קרן פלס הריונית (צילום: דרור מילר)
"לקחת את השיר לכיון אחר לגמרי". קרן פלס | צילום: דרור מילר

הערב בתוכנית "הכוכב הבא" יתמודדו עשרה זמרים על חמישה מקומות בנבחרת. מבין השירים אותם יבצעו, גם ארבעה להיטים ישראלים אהובים: רינת כהן תשיר את "לשם", עמית יעקב את "משהו ממני", צליל אילוז את "אם יש גן עדן ואיתיאל זינו את "בזמן האחרון".

מילות כל השירים באתר שירונט

ארבעה מוזיקאים ויוצרים, שאחראים לשירים הללו במקור, נותנים למתמודדים טיפים מיוחדים, רגע לפני התוכנית.

קרן פלס, שכתבה והלחינה את השיר "לשם", אותו ביצעה במקור מירי מסיקה, אומרת: "מירי זמרת ענקית וקשה לחקות את הביצוע שלה. לכן מה שאני מציעה לך, רינת, זה לקחת את השיר לכיון אחר לגמרי ולנסות ליצוק לתוכו את האישיות שלך כמבצעת. תקראי את הטקסט ותמצאי בו את הילדה הזו האחרת, שלא רוצה להיות כמו כולם, כלומר את עצמך".

הראל סקעת הופעה 2 (צילום: שוקה כהן)
"תשיר למי שמתחבר אצלך לכמיהה". הראל סקעת | צילום: שוקה כהן

הראל סקעת, ששר במקור את השיר "משהו ממני", אומר: "משהו ממני הוא שיר המתאר את כמיהתו הגדולה של האדם לעשות כל דבר שיוכל למען אהבתו, בתקווה שהיא תהייה שם בשבילו שוב. עמית, נסה למצוא את מערכת היחסים האישית שלך, שמתחברת לכמיהה הזו....ואליה תשיר".

עידן עמדי הבימה (צילום: אורטל דהן)
"לשחרר, ולתת לטקסט להוביל אותך". עידן עמדי | צילום: אורטל דהן

עידן עמדי, שיצר ושר את "בזמן האחרון", אומר לאיתיאל זינו: "מאוד מחמיא לי לדעת שהתחברת לשיר ובחרת לבצע דווקא אותו. אני חושב שהמילים של השיר מתאימות לעמידה על במה ולווייב של הופעה. אני מפחד קצת שהמנעד של השיר יכול להקשות, ובגלל זה אני חושב שהעצה העיקרית שלי היא לשחרר, ולתת לטקסט להוביל אותך. שיהיה המון בהצלחה".

טקס פרסי אקום, דורון מדלי (צילום: ענבל צח)
"לנסות להתחבר למקום האמיתי". דורון מדלי | צילום: ענבל צח

דורון מדלי, שיצר את השיר "אם יש גן עדן", אותו שר במקור אייל גולן, אומר: "קודם כל תמיד מרגש אותי לשמוע שבוחרים לשיר שיר שכתבתי. השיר הזה יקר לליבי במיוחד, כי הוא הראשון שכתבתי והלחנתי והתפרסם. הוא הפך עם השנים לשיר כל כך 'משומש' והמון אנשים ביצעו אותו והתרגשו ממנו. לעיתים, בסיטואציות של מבחן מול שופטים וקהל, השיר הזה יכול להיתפס כשיר שנמאס לשמוע. אבל, בבסיס השיר הזה קיים הרבה רגש חשוף וסערת רגשות אמיתית. הטיפ שלי לצליל הוא לנסות להתחבר למקום האמיתי, בו היא מוצאת את עצמה בתוך השיר. בהצלחה רבה".

*"הכוכב הבא" תשודר הערב (שלישי) בשעה 21:00 על מסך ערוץ 2-"קשת"