"האלבום החדש נוצר מתוך התחושה שהעם רוצה עכשיו לשמוע משהו קליל, פשוט ושמח. לא לסבך יותר מדי. היות ובתוך עמי אני יושבת, זה הכיף שלי לתת להם מה שהם צריכים וכן, זה יהיה אחד האלבומים הכי שמחים שהקלטתי עד היום", מתארת שרית חדד את אלבומה ה 18, "מקודשת", המיועד לצאת באמצע מרץ. חדד, חוד החנית של הז'אנר הים תיכוני, השיקה הערב את שיר הנושא מהאלבום החדש, שהוא גם סינגל הבכורה מתוכו, במסיבת עיתונאים שקיימה במועדון זאפה בתל אביב.

את המילים כתב צ'ולי זכאי, הלחן הוא של שי ראובני, וחדד מצליחה כדרכה לשרבב נימה פמיניסטית גם למה שנשמע בהאזנה ראשונה כקלאסיקת חתונות מיידית. "היו כבר הרבה שירים בהם הגבר שר לאהובתו לפני שהם נכנסים מתחת לחופה", היא אומרת, "למה שלא יהיה שיר בו האישה תגיד שהיא המקודשת, ולא רק הגבר יהיה המקדש"?

-סוגיית החתונה קרובה לליבך?
"אני מופיעה המון בחתונות אז כן, אבל אם השאלה מתייחסת למצב האישי שלי אז ברור שאני רוצה עקרונית, בשלב מסוים. זה לא משהו שאפשר לזרז בכוח. כמו הרבה דברים שקרו לי בחיי, גם זה יבוא בזמן המתאים. לא בלחץ".

שרית חדד: "אני רוצה לשחק בסרט"

-אילו דברים?
"תפקיד בסרט, למשל. אני נורא רוצה לעשות סרט, וכבר היו בעבר הרבה הצעות ולא מעט תסריטים שהגיעו אלי, אבל עוד לא קבלתי את הסיפור האחד הזה שממש יקפוץ לי מהדף ויגיד: 'קחי אותי'. זה יגיע, אני בטוחה בזה לחלוטין. אבל אני חייבת להיות שלמה במאה אחוז עם מה שאני בוחרת לעשות, בכל תחום. למזלי, כשזה מגיע למוזיקה אני מקבלת בכל ימות השנה המון שירים מכותבים מעולים כך שיש לי היכולת להוציא אלבום חדש אחת לשנה וחצי בערך ועדיין לשמור על רמה גבוהה של מילים ולחנים".

בעידן החדש של המוזיקה הים תיכונית, בה התחנה המרכזית הישנה היא מיתוס נשכח ומועדוני הלילה הקטנים הם נחלת דגי הרקק של הסצנה, ראוי לזכור ששרית חדד הייתה מהראשונות לדלג לליגה הלאומית של המוזיקה הישראלית ולפתוח קופה באמפי קיסריה, הרבה לפני אייל גולן וקובי פרץ. את "מקודשת" היא תשיק בשלוש הופעות חגיגיות רצופות באמפי קיסריה, בין ה 15 ל 17 ביוני, ולהן תתווסף הופעה גדולה נוספת בבנייני האומה בירושלים ב 20 באותו חודש.

אין תמונה
"עקרונית אני רוצה חתונה, אבל אי אפשר לזרז בכוח". שרית חדד

"אני לא מרגישה שסללתי דרך למישהו", אומרת חדד, "עקרונית, אני תמיד מדברת רק בשם עצמי. אני שמחה בשביל כל זמר טוב המחליט לקדם את עצמו למקומות איכותיים יותר. תמיד אהבתי את אמפי קיסריה, כיף להופיע שם, אבל בכנות? מה שעושה הופעה טובה זה לא האולם. רק הקהל. כבר הופעתי בכל העולם, במקומות הכי יוקרתיים וגדולים. אם הקהל יושב לי משועמם מול העיניים ואני לא מצליחה להגיע אליו, לא יעזור כמה האולם נחשב. אני ארד מהבמה כבויה לגמרי. מצד שני, אני יכולה להופיע במועדון קטן מול כמה מאות, והם ירקדו וישמחו וישירו איתי כל מילה ואחזור הביתה עם כוחות נפש ואור בעיניים".

שרית חדד: "אני לא מתכננת קריירה בסין"

-ההצלחה של הגרסה הסינית לשיר "בחום של תל אביב" עוררה בך מחשבות על קידום הקריירה במזרח הרחוק? אחרי הכול, זה שוק ענק.
"זה אכן שוק ענק, והתשובה היא ממש לא. אני שמחה בהצלחה של השיר בסין. זה קטע מדליק, אבל לא אני תכננתי אותו. יש לי, תודה לאל, התוכניות שלי והקריירה שלי והקהל שלי. נכון לעכשיו יש אלבום חדש ומופע בדרך. כל האנרגיות שלי מרוכזות עכשיו רק בזה".

-אחרי 18 אלבומים, לא מתחשק לך להוריד הילוך? לנוח יותר ולעבוד פחות? כלכלית, את יכולה להרשות לעצמך.
"ומה אעשה אז? אני אשתעמם מהר מאוד. לשיר זה סם החיים שלי, וכל אלבום חדש הוא בשבילי כמו ילד. המוזיקה אף פעם לא תשעמם אותי, גם כי אני מתבגרת ומשתנה כל הזמן. אני מבינה דברים אחרת, ראיית העולם שלי מתבגרת, וזה בא לידי ביטוי גם ביכולת ההבעה שלי כמבצעת. בעיני, שום אלבום לא דומה לחלוטין לזה שהיה לפניו. גם השירים הישנים שלי, כשאני מבצעת אותם כיום בהופעות, נשמעים אחרת".

שרית חדד - "מקודשת"
פזמון: מקודשת בטבעת זו אני נשבעת / לאהוב אותך ולדעת / שאתה שלי לעולם

השמיים נפתחו היום בשבילנו / והלילה הזה הוא רק של שנינו / זה היום שלי וגם שלך / מתרגשת ואני כל כך מאושרת / מחבקת אותך ומבקשת / להיות קרובה רק לליבך

מקודשת בטבעת זו אני נשבעת / לאהוב אותך ולדעת / שאתה שלי לעולם

שם למעלה מלאכים שרים לכבודנו / והאור דולק רק בשבילנו / ומאיר מכאן עד קצה העולם / העיניים נשואות כולן לשמיים / וביחד נחגוג נשתה לחיים / והאל יברך את כולם