"אנחנו לא מסתירים את העובדה שאנחנו ישראלים, אבל אנחנו משתדלים שהמוזיקה שלנו תדבר בעד עצמה", אומר אסף אבידן ערב ההופעה ההיסטורית שלו ושל להקת המוג'וז בהיכל התרבות בתל אביב.

"האמת היא שזה לא ממש עוזר שאנחנו ישראלים. קיבלנו סירוב ראשון מעיתון באנגליה לראיין אותנו כיוון שאנחנו ישראלים. אני בטוח שככל שנתקדם יותר ונתפתח יותר זה יעשה יותר בעיות, אבל זה מה שאנחנו. אנחנו משתדלים מאוד וממש נלחמים עם השיניים להפריד פוליטיקה מאמנות, אבל זו המדינה שלנו".

אסף אבידן: "ב'קרנגי הול' רעדו לי הביצים"

אבידן גם מונה את הסיבות להצלחה שלו ושל המוג'וז בחו"ל: "אנחנו שרים באנגלית אז כמובן שהשפה מוכרת לקהל שם, גם לכישרון אני מקווה שיש תפקיד וזה גם המון המון מזל, שזה אומר להיות במקום הנכון בזמן הנכון. וגם מקצועיות והתעקשות עוזרות לזה לקרות".

אבידן כבר הופיע ב"קרנגי הול", במחווה ללהקת "The Who" המיתולוגית, ורק לאחר מכן הוא מגיע עם להקתו להיכל התרבות בתל אביב. "זה מוזר", הוא מודה. "היכל התרבות מרגש יותר, אבל זו התרגשות אחרת. ב'קרנגי הול' רעדו לי הביצים, במחווה ל'המי', היו שם פאטי סמית' ובובי מק'פרין שהיה מדהים להיות איתם על אותה במה. אבל בהיכל התרבות זה קהל שלנו שקנה כרטיסים לראות הופעה שלנו במאותיו".

"אנחנו מצפים לפרנסה קצת יותר טובה"

"אנחנו מצליחים בינתיים להתפרנס מהמוזיקה וגם האנשים מסביבנו", עונה אבידן לשאלה הכל כך ישראלית, "אבל בוא נגיד שהיינו מצפים לפרנסה קצת יותר טובה".

זכו בכרטיסים למופע של אסף אבידן והמוג'וז בהיכל התרבות