להקת הרוק הכבד המיתולוגית "קיס" חוגגת 40 שנה על הבמות ונכנסת בשערי "היכל התהילה של הרוקנ'רול". זמן למסיבה חגיגית ופרגון הדדי? לא אצל חברי "קיס", שמעדיפים לשלוף סכינים ארוכות ולעורר שדים מן העבר (תרתי משמע).

פול סטנלי, הגיטריסט והסולן היהודי "קיס" מאשים את חברי הלהקה לשעבר, הגיטריסט אייס פרשלי והמתופף פיטר כריס, באנטישמיות, כלפיו וכלפי הבסיסט והסולן ג'ין סימונס, שגם הוא יהודי ואף ישראלי במקור (שנולד בחיפה בשם חיים וייץ).

סטנלי הוציא ספר חדש ששמו “Face the Music: A Life Exposed", ובו הוא טוען שפרשלי וכריס קינאו בו ובסימונס על הדומיננטיות שלהם בלהקה, והקנאה הזו הפכה לשנאה שהיו בה אלמנטים אנטישמיים של שנאת-יהודים. "אייס ובמיוחד פיטר, הרגישו חלשים וחסרי אונים כאשר הם ניצבו מול ההתמקדות הבלתי נלאית, הדרייב והאמביציות שלי ושל ג'ין", כותב סטנלי בספרו. "כתוצאה מכך, שניהם ניסו לחבל בלהקה, ולעשות בה סבוטאז', כיוון שהם חשבו שהלהקה מנוהלת לא נכון ובצורה לא הוגנת על ידי יהודים רודפי בצע, כלומר ג'ין ואני".

להקת קיס 1976 (צילום: Peter Cade, GettyImages IL)
"הם חשבו שהלהקה מנוהלת לא נכון ובצורה לא הוגנת על ידי יהודים רודפי בצע". להקת קיס 1976 | צילום: Peter Cade, GettyImages IL

עוד טוען סטנלי, שלפרשלי יש אוסף של מזכרות נאציות, ושכריס נהג לספר בדיחות גזעניות ולהתעמר במלצרים במסעדות סיניות כיוון שהיו מלוכסנים. כאשר נשאר סטנלי לגבי תוקפן של ההאשמות שלו הוא אמר: "זה לא נשלף ככה סתם מהשרוול, אלא מגיע אחרי שנים על גבי שנים של אינטראקציה".

המתופף מכחיש: "יש לי דודה יהודיה". הגיטריסט גם: "ארוסתי יהודייה"

המתופף פיטר כריס הכחיש את ההאשמות של פול סטנלי וטוען שיש לו דודה יהודיה ושהיא האהובה עליו ביותר. אייס פרשלי הגיב: "הם כבר לא יכולים להגיד שאני שיכור או מסומם, אז הם (סטנלי וסימונס) נאחזים בקש. ג'יזס כרייסט! הארוסה שלי היא יהודייה! איך אני יכול להיות אנטישמי? האם הוא יצא מדעתו? 40 שנה אני בתעשיית המוזיקה, עבדתי לצד יהודים כל חיי, ואני אנטישמי? זה מגוחך. אני חושב שהוא מנסה למכור את הספר שלו, וזה די עצוב אם הוא צריך להשמיץ אותי ככה בשביל זה, פשוט מגוחך".

אבל פול סטנלי מתעקש: "יש הרבה אנשים שמתחת פני השטח יש להם בעיה עם העמידות וההחלטיות של יהודים. וכאשר הם נכשלים הם תולים את האשמה באחרים. דברי לא הוצאו מהקשרם, ואני עומד מאחורי מה אמרתי. אין לי אג'נדה, ואני לא אומר שום דבר כדי להיות נקמני, או זדוני, אני רק מציין את העובדות".

