הראל סקעת באירוויזיון 2 (צילום: רויטרס)
"האירוויזיון הניב לי את מה שאפשר היה להניב". הראל סקעת | צילום: רויטרס

הראל סקעת יופיע בחול המועד סוכות בפסטיבל ראשון לציון במופע מיוחד עם תזמורת צה"ל, בעיבודים תזמורתיים מיוחדים למיטב שיריו מצמד אלבומיו, השיר "מילים" איתו ייצג את ישראל באירוויזיון האחרון, וגרסאות כיסוי שהוא נוהג לבצע במופע שלו.

"זה מופע שכבר לפני כמה שנים רציתי לעשות, אבל חיכיתי שיהיה לי אלבום שני, כי לא רציתי לעשות קאברים, חוץ מהקאברים הרגילים שלי, לא רציתי להמציא שירים למופע, אז דחיתי את זה קצת", אומר סקעת. "אנחנו הולכים לעשות 15 שירים עם עיבודים מוזיקליים תזמורתיים. זה כופה עליך סגנון מסוים, אבל זה נותן לך אפשרות לעשות עיבודי ג'אז מגניבים לכל מיני שירים כמו 'כל הציפורים'".

-מחברים את תזמורת צה"ל עם אמנים כמו יהורם גאון, משהו מכובד, שפונה לקהל מבוגר יותר.
"זו לא הפעם הראשונה שאני מופיע עם תזמורת. עשיתי קונצרט שאנסונים עם תזמורת סימפונט רעננה ו-50 נגנים. מה שמיוחד בערב הזה, זה להביא מוזיקה פופולרית ומודרנית למקום כזה קלאסי, וזה נורא מגניב".

"אני עובד על אלבום באנגלית לשוק האמריקאי"

-איך אתה מרגיש באופן כללי?
"מצוין. חזרתי מחו"ל, יצאתי לחופש סוף סוף, הייתי ביוון ממש בקטנה, ואני מתכונן להופעה בערב בכפר סבא".

-מהן התוכניות שלך להמשך?
"אני עובד על אלבום חדש בארץ. ואני עובד על כמה דברים בחו"ל במקביל, הפקת אלבום שם, אנחנו בשלב ראשוני של איסוף חומרים. אני חתום בחברה בחו"ל, אבל אני לא יכול לדבר על זה, כי זה גם משתנה. האלבום יהיה רק באנגלית, לא בעוד שפות. זה יביא איתו גם מופע חדש, ויש מחזמר על הפרק, שאני לא מגלה איזה, יש הרבה דברים".

-חו"ל זה בהמשך לאירוויזיון?
"לא, זה בכלל בשוק האמריקאי, לא קשור בכלל לשוק האירופי".

"פוצצתי את אמפי שוני"

-צפית שההשתתפות באירוויזיון תניב יותר מבחינת השוק האירופי ממה שהניבה?
"אני חושב שהוא הניב לי את מה שאפשר היה להניב, ברמת הופעות וקשרים וחברות תקליטים ודברים כאלה זה עשה את מה שצריך היה לעשות".

-ובארץ?
"אני לא חושב שזה שינה משהו. היה שינוי לטובה מבחינת הערכה וקהלים, שלאו דווקא הכרתי לפני זה".

-ציפית לקבלת פנים יותר חמה מבחינת קהל שמגיע להופעות ופרגון בתקשורת?
"אני לא יודע אם זה קשור, אבל בלי אלבום חדש פתחנו מופע באמפי שוני ופוצצנו אותו עם קהל שאני לא רגיל לראות בהופעות שלי, כולל קהל מבוגר וכל מיני סוגים אחרים. אני לא יודע אם יש לזה קשר ישיר, אבל כנראה שזה עשה משהו, אבל זה כבר ראיון אחר".

"-מרגיש עדיין קשר לכוכב נולד? -'לחלוטין לא'"

-זה מתחבר לעניין התזמורת, שגם המופע ההוא פונה לקהל יותר מבוגר.
"יש אצלי משהו, בקריירה שלי, שזה מקום שאני מאוד אוהב אותו ומשחק עליו במודע, שהוא בין הקהל הצעיר לקהל המבוגר, וגם באמצע. אתה היית בהופעה שלי ואתה יכול לראות שם קהלים מכל הסוגים. אני אוהב את המשחק הזה של ורסטיליות מוזיקלית, של פעם להיות ככה ופעם להיות ככה. ואני חושב שזה חופף למוזיקה, כי גם בשירים שלי שהם מודרניים יש בהם משהו מאוד עמוק, למשל בטקסטים של בלדות מסוימות. וגם בעיבודים יש משהו שהוא קצת קלאסי אפילו, לצד משהו שהוא פופ או רוק הרבה יותר חדש. זה מקום שכיף לדלג עליו בין הטיפות".

הראל סקעת הופעה 1 (צילום: שוקה כהן)
"אני אוהב לשחק בין קהל מבוגר לצעיר". הראל סקעת בהופעה | צילום: שוקה כהן

-כוכב נולד עומדת לפני גמר נוסף. עשית העונה חניכה למעיין בוקריס. את עוקב? צופה? זה מעניין אותך?
"אני מודה שלא עקבתי אחרי כל העונה, ראיתי פה ושם תוכניות. אני מאוד אוהב את ההפקה, את איך שזה נשמע ואיך שזה נראה, אבל לא יצא לי לעקוב".

-מרגיש עדיין קשר לתוכנית?
"לחלוטין לא. זה נראה לי תחום אחר לגמרי. גם לטובה וגם פחות, אתה יודע. אני חושב שגם התפכחנו קצת. היום הפרופורציות אחרות. פעם זה נתפס אחרת".

"מבחינת נוחות הייתי מופיע עם בוקסר וגופיה"

-זה שלא זכית נתפס בזמנו כאסון בעיני המעריצות שלך. היו הפגנות מול בניין "קשת".
"זה ממש מטורף, אבל אז זה היה שונה לגמרי. כמו כל דבר חדש, אין מה לעשות. בנוסף לאמנות שהיתה שם היתה המון סקרנות ונהירה למשהו חדש שמעניין אנשים. אוף, מה אני אלבש להופעה הערב?".

-מה שאתה נראה הכי טוב בו, או מרגיש בו הכי נוח בלחות הזאת.
"אני לא יודע במה אני נראה הכי טוב. מבחינת נוחות, תאמין לי, הייתי מופיע עם בוקסר וגופיה. גם בהופעה בשוני שקלתי באיזשהו שלב להחליף למכנסיים קצרים ולהוריד נעליים, אבל זה לא עובד ככה".

-עד כמה המראה החיצוני שלך זה משהו שכרגע עדיין רלוונטי מבחינת אהבה של אנשים אליך? עד כמה זה עדיין חשוב?
"בשלב מסוים כשאתה לא בן 12 המראה החיצוני זה קומבינציה של איך אתה נראה, ובעזרת זה מה שאתה משדר. לא יודע, זו שאלה נורא קשה. זה מה שאתה משדר בסופו של דבר".

הראל סקעת הופעה 4 (צילום: שוקה כהן)
"אני מרגיש על הבמה מאוד סקסי". הראל סקעת | צילום: שוקה כהן

-אתה משדר שאתה בחור שהרבה בנות היו רוצות אותו. נחשק.
"באמת? אני משדר נחשקות? לא, ממש לא. יש פה אי הבנה קטנה. אני לא עולה לבמה ואומר 'וואו אני נחשק'".

-זה באופן טבעי.
"טוב, זה מביך אותי. אני מרגיש על הבמה מאוד סקסי. ואני נורא אוהב לשחק עם זה, זה מאוד כיפי. אתה יכול ללכת ולהתנהל על הבמה בצורה מסוימת. אם אני שם יד על הג'ינס באמצע שיר בצורה שלא הייתי עושה ברחוב כי קורה משהו בשיר, בהפקה, באווירה שיש על הבמה. אבל זה לא יקרה בהפקה עם תזמורת צה"ל".

"להופיע לזכר הקורבנות בבר-נוער עשה לי ממש טוב כבן אדם"

-עד כמה הרגשת בנוח כשהלכת להופיע ביום הזיכרון של הקהילה לקורבנות הבר-נוער?
"הרגשתי מצוין ואני מאוד שמח שעשיתי את זה. אני ממש שמח, זה עשה לי ממש ממש טוב, בתור בן אדם בעיקר. הייתי עושה את זה גם עוד עשרים פעם".

-וכשהגיעו תגובות נזעמות, מצד אנשים ספציפיים?
"אני לא רוצה להתייחס. בוא לא נדבר על זה. אני מעדיף כרגע לא להגיב על שום דבר שקשור לנושא".

>> כרטיסים זוגיים לעברי לידר; כרטיסים זוגיים לארז לב ארי