אחרי מדונה ולאונרד כהן גם פול אנקה בן ה-68 יופיע בקרוב בישראל. זה יקרה בשתי הופעות רצופות בהיכל נוקיה בתל-אביב (18 ו-19 בנובמבר), כשאנקה, אחרי 50 שנה בשואו ביזנס, יבצע בין היתר ממיטב הבלדות הרומנטיות שלו, שאת חלקן יצר בגיל 17.

אנקה, שמקפיד בגילו על שיזוף קליפורני וחיוך צחור, נחשב לאחד מגדולי הזמרים המבצעים בכל הזמנים. אנקה הוא אחת הדמויות המזוהות עם הצד הפופי של הסיקסטיז, מי שיצר פס-קול נעורים עבור דור שלם, הדור אותו מייצגים בנצי, מומו ויהודל'ה, הדמויות שמככבות בסדרת סרטי "אסקימו לימון". 

"מפיק הסרטים ארנון מילצ'ן, שהוא חבר שלי, סיפר לי על ההשפעה הגדולה שהיתה לסרטים האלה בישראל, אבל טרם צפיתי בהם", אומר אנקה לכתבת חדשות ערוץ 2 טלי ליברמן, עמה נפגש בניו-יורק. "אם למישהו יש עותק מהסרט 'אסקימון לימון' בבקשה שייתן לי אותו כשאני מגיע לישראל".

100 מיליון אלבומים ב-50 שנות קריירה

פול אנקה נולד בקנדה ב-1941 להורים ממוצע לבנוני. כבר בגיל 16 הוא נחשב לאליל נוער כשפרץ למצעדי הפזמונים באמריקה בשנת 1957 עם הלהיט "Diana", שהפך אותו לאחד מהאמנים המצליחים בעולם באותה תקופה. "דיאנה היתה נערה מבוגרת ממני שלמדה בבית ספר אחר ולא רצתה אותי", מספר אנקה בראיון. "כתבתי את השיר, התחלתי לשיר אותו במסיבות, הוא נהיה להיט עולמי ואז דיאנה ואני נהיינו זוג. אבל מאז כבר הייתי ביפן, בפריז ובאיטליה עם כל מיני נשים", הוא מוסיף בחיוך.

עד סוף שנות ה-60 מכר אנקה למעלה מ-100 מיליון תקליטים עם להיטים רומנטיים נוספים כמו "Put Your Hand On My Shoulder", "You Are My Destiny", "Puppy Love" ו-"Lonely boy". האלבומים "Put your head on my shoulder" ו"Lonely boy" היו להצלחה עצומה והפכו את אנקה לאגדה.

להיטים לפרנק סינטרה ולמייקל ג'קסון

בשנת 1968, בהיותו בן 27, רכש אנקה את הזכויות על שיר צרפתי ששמע בביקור בפריז, ולפי המנגינה שלו כתב לפרנק סינטרה את אחת מהקלאסיקות הנצחיות בכל הזמנים: "My Way", אותו ביצעו מאז עשרות אמנים ביניהם גם אלביס פרסלי. "סינטרה תמיד עזר לי מאוד והיוה עבורי מקור השראה ומנטור", אומר אנקה. "הוא תמיד התגרה בי 'מתי תכתוב לי כבר שיר'. התחלתי לכתוב, זה לקח לי 5 שעות".

להיט גדול אחר שכתב אנקה, שיכניס לו בקרוב גם הוא לא מעט כסף, הוא "This Is It", שירו של מייקל ג'קסון שיצא כעת לאחר מותו. "כתבתי לו את השיר כשהוא היה בשיאו בשנות ה-80'", מספר אנקה, "אחרי ש'מותחן' הצליח הוא קצת הסתחרר וגנב ליאת השיר מהאולפן. לאחרונה עורכי הדין שלו התנצלו בפניי והתחלקנו חצי-חצי ברווחים העתידיים מהתמלוגים על השיר".

לאס וגאס; הופעות בסרטים; גרסאות כיסוי ללהיטי רוק מהניינטיז

הקריירה של אנקה נמשכה גם עם הופעות בסרטים, כולל הסרט המצליח "היום הארוך ביותר" לצד כוכבים כמו ג'ון וויין והנרי פונדה. בשנות ה-70 החל אנקה להופיע בלאס וגאס, הפך לאחד מסמליה של העיר וכתב את השיר "Having my baby" שכבש את המצעדים האמריקאים באותה שנה.

ב-2005 עשה אנקה קאמבק גדול כשהוציא את האלבום "Rock Swings", שכלל 14 להיטי רוק ואלטרנטיב, בעיקר משנות ה-90, אותם חידש אנקה בסגנון שנות ה-50. הבולטים בהם: "Wonderwall" של אואזיס, "Smells Like Teen Spirit" של נירוונה ו-"It's my life" של בון ג'ובי.

ב-2007 הוציא אנקה את האלבום "My Way, Classic Songs", גם בו הוא מגיש שירים מוכרים בביצועים ייחודיים, ביניהם: "Time After Time" של סינדי לאופר ו-"Ordinary World" של דוראן דוראן.