צחוק הגורל הוא שמחר (חמישי) בלילה, צפויים חברי להקת "קיס", שחוגגים השנה 40 שנה על הבמות, להשתתף בטקס הכניסה ל"היכל התהילה של הרוקנ'רול" ב"ברקליס סנטר", שבברוקלין, ניו יורק, לצד חברי להקת "נירוונה", פטר גבריאל ואחרים.

קיס 2014 (צילום: Gettyimages IL, getty images)
ג'ין סימונס עדיין לא אמר את דברו. "קיס" בהרכב העכשווי, שייכנס ל"היכל התהילה" | צילום: Gettyimages IL, getty images

סטנלי עצמו מכנה את המהלך "פארסה" ו"בר מצווה בבית משפחת אדאמס". "אני הולך להיות שם, אבל בוא לא נשלה את עצמנו, זה לא היכל התהילה של הרוק, היכל התהילה של הוא הליכה ברחובות. בעיני זה עניין מפוקפק. אנחנו הגלולה המרה שהם (היכל התהילה) בסופו של דבר נאלצו לבלוע, בגלל שהם לא אוהבים אותנו. הסיבה היחידה שהם מכניסים אותנו לשם, היא בגלל שהם מתחילים להיראות מטופשים בשלב מסוים בגלל שאנחנו לא בפנים.

"הם לא שייכים ללהקה, הם כמו אישה לשעבר"

מבחינת סטנלי, חברי העבר בלהקה פרשלי וכריס, לא ראויים להיכנס איתם להיכל התהילה - "הם לא שייכים ללהקה, והם לא בעמדה לייצג את הלהקה". הוא כמובן לא מוכן לשמוע על האפשרות לנגן איתם יחד על הבמה: "מה דעתך לזכר ימים עברו לחזור ולבלות את הלילה עם אשתך לשעבר? לא היית עושה איתה מוזיקה טובה, נכון?".

עמדה זו של פול סטנלי וג'ין סימונס, מייסדי "קיס", נגד החברים מהעבר אייס פרשלי ופיטר כריס (שחזרו והופיעו איתם מסוף שנות ה-90' ועד השנים 2002 ו-2004), יצרה בעיה עבור "היכל התהילה של הרוקנ'רול". ב"היכל התהילה" אוהבים להכניס פנימה רק את חברי הלהקה המקוריים, מה שעורר בעבר מחלוקות רבות, למשל כאשר אקסל רוז מ"גאנז נ' רוזס" החרים את הטקס, כיוון שלא הסכימו להכניס להיכל התהילה את חברי הלהקה שמנגנים איתו בעשור האחרון.

אבל כנראה שסטנלי וסימונס הצליחו לכופף לבסוף את הנהלת "היכל התהילה" הקשוחה. לפי הדיווחים האחרונים, "קיס" לא תופיע על הבמה באירוע, בטח שלא בהרכבה המקורי, אבל כל ארבעת החברים בהרכב הנוכחי של "קיס" ישתתפו בטקס, ואליהם יצטרף הגיטריסט ברוס קוליק, שניגן בלהקה בשנים 84'-96'. סימונס וסטנלי החליטו להלביש את חבריהם להרכב, טומי יאייר ואריק סינגר, בתלבושות הישנות של פיטר כריס ואייס פרשלי - "איש החלל" ו"איש החתול", תלבושות שסימונס וסטנלי מחזיקים בזכויות עליהן.

מעריצי "קיס" ודאי תוהים לאן נעלם ג'ין סימונס, חברו ושותפו של סטנלי, שעד כה לא הוציא הגה מפיו בפרשה הזו - ככל הנראה כדי לא לגנוב פוקוס מפול סטנלי ולא להפריע לו לקדם את ספרו החדש. סימונס נחשב לכוכב הגדול ביותר מבין חברי "קיס", עם רזומה תקשורתי שכולל סדרת ריאליטי על חייו.

קיס 2014 (צילום: Gettyimages IL, getty images)
האמת? כמו שהם לבושים, מי רוצה להתעסק איתם | צילום: Gettyimages IL, getty images