שנה בדיוק עברה מאז השיק חן אהרוני את אלבומו השני "נוסע רחוק" בהופעה חגיגית, והפעם נראה שהוא באמת מתכנן לנסוע רחוק. אהרוני מוציא היום את השיר "Crazy", סינגל ראשון מתוך פרויקט באנגלית, שמכוון לארץ וכמובן גם לחו"ל.

את השיר החדש "Crazy" כתב והלחין אהרוני יחד עם רובי פאייר, עם הפקה מוזיקלית של ניצן קייקוב (שמכנה את עצמו K-KOV). עם פאייר עבד אהרוני על הקאבר ל"Where Have You Been" של ריהאנה, שזכה בזמנו למחמאות, השמעות ותפוצה ברשת.

"הרגשתי שנאה כשכתבתי את השיר"

במוצאי שבת בלילה חן אהרוני כבר מותש, אחרי שלאורך מרבית שעות סוף השבוע צילם קליפ לשיר החדש. "צילמנו מיום שישי בבוקר עד שבת בחמש בבוקר, ושוב משבת בצהרים עד עשר בלילה", הוא מדווח בקול צרוד מרוב עייפות. "אבל זה הכיף, זה מה שעושה את העיסוק במוזיקה למאתגר כל כך".

-על מה נכתב "Crazy"?
"המילים מדברות על מערכת יחסים לא מושלמת. הרי אף מערכת יחסים היא לא מושלמת. אבל זה לא רק זוגיות. אני שומע את השיר והוא זורק אותי להקשרים אחרים ומשמעויות אחרות. בסופו של יום אני מגלה שיש כאלה שלא ראויים לאהבה שלי, ואני לא חייב לחלק אהבה. אני כבר לא תמים. לא כל מי שמחבק ומחייך אוהב אותי והוא לטובתי, זו התפכחות כזו. בשיר לקחתי את זה לשנאה, כי זה מה שהרגשתי באותו רגע".

חן אהרוני הופעה (צילום: שרון רביבו)
"שברו לי את הלב ברמה של אהבה, "ברמה של אהבה כן, וברמה המקצועית זה קורה לכולם כל הזמן" | צילום: שרון רביבו

-שברו לך את הלב?
"ברמה של אהבה כן, וברמה המקצועית זה קורה לכולם כל הזמן. השיר נכתב אחרי מערכת יחסים שהיתה לי ואני מקווה שאנשים ישמעו אותו ויקבלו את מה שאני מרגיש כשאני שומע אותו. הוא מעורר בי השראה".

-הבן אדם ששבר לך את הלב והשיר נכתב עליו, יידע לזהות שזה עליו?
"יהיו אנשים שיחשבו שזה עליהם וזה מגניב, סבבה. מי שהיתה איתי תדע שזה עליה, אז סבבה".

"נפתח לי את הרעב לאמריקה"

-"Crazy" ייצא באירופה?
"בוודאי, אבל צעד צעד. בינתיים הוא ניתן להורדה באייטיונז. אלה דברים שנבנים. תראה את לורד שנמצאת במקום הראשון באמריקה עם סינגל מלפני 7 חודשים. אני מרגיש בסינגל הזה כאילו הוא הראשון בחיים שלי, כי הוא באנגלית וזה פותח אותי עולם חדש, אני עובד עם מעטפת שונה, בגיל שונה. עברתי דברים עם עצמי וכאן זו שוב התרגשות של פעם ראשונה. באלבומים ושירים בעברית כבר ידעתי מה התקרה פה בארץ. ידעתי מה זה יכול לעשות. כאן האופק שיש לי כל כך רחוק, שאני אפילו לא יודע למה לצפות".

-מי משקיע בך שם?
"קיבלתי המן פניות ואני נפגש עם אנשים, גם בסקייפ, וגם אסע לעוד פגישות. כרגע יש דיבורים באוויר עם אנשים חשובים. אני אף פעם לא רוצה לדבר סתם להגיד ואז להיכנס לסרטים. אנסה להוציא שירים טובים ולהביא אותם לשוק. משם זה תלוי בעיקר בקהל - אם הוא אוהב זה יתגלגל. אני אעשה 200 אחוז שלי ונראה".

-לפני שנה בדיוק השקת אלבום שני.
"נכון, וזו היתה נקודת מפנה בחיים שלי. נהניתי על הבמה, הכל היה מדהים מבחינת איך שהרגשתי, ואני זוכר שלקחתי אחר כך חודש כדי לטוס לניו יורק ולוס אנג'לס, נפתח לי את הרעב לאמריקה. האלבום היה בחוץ ויצאו סינגלים והכל נחמד, והתחיל תהליך של לחשוב מה הלאה, מה אני רוצה ומה אני אוהב. לקחתי לי שנה ליצור דברים חדשים. זה יצא ממני - לחנים שהלחנתי וטקסטים באנגלית, שאני כותב גם כדי לקבל חשיפה ברמה העולמית".

חן אהרוני – crazy (צילום: ליאור נורדמן)
"אולי עדיף שהשנה לא יתקשרו מה'קדם אירוויזיון'" | צילום: ליאור נורדמן

-אחרי צמד אלבומים שבהם האמנת בעברית.
"נכון, אבל מעברית הרי לא ייצא 'גאנגם סטייל'. אז כרגע אני לא רוצה לשיר בעברית. התחלתי לכתוב, להקליט, לנסות תהליך עם עצמי, ובשנה האחרונה נולדו כמה שירים יפים שאני אוהב, מחובר אליהם ומתרגש מהן וזה מתגלגל. זה פרויקט שבו אני בוחן את עצמי במשהו שאני לא מכיר ומגלה את עצמי כיוצר ומוזיקאי. אני שונא כשאומרים 'בוגר יותר' ו'נכון יותר', כי גם מקודם הייתי 'בוגר' וזה היה 'נכון', אבל עכשיו זה שונה, אני 'בוגר' כמו שאני היום. כיף להיות היום במקום שבו אני מגלה משהו חדש ו'בוגר' מזווית אחרת, זה 'נכון', אבל בצורה שונה".

"אני אוהב ללכת למישהו שהוא בתול בתעשייה המלוכלכת הזו"

-בזמנו אמרת לי בראיון שאתה רוצה להיות "הזמר של המדינה".
"הייתי אז מאוד במגננה, רציתי להוכיח. מרגע שאתה יוצא מתוכנית כמו 'כוכב נולד' אתה תמיד רוצה להוכיח ונלחם לא להראות שאתה לא סתם יוצא 'כוכב נולד'. אבל שחררתי מזה סופית. הגעתי להבנה שהטייטל והכותרות לא מעניינות, זה לא מזיז לי. אנשים צחקו או כעסו על זה שאמרתי שאני רוצה להיות 'הזמר של המדינה'. לא הבנתי ממתי 'שאפתנות' זו מילה גסה או מילה נרדפת ל'שחצן'. זה הדהים אותי. היום אני שר באנגלית, אבל לא נוטש את העברית, את השפה, החיים, המנטליות, הכל פה. אני רוצה לשיר וליצור באנגלית במטרה להיות הזמר הכי מצליח בעולם (צוחק)".

-איך הכרת את רובי פאייר שיצר איתך את השיר?
"רובי הוא בחור מוכשר מנתניה שהיה חבר של בת דודה שלה. תמיד אמרנו שנעשה משהו יחד אבל לא יצא לנו. מהפעם הראשונה שישבנו, נולד הקאבר לריהאנה, ומאז התחלתי לעבוד איתו על חומרים חדשים. אני אוהב ללכת למישהו שהוא 'פרש', בתול בתעשייה המלוכלכת הזו, כדי ליצור ממקום אחר, בלי לחשוב מה יצליח ומה לא. זה מה שאני אוהב, לעבוד עם אנשים אמיתיים, שאף אחד לא בא לתפוס תחת ומתלהב מעצמו. הגעתי אליו עם לחנים חצויים או לחנים בלי מילים ויש גם דברים שיצרנו יחד מאפס. יש גם שירים שכתבתי לבד, יש כאלה שלא אני כתבתי. לכן זה 'פרויקט', שיש בו כרגע 30 שירים שמתוכם נראה עוד כמה ייצאו. אני רוצה להבין מה עושה לי, מה מרגש אותי, מה נכון מסחרית. אם רוצה באמת לכבוש שוק וצריך שתהיה לך הבנה לא רק מה מרגש אותך, אלא מה יכול לתת ולרגש אחרים".

חן אהרוני הופעה (צילום: שרון רביבו)
"אני אוהב, לעבוד עם אנשים אמיתיים, שאף אחד לא בא לתפוס תחת ומתלהב מעצמו" | צילום: שרון רביבו

-אחרי ההדחה מ"דה ווייס", מה קרה איתך ב"אקס פקטור" בריטניה?
"עברתי שלושה אודישנים. לאחר מכן היה מבחן מול השופטים וגם אותו עברתי. קיבלתי ארבעה 'כנים'. עברתי גם באודישן שהתקיים באיצטדיון וומבלי, ואז לשלב של 80 איש. מההקטגוריה שלי הגעתי לשלב ה-20 האחרונים, ומה-20 צמצמו ל 6, שזה 'קאט' מאוד גדול וזה כבר המנטור מחליט. אני קיבלתי את לואי וולש, מנהל אמנים מהגדולים בבריטניה. לצרי הוא לא בחר בי. אבל זו היתה חוויה מטורפת. רציתי לשמוע ולהבין אם בכלל החלום שלי הבינלאומי בר-ביצוע, אם יתייחסו ברצינות. לא הייתי האיטם המצחיק מישראל. קיבלתי מחמאות מדהימות. שרון אוסבורן חיבקה אותי מאחורי הקלעים. גרי בארלו אמר שאני נמצא בין ג'סטין טימברלייק לג'סטין ביבר וזה נתן לי חותמת שאומרת 'תמשיך, אתה יכול, הכל בסדר, הכל קיים, רק צריך לעבוד' כאילו קיבלתי תעודה שמתייחסים אלי ברצינות וזה לא סתם בראש שלי. זה נתן לי זריקת מרץ וכוח לפני שאני יוצא למסע של סינגלים באנגלית ולהשקיע מאמץ בשוק הבינלאומי".

"הרבה זמן ישראל לא נתנה הופעה טובה באירוויזיון"

-מה לגבי האירוויזיון?
"האירוויזיון מעניין. ברור שאקס פקטור יותר מקדם אותי. עשיתי משהו יותר גדול מבחינתי ומה שיכול לתת לי דחיפה. מצד שני, עד שלא אסע לאירוויזיון לא אירגע. בקדם הייתי לפני שלוש שנים עם השיר 'אור' ועדיין אני מופיע בחו"ל עם השיר הזה, כי מעריצי אירוויזיון באירופה מכירים וזוכרים. לאחרונה הופעתי בפורטוגל ובגרמניה במסיבות של מעריצי אירוויזיון עם השיר ההוא, אתה מאמין?. עד שלא אופיע באירוויזיון הוא יהיה חסר לי בפאזל. כשאשיג את הכרטיס לאירוויזיון הפאזל יושלם. מתישהו זה יקרה. יש לי הרבה מה לתת שם. לתת הופעה טובה, שזה משהו שלא עשו הרבה זמן".

-אולי תיקח שיר שכתבת באנגלית ותוסיף בית בעברית.
"לדעתי חייבים להוריד את החובה של בית בעברית, כי יש דברים שלא יושבים על זה טוב. לגבי ה'קדם' קשה לי לצאת בהצהרה. לך תדע מה יהיה. אני לא חד משמעי. כרגע זה לא משהו שנראה לי, ה'קדם'. אני לא יודע אם יתקשרו אלי השנה, אולי עדיף שלא יתקשרו. קיבלתי חשיפה בבריטניה ויש תגובות מסקוטלנד ואירלנד. אני מרגיש אהבה ממעריצי אירוויזיון ואקס-פקטור ברשתות החברתיות ומתחיל לגבש משהו משלי לשוק האירופאי".