איטליז להקה פרומו (צילום: אוהד רומנו)
תתחדשו. איטליז | צילום: אוהד רומנו

להקת איטליז (Eat liz) מוציאה השבוע את אלבומה החדש "Teasing Nature", המסמן כיוון חדש אליו הולך ההרכב הנוכחי של הלהקה, הכולל כיום את הסולנית לי טריפון ואיתה גיא בן-שטרית, עמית ארז, אור בהיר, עמרי הנגבי והדר גרין.

אין תמונה
איטליז - עטיפת האלבום החדש

האלבום מתאפיין לדבריהם בשימוש נסיוני מבחינתם במקלדות ואלקטרוניקה, כשההתוצאה היא תקליט חד ומפוקס בהשוואה לאלבומים הקודמים, כשכל האלמנטים מתנקזים למכנה משותף ברור.

מהאלבום יצאו עד כה השירים והקליפים "ברלין" ו"Got It". עתה משחררת הלהקה להשמעה שלושה שירים נוספים מתוכו, הזוכים להמלצות מצד שלושה שמות מובילים במוזיקה המקומית - תמיר מוסקט מ"בלקן ביט בוקס", גלעד כהנא מ"גי'רפות" וקותימאן - קותי.

Lose This Child - תמיר מוסקט

"תמיד מרענן לשמוע להקה שמפתיעה עם כתיבה חדשה, מחוץ למגרש היותר מוכר שלה, ועדיין, נשמע כמו אטליז, רק בישיבה. אחד השירים שיותר ריגשו אותי במהלך המיקסים של התקליט. במיוחד השינוי ההרמוני הקסום לפיזמון - הורס!".

 

Tears - גלעד כהנא

"להקת אטליז היא בעצם יצור בלתי אפשרי. שילוב של כוח דורסני ומתיקות תמימה וילדותית. מסור חשמלי וסוכריה על מקל. וכאן מסתתר הקסם האמיתי של ההרכב, הניגודים האלה מייצרים נפח אדיר שמכיל בתוכו את כל טווח הרגשות ושומר על מתח תמידי. לראות את אטליז בהופעה גורם לכמה דברים בו זמנית: פליאה, קנאה, שיתוק, פחד, זיקפה ולבסוף קתרזיס בלתי מרוסן.

כל אלה מתקיימים גם בשיר הזה שמתחיל בליין באס אייטיזי ואפל, עובר למלודיה מחממת ומתכנסת, מסע מותח מן הראש אל הלב, אל המעיים וחזרה לחזה. ולבסוף מסתיים בסחרור קקופוני, ואפילו עם רמיזה לנפיחה של אחרי סקס. אטליז במיטבה.

 

Voice Over - קותימן

לטעמי אין הרבה להקות שמוסגלות לעשות מוזיקה מתחכמת ועדיין קליטה ומעניינת. בדרך כלל זאת לא בדיוק כוס התה האהובה עליי אבל אני מוצא את עצמי שומע שוב ושוב את האלבום החדש של אטליז ואחרי זה גם מזמזם אותו ברחוב :). באמת שקשה לי לבחור קטע אחד אבל אם אני חייב זה יהיה 'Voice Over', כמו מיקס בין parliament ל-cranberiess :)

 

קליפים שזכו בפרסים בינלאומיים

איטליז פועלת כידוע במקביל בארץ ובאירופה ואספה עד כה קהל נאמן תוך כדי הופעות בפסטיבלים ברחבי העולם. לאחרונה אף הזמינו חבריה מעריצים לשלוח אליהם גרסאות כיסוי לשיריהם.

הלהקה התפרסמה גם בקליפי אנימציה מוצלחים דוגמת "Attractive" ו-"Hey", אותם יצר חבר הלהקה גיא בן-שטרית, שזכו לפרסים בינלאומיים נחשבים וגם בתואר "קליפ העשור" בערוץ 24.

>> אייל אבן צור בקליפ "גרה ממול"