אברהם טל הוא הזמר הכי מושמע ברדיו בתקופה האחרונה עם השירים "אורות" ו"מחוזקים לעולם". בעקבות ההצלחה החליט הסולן לשעבר של להקת "שוטי הנבואה" להקדים את הוצאת אלבום הסולו השני שלו "אורות" לחנויות, וכרגע הוא מדורג שני בדירוגי המכירות, מיד אחרי האוסף המשולש של שלמה ארצי.

יצא מחוזק מפרשת המשט

אבל ההצלחה לא גרמה לטל להסתנוור. הוא גר מחוץ לתל אביב, בפרדס חנה ונוסע לעיר הגדולה ברכבת ארבע פעמים בשבוע. "אנשים באים אלי ברכבת ומדברים איתי וזה מרגיש מצויין. זה הכי עממי, אני בין כולם, וזה טוב, כי אתה זוכר מאיפה באת", אומר טל.

בראיון הוא מספר שאת השיר שכל המדינה שומעת "מחוזקים לעולם" כתב אברהם טל אחרי משבר בזוגיות, שהסתיים יפה בסופו של דבר, אבל השיר יצא בזמן פרשת המשט הטורקי והתקבל אחרת ממה שטל חשב. "זה התחבר לאנשים פתאום עם האירועים האקטואליים, והם לקחו את השיר למקום אחר, בקטע של כולנו מאוחדים ויוצאים מכל הדבר הזה כשאנחנו מחוזקים מול העולם", מפרשן טל.

החיוך, הפלצט והזכרונות שנצברים

-והחיוך התמידי שלך?

"אני נראה כאילו אני מחייך גם כשאני לא ממש מחייך. יום אחד ניגשה אלי ילדה ושאלה אותי למה אני כל הזמן מחייך ואז הבנתי שככה אני נראה. הקול הגבוה שאני שר בו? זה התחיל כבדיחה עוד ב'שוטי הנבואה'. שרנו אז בבאלאנסים לפני הופעות שירים של 'אבבא' ו'בי ג'יז' עם פלצטים, שירים כמו 'Stain' Alive' ומשם זה נשאר".

במופע ההשקה ל"אורות" שיתקיים בקרוב באמפי שוני לא יפסח טל על להיט אחר שלו 'אדם צובר זכרונות', גרסת הכיסוי לשיר של דורית ראובני שיצאה לאור לראשונה באוסף 'עבודה עברית2' ונכנסה גם לאלבום הבכורה שלו כסולן. "שיניתי את הדרך שבה שרים את הפתיח של השיר ואז ראיתי באינטרנט שגם דורית ראובני המבצעת המקורית התחילה לשיר אותו כמוני, וזה יפה, זה מיוחד".

>>אמיר דדון בראיון מיוחד על ההצלחה עם "אור גדול", ושיר חדש: "גלים"