אורטל אופק פרומו (צילום: גיא כושי)
הכל לבד. אורטל אופק | צילום: גיא כושי

הזמרת היפה והמוכשרת אורטל אופק בת 28 ומחפשת אהבה. אחד הפתרונות הוא להוציא היום, בט"ו באב, את השיר "קרן אור", שיר יפהפה אותו כתבה והלחינה בעצמה, שמדבר על חיפוש אהבה, שתגיע כמו קרן אור של תקווה ("דווקא שהכל נראה שחור באה קרן אור ומאירה לי"). אלבום הבכורה של אופק יכלול 12 שירים וייצא ב-5 באוגוסט בחברת "היי פידיליטי". בעקבותיו היא מתכננת מופע עם שמונה מוזיקאים בהפקה מוזיקלית שלה.

אופק גם כתבה והלחינה את כל שירי האלבום, ואף עיבדה, הפיקה מוזיקלית והקליטה, באולפן ביתי שהקימה אצלה בבית. אולי בגלל זה זה לקח לה יחסית הרבה זמן. כשמונה שנים עברו מאז "מדברים בשקט", השיר שפרסם אותה בעודה חיילת בלהקה צבאית, ושכיכב באלבום הראשון של "הפרויקט של עידן רייכל". לפני כשלוש שנים הוציאה סינגל ראשון מאלבום הבכורה, את "בשדות של המושב". בהמשך הגיעו "מאמינה בניסים" ו"יום ועוד לילה", שיצא לפני כשנה. היום כאמור מוציאה אופק את "קרן אור", והיא מבינה למה התגעגענו לקול המדהים שלה.

"הנה אני פה, אחרי דרך מאוד ארוכה אני מוציאה את האלבום", היא אומרת. "עשיתי מסע. עשיתי הכל באלבום מתוך זרימה ,לא מתוך כוונה מודעת. היה לי חלום לשיר שירים שאני כותבת ומלחינה. מפה ועד עיבוד והפקה ולבנות אולפן ולהקליט זה היה הפתעה גמורה מבחינתי".

-מאיפה האומץ?
"אני עושה מה שמרגיש לי מהבטן. כשהתחילו להיות לי המון שירים הסתקרנתי איך זה יישמע ואמרתי לעצמי בואי נקליט. הייתי מסוקרנת מכתיבת התפקידים, מה להכניס להפקה. צריך להקשיב לכל כלי שמנגן כי זה כמו לילד שצריך לשמוע מה הוא רוצה. ככה נכנסתי לתהליך, ואחר כך התעניינתי גם בסאונד והקלטה. מפה לשם הגיעו מודדים שמדדו את החדר שהתמלא בחומרים אקוסטיים על הקירות, ובסוף הקלטתי בבית באולפן משלי".

"מלווים אותי הרבה אנשי רוח שנורא מאמינים בי"

-לכן זה נמשך זמן ארוך?
"לא רק. לוקח המון זמן ללמוד איך לשיר ולהגