירקון (ליד בני דן), כיכר רבין, נמל יפו מול מסעדת יונה, כיכר קדומים יפו העתיקה, שוק הפשפשים.

במסגרת הפרויקט תתייר בעיר להקת "מועדון הקצב של אביהו פנחסוב" על במה ניידת שבמרכזה פסנתר. הלהקה תקיים מדי ערב קונצרט באזור אחר בעיר, הפעילות תלווה ביינות של יקב תבור.