אין תמונה
120 אלף שקל להופעה. שרית חדד

בקיץ שעבר ראינו אותם מזדהים עם המחאה החברתית ואם היא תחזור בקיץ הקרוב יש לשער שהם שוב יצוצו על במות המחאה וידרשו עם כולנו צדק חברתי, אבל ביום העצמאות הקרוב האמנים מתכוונים לעשות קופה, ואפילו גדולה. תשכחו מאמני רוק מסכנים או זמרים ותיקים ומקופחים שמוכרים כמה עשרות כרטיסים להופעה, בקושי סוגרים את החודש ומשתכרים ביום העצמאות בשביל כל השנה - דווקא הכוכבים הים תיכוניים הגדולים, אלה שבכל ערב מופיעים בחתונה אחרת, יעשו ביום העצמאות את הכסף הכי גדול, במחירים שהם פי שניים ופי שלושה מהמחיר הרגיל שלהם בשוק להופעה באירוע פרטי. מי שישלם את הסכומים הגבוהים האלה הם העיריות והמועצות המקומיות, כלומר כספי הארנונה והמיסים של כולנו, שעפים לשמיים כל שנה או במופעי זיקוקים מיותרים או באויר שיוצא מהריאות של הזמרים.

שלומי שבת תופר 720 אלף ש"ח

שלומי שבת האנגר (צילום: שרון רביבו)
שש הופעות כפול 120 אלף שקל להופעה. שלומי שבת | צילום: שרון רביבו

ליאור נרקיס, למשל, שכאן ב-mako פורסם שיעשה בעצמאות 400 אלף שקל מארבע הופעות, כבר סגר הופעה חמישית והסכום עלה לחצי מיליון שקל ברוטו.

מההפקה של שלומי שבת מספרים היום ל-mako כי המנטור צפוי להופיע בשישה מקומות שונים בערב יום העצמאות וביום שלמחרת, ולגרוף 120 ש"ח להופעה, כלומר 720 אלף ש"ח בסך הכל ביומיים עבודה. שבת יפציע בטירת הכרמל, ימשיך לבמה במרכז חיפה, משם ימשיך לבמה בספורטק של עיר הכרמל וב-1 בלילה הוא צפוי לנחות בנשר. למחרת הוא יתזז בין דימונה (16:00) לעפולה (21:00). נקווה שבדרך הוא יתפוס משהו לנשנש על האש.

במקביל לנרקיס ושבת גם אייל גולן יעשה קופה בחג. עיתון "ידיעות אחרונות" מפרסם הבוקר נתונים מקיפים על שכר האמנים ביום העצמאות וגולן יקבל 160 אלף שקלים ל-45 דקות של הופעה בעכו (לפי העיתון), עוד 100 אלף בחיפה וסכומים דומים בקרית מוצקין, קרית אתא וקרית ביאליק, ובסך הכל כ-650 אלף שקל בחמש שעות. לא רע בכלל.

טירוף בקריות

דודו אהרון האנגר (צילום: אלוני מור)
מאות אלפי שקלים בקריות ובשדרות. דודו אהרון | צילום: אלוני מור

קובי פרץ יעשה 145 אלף שקל בפתח תקווה, ושרית חדד 120 אלף בראשון לציון. גם להקת אתניקס תחגוג עם 130 אלף שקל להופעה בעכו, הלהקות משינה ותיסלם יקבלו 127 אלף כל אחת בגבעתיים ופתח תקווה בהתאמה.

מעניין שכאשר אתניקס יגיעו לחיפה הסכום שהם מקבלים "יתגמד" ל-75 אלף בלבד על פי העיתון. בחיפה יחגגו גם עם ריטה (מאה אלף) ושלומי שבת (120 אלף כאמור, בשתי הופעות), שירי מיימון בת העיר ושמעון בוסקילה (70 אלף) ורמי קלינשטין (55 אלף). יחד עם גולן ואתניקס תוציא עיריית חיפה חצי מיליון שקלים שכר אמנים לערב אחד.

בקריות הצפוניות באמת החליטו להשתגע וכנראה שהתחרות בין קריה לקריה העלתה את המחירים. בקרית ביאליק ישימו 3240 אלף על אייל גולן ודודו אהרון, ובקרית אתא הקטנה ישפכו חצי מיליון שקלים על ריטה, מוניקה סקס, משינה, ושוב אייל גולן ודודו אהרון. כאילו שתושבי הקריות לא יכלו להסתפק בהופעה אחת מרוכזת של השניים.

תחרות בין הערים

דני בסן, יזהר אשדות, תיסלם בהיכל (צילום: ענבל מור)
פרצופה של המדינה. תיסלם | צילום: ענבל מור

לעומתם, ברמת גן יוציאו 770 אלף שקל על משינה, משה פרץ, הדג נחש, איפה הילד, עומר אדם, מוש בן ארי, איציק קלה, דפנה דקל ועידן עמדי. בפתח תקווה עפים על כחצי מיליון שקלים שיגיעו לקובי פרץ ותיסלם, יואב יצחק (80 אלף), אלון דה לוקו (45 אלף, הכי לה לה לנד), נתן גושן (35 אלף), שרון חזיז (30 אלף, כן היא עדיין שרה) ואסטרל פרוג'קשן (20 אלף, כן הם עוד קיימים).

גם הראשל"צים לא פראיירים. אל שרית חדד וליאור נרקיס יצטרפו גידי גוב (75 אלף), נינט טייב (40 אלף), ג'ולייטה (40 אלף) ושלומי סרנגה (35 אלף) ובסך הכל מעל ל-400 אלף שקל. בחדרה יסתפקו ב-180 אלף ש"ח שיתחלקו בין ריטה, רון שובל, איציק קלה, בן-אל תבורי, יעל בר-זוהר (למה?) ולירן דנינו, כך מפרסם העיתון.

האטרקציות בתל אביב: רוני סופרסטאר ואפרים שמיר

יום העצמאות הוא גם המדד האמיתי לכוחו של האמן בשוק ההופעות (או ליכולת המיקוח של האמרגן שלו). ישי לוי יקבל "רק" 90 אלף על הופעה בבאר שבע (קובי אפללו יעשה 40 אלף שם), ודודו אהרון, שיעשה מאה אלף שקל בקרית ים ויופיע גם בקרית אתא וקרית ביאליק בסכומים דומים יקבל  "רק" 80 אלף בשדרות, אליה יצטרך לדלג מהצפון. פבלו רוזנברג יקבל בשדרות 40 אלף שקלים.

עוד סכומים על פי העיתון: ברחובות יפנקו את מרגול ב-55,680 ש"ח, את דנה אינטרנשיונל ב-50 אלף, את מתי כספי ב-46,400, את דוד ד'אור ב-40 אלף ואת גבי שושן, שרי ועוזי פוקס ב-35 אלף. במודיעין ישימו על ליאור נרקיס וקרן פלס 155 אלף שקל (יחד) ועוד מאה אלף על אפרת גוש, נתן גושן ולירן דנינו. עפולה תשקיע 300 אלף שקל מתקציב העירייה בשלומי שבת (120 אלף, כאמור), אברהם טל, שי גבסו, רגב הוד ושלום אסייג. בתל אביב ישקיעו קצת יותר, 330 אלף, באלון דה לוקו, רוני סופרסטאר (לא יאמן), לירון רמתי, מישל כהן, מירי אלוני, שולה חן, מומי לוי והרביעייה אפרים שמיר, שלמה יידוב, אלון אולארצ'יק ושם טוב לוי. חג שמח לכל האמנים, ראשי הערים והתושבים.

>> כינרת לימוני שרה על מות אביה במופע חדש