חברי להקת "הדג נחש" הוציאו לאחרונה את השיר "זמן להתעורר", שיר הנושא מאלבומם החדש שצפוי לצאת בימים הקרובים. לאולפן "פלייליסט", אותה מנחים בערוץ 24 אילנה ברקוביץ' וג'ייסון דנינו הולט, הגיעו שניים מחברי הלהקה - יאיא כהן אהרונוב וגיא מר.

על האלבום החדש השניים אומרים: "הכוונה היא זמן להתעורר, לקום ולעשות את מה שאתה חפץ בו, קודם כל. אנחנו עובדים על האלבום הזה כבר שנתיים וחצי, הרבה חפירות. לרוב אנחנו באים עם הרבה שירים ומדללים את הרשימה בעזרת מפיקנו, יוסי פיין".

"האלבום הזה ספג הכי הרבה את המחאה החברתית, שקרתה בקיץ שעבר והתפוצצה לנו בפנים, וגם ה'אביב הערבי' חדר לדיסק".

-אילנה: המחאה החברתית עדיין רלוונטית?
כהן אהרונוב: "היא רלוונטית כל עוד נמשיך להיאבק על דמותה של המדינה הזאת. היא תהיה רלוונטית לעוד הרבה שנים. אנחנו דיברנו על הנושאים החברתיים כבר לפני 17 שנה, בשירים כמו 'פראיירים' ו'מספרים'".

-ומה לגבי שירי אהבה?
גיא מר: "בדיסק הזה יש שיר מחאה שהוא גם שיר אהבה, שזו כבר התקדמות. זה שיר ביקורתי אבל הוא שיר אהבה, ואני חושב שעוד לא היה כזה לדג נחש. קוראים לו 'נוגעת' - 'הרגע הקטן הזה שבו את נוגעת בי'".

 

"יוני בלוך הרביץ לי בכדורסל ואז הפיק לי אלבום"

סיון טלמור הגיע לאולפן עם אלבומה החדש "לונה פארק", והיא נרגשת מאוד: "זה עכשיו נשלח לחנויות. זו חוייה הזויה. אני באמת אבין כשאכנס לאחת מחנויות הדיסקים ואראה את האלבום שלי שם - וזה קטע".

"אני הרבה שנים עושה מוזיקה, הייתי ב'רימון', הופעתי עם להקה ברחבי הארץ וזה באמת מרגש, דרך ארוכה שעברתי. לקח לי 6 שנים לאלבום הזה, אינטנסיביות, עם נסיונות, עד שאמרו לי 'די, סיון, די, הגיע הזמן".

"הטקסטים הם לגילאי 18 פלוס אבל העטיפה של השירים מאוד נעימה גם לקהל צעיר יותר. את האלבום הפיק יוני בלוך. פגשתי אותו במשחק הכדורסל. יוני שחקן מעולה והוא אלים. הייתי חוזרת עם סימנים כחולים. ואז חברה אמרה לי למצוא מפיק. זה היה לפני הבליינד אודישן. היא הציעה לי את יוני בלוך ואמרתי אולי זה לא רעיון טוב. דקה אחרי זה יוני התקשר אלי בסקייפ וביקש ממני שירים. שלחתי לו שירים. הוא שאל אם אני כתבתי והלחנתי. הייתי בטוה שהוא לא אהב אותם. קבענו שיחה והוא אמר שעם הטרנינג המכוער שהייתי איתו במשחקי הכדורסל הוא לא דמיין שכאלה שירים את כותבת, ואמר בואי נעשה אלבום".

 

פטריק סבג וארז לב ארי באים מתוך הלב

ארז לב ארי ופטריק סבג הגיעו לאולפן לביצוע "בא מתוך הלב", הסינגל הראשון מתוך אלבום משותף אותו הקליטו יחד, כשלחלק מהעיבודים והנגינה שותף ברי סחרוף.

"רץ מתוך שינה, ים של כוונה, חלומות קטנים, רוח בפנים

פזמון: בא מתוך הלב, מראה שחורה בחדר, דלתות מסתובבות, נזהר בין הטיפות, שלא יחתור תחתי, שלא יפול עלי

עומד על הסיפון, חותר ללא כיוון, מבטים זרים, קולות וסימנים

פזמון: בא מתוך הלב, מראה שחורה בחדר, דלתות מסתובבות, נזהר בין הטיפות, שלא יחתור תחתי, שלא יפול עלי

לא תירא מפחד לילה, תום היום עולה בשקט, בעין הסערה, במפתיע, שחר בא, האור הגיע".

*ארז לב ארי יארח את פטריק סבג ביום חמישי 21.3 באוזן-בר בתל אביב.

*התוכנית "פלייליסט", מגזין המוזיקה של ערוץ 24, תשודר ביום ראשון 17.3 בשעה 23:00, בהנחיית אילנה ברקוביץ' וג'ייסון דנינו הולט. עורך התוכנית: דרור נחום.