אין תמונה
"קיבלנו המון מחמאות". סהר אריאל ורומי חנוך במופע המחווה למאיר אריאל ז"ל

מופע המחווה לזכר מאיר אריאל ז"ל שהתקיים השבוע ממשיך לעורר הדים. אחד הרגעים המיוחדים בערב שנערך בקיבוץ משמרות היה הרגע בו עלו לבמה סהר אריאל, נכדתו בת ה-17 של מאיר אריאל, יחד עם חברתה רומי חנוך, ביתו של שלום חנוך, וביצעו את השיר "בשביל לעשן". רומי חנוך ניגנה בגיטרה ושרה, וסהר אריאל ליוותה אותה בבס. התוצאה הוגדרה כ"ממתק של הערב", על ידי מוקירי זכרו של המשורר, באירוע בו נכחו כ-3700 איש.

זו היא הפעם הראשונה שבה סהר אריאל לוקחת חלק במופע לזכר סבה מאיר אריאל ז"ל, שהלך לעולמו כאשר היתה פעוטה בת שלוש. אריאל היא ביתו של שחר אריאל, הבן הבכור של מאיר, שאחר כך התחתן והוליד שלוש בנות נוספות. היא חיה את כל חייה באמסטרדם, איננה דוברת עברית, והגיעה כעת לביקור בן חודש בארץ, כאשר היא מתארחת אצל משפחת אריאל ואצל רומי חנוך, אותה היא מכירה מזה שנים, בקשר שנוצר בביקורים הקודמים שלה בישראל.

"הקהל אהב אותנו, החמיאו לגרוב שלי עם הבס"

"התרגשתי מאוד להופיע על הבמה מול כל כך הרבה אנשים, זה היה מדהים", אומרת סהר אריאל בראיון ראשון לתקשורת. "היו הרבה אנשים, העניין הלך מצוין והיה ממש כיף, אהבתי את זה מאוד והתרגשתי מאוד, בעיקר בגלל שמדובר במופע הזיכרון למאיר. הקהל מאוד אהב אותנו, היה קהל טוב, הם אהבו אותנו וזה נתן לי הרגשה טובה".

-מה היתה המחמאה הכי גדול שקיבלת?
"אנשים ממש אהבו את הדרך שבה ניגנתי על הבס. את הגרוב שלי כנגנית. אני לא זמרת בפני עצמי, לא יכולה לשיר יותר מדי".

-זו היתה הפעם הראשונה שלך בערב המחווה.
"כן, זו הפעם הראשונה שלי במופע המחווה לסבא מאיר, וזה ממש יפהפה לראות כמה הוא היה משפיע וכמה אהבו אותו ואת המוזיקה שלו. כשהייתי קטנה הייתי איתו הרבה, יש לי תמונות מהתקופה שהייתי תינוקת והוא מחזיק אותי. כשהוא נפטר הייתי ממש צעירה".

אין תמונה
"אני מבינה על מה השיר 'בשביל לעשן', אני מאמסטרדם". סהר אריאל ורומי חנוך במופע המחווה למאיר אריאל ז"ל

-איזה שיר של מאיר את הכי אוהבת?
"את השיר שאיתו הופענו רומי ואני, 'בשביל לעשן', שיר ממש יפ שלו. אני מבינה על מה השיר הזה מדבר. זה שיר על עישון. אני מאסמטרדם אז אני יודעת שהוא לא מדבר רק על סיגריות רגילות. אני מבינה היטב את המשמעות שלו".

-מה הרקע שלך במוזיקה?
"עד לא מזמן ניגנתי בלהקה. כרגע אין לי להקה ואני מחפשת. מי יודע, אולי אמצע להקה כאן בארץ לנגן איתה. הגעתי לכאן לחודש, אני גרה בתל אביב וגם עם המשפחה. המפגש המשפחתי היה ממש יפה, היה מקסים לראות את כולם יחד, ממש מדהים בכלל להיות כולם מאוחדים ומגובשים".

-המשפחה שלכם מאוד מיוחדת, משפחה של אמנים.
"אני מסכימה. כן, זה נכון, זו משפחה מיוחדת. אני לא רוצה להחמיא לנו יותר מדי אבל בעיני זו משפחה נהדרת".

"אולי אבא שלי ואני נקליט משהו יחד"

-איך התחושה לראות את אבא שלך, שחר, שר?
"ההרגשה לראות את אבא שר היא הרגשה מעניינת. הוא זמר טוב, אני חושבת. אולי נקליט יחד משהו, זה יהיה נחמד, להקליט איתו איזשהו שיר".

-איך קיבלת את החזרה שלו בתשובה?
"דיברתי איתו על זה. הוא הפך לדתי ולא הבנתי למה. אבל אם זה מה שקרה, אני ממש בסדר הזה. אני לא דתית בכלל, אבל אני שומרת על קשר טוב איתו לאורך כל השנים".

-איך נוצר הקשר שלך עם רומי?
"ההורים שלנו חברים טובים ואני מכיר אותה כל החיים שלי. אני מכיר את אבא שלה, שלום, ואת השירים שלו, ואת השירים שהוא וסבא שלי יצרו יחד. רומי ואני כבר הופענו יחד בעבר אבל הפעם זה היה עם הרבה קהל".

-אם יזמינו אותך להגיע לערב הזה גם בשנה הבאה?
"כמובן שאני אשמח מאוד להגיע".

-יש מחשבות על לעבור ולחיות בישראל?
"אני אשמח לגור בישראל, אחרי שאלמד באוניברסיטה. אז אני ארצה לעבור לישראל ולגור כאן. אני מרגישה קרובה לארץ בגלל היצירה של המשפחה שלי. הם חיים כאן ויש לי כאן הרבה חברים. אני אוהבת את המוזיקה של מאיר, את המשפחה ואת האנשים כאן".