אין תמונה
מיסיז קרטר החדשה

סיבוב ההופעות הנוכחי של ביונסה "The Mrs. Carter Show World Tour" החל באפריל  2013, ומאז עבר כמעט בכל יבשת בעולם. עד סוף השבוע האחרון הוא נחשב ל"סיבוב להיטים", בו ביצעה ביונסה בעיקר עם מיטב להיטיה הגדולים לאורך השנים. כמו כן הובלטו במופע השירים מאלבום "4" שיצא אי שם באמצע 2011 ולא זכה לסיבוב הופעות ראוי משלו, בגלל ההריון והלידה של ביונסה עם ביתה הבכורה בלו אייווי.

בסוף השבוע האחרון הכל השתנה. בחמישי בלילה, לאחר הפסקה בת כחודשיים, שבה ביונסה לבמות עם מופע מחודש, לכבוד אלבומה החדש "Beyonce", שכזכור יצא בהפתעה באמצע דצמבר לקראת סיום ה"רגל" האמריקאית של ה"טור".

אין תמונה
מקשיבה למבקרים

במופע החדש לא תמצאו כמעט דבר הדומה למופע אותו הריצה הכוכבת בשנה שעברה. ביונסה עמלה במשך כחודשיים (בימים האחרונים דווח כי היא ערכה חזרות שנמשכו 17 שעות ברציפות!) על שינויים במופע והתאמתו לרוח הסקסית של האלבום, וכמובן על הנאמברים לשירים החדשים. רוב המופע נסמך על להיטי האלבום "Beyonce" והוא כולל מספר קטן יחסית של להיטי עבר.

ביונסה שינתה את הרוח, האווירה והעיצוב המופע מצבעוני, שמח וגדוש, לקריר ואפלולי יותר, מוצף בנשיות כובשת וחזקה, עם תלבושות שצועקות מיניות, סקסיות, ומסתורין. א אחת השמלות עיצב לה המעצב הישראלי אלון לבנה.

מהלך המופע

ביונסה עלתה לבמה עם השיר "Haunted" במקום הפתיחה האגדית של "Run The World",  כשהשיר "Ghost" מחליף את נעימת הפתיחה הקבועה.

השיר השלישי הוא "Drunk In Love" בגרסה דומה לזו שביצעה בטקס ה"גראמי" האחרון, כשהיא יושבת על כיסא ונראית סקסית במיוחד.

אחריו היא נותנת את "If I Were A Boy", וממשיכה עם "Flawless", שמתחיל עם נאום של המשוררת הניגרית צ'יממנדה נגוזי אדיצ'יה, שמופיע בשיר המקורי. השיר נותן את "תחושת הפתיחה" האמיתית להופעה לצד זיקוקים ואפקטים מרשימה.

ואז מגיע "Yonce" המדהים, שהופק על ידי ג'סטין טימברלייק, אחד השירים החזקים באלבום האחרון, ומנו היא זורמת ל-"Get Me Bodied" ו-"Baby Boy", שהיו מחוברים כצמד עוד בגרסה הקודמת של המופע.

החלק הבא והסקסי במיוחד נפתח עם להיט העבר "Naughty Girl", ועובר לשירים הסקסיים ביותר מהאלבום החדש-"Blow", ו-"Partition", בו משחזרת ביונסה סצנות מתוך הקליפ, כולל הריקוד על עמוד של חשפניות, כשמצדדיה רקדניות שגם הן רוקדות על עמודים.



אחרי שסיימה להתפתל על העמוד, ביונסה שרה את "Why Don’t You Love Me", שידוע כאחד הנאמברים האהובים עליה ביותר, כיוון שבו היא מפגינה בבולטות את האיכויות הווקליות העצמות של. לכן צפוי שלמרות הצלחתו הפושרת ב-2010, הוא יישאר ברשימת השירים. אחריו ביונסה עוברת לביצוע הבלדה 1+1 ומשלבת בה את "Rocket" מתוך האלבום החדש.

בשלב הזה הדיווה יורדת לקהל, וצועדת בעצמה עד לבמה הקטנה, שם היא מבצעת את הלהיטים Irreplaceable ו-Love On Top.

הנאמבר הבא הוא מחרוזת להיטים מושלמת, שקשה מאוד לגעת בה, כיוון שהיא כוללת בזה אחר זה את Countdown, Crazy In Love ו-Single Ladies.

מבחינתה של ביונסה זה העיתוי הנכון לסיים את החלק הרגיל של ההופעה ולרדת. בהדרן היא שרה את "XO", שתופס את מקומו של הקאבר ל-"I Will Always Love You" של וויטני יוסטון. את ההדרן היא סוגרת עם הלהיט הגדול "Halo".

כאן מגיעה ההפתעה הגדולה, כשביונסה עולה להדרן שני ומבצעת את השיר "Heaven" מהאלבום החדש, על הבמה שנכנסת לתוך הקהל (ה-B Stage).

רשימת השירים במופע הבכורה:
Ghost/Haunted/Drunk In Love/ If I Were A Boy/ Flawlwss/ Yonce / Get me Bodied/ Baby Boy/ Naughty Girl/ Blow/ Partition/ Why Don’t You Love Me/ 1+1+Rocket/ Irreplaceable/ Love On Top/ Crazy In Love/ Singe Ladies/ XO/ Halo/ Heaven.

הביקורות צופות ירידה במכירות

הביקורות על המופע החדש של ביונסה נחלקו לשני סוגים. יש שהתאכזבו מכך שהיא לא הכניסה אליו מספר שירים בולטים מהאלבום האחרון, כמו "Pretty Hurts", שצפוי לצאת כסינגל במהלך השנה הקרובה, והדואטים "Mine" עם דרייק ו-"Superpower" עם פרנק אושן.

מצד שני יש כאלה שמבקרים את ביונסה על ההחלטה להשמיט מהמופע שורה של להיטי עבר ובכך לאכזב את "הצופה הממוצע", שמכיר בעיקר את הלהיטים הגדולים שיצאו כסינגלים ולא מאזין לאלבומים שלמים. ביונסה, הם אומרים, מסתכנת בירידה במכירות הכרטיסים לסיבוב ההופעות החדש, כאשר הקהל יבין שהיא שרה במופע מספר קטן יחסית של להיטים גדולים.

ביונסה הפנימה מהר, וכבר במופע השני ב"טור" החזירה את הלהיט הגדול "Run The World" לפתיחת המופע, והזיזה לאמצע את הסצנה האפלה שפתחה אותו בהופעת הבכורה.



אם וכאשר ביונסה תגיע במהלך השנה הקרובה לישראל, קרוב לוודאי שהיא תופיע כאן עם המופע החדש, כפי שהוצג בסוף השבוע האחרון. האם גם הפעם נשמע מהקהל המקומי תלונות על מחסור בלהיטים ותיקים לעומת שירים חדשים? סביר יותר להניח שהקהל הישראלי התבגר ויפרגן לביונסה גם על השירים החדשים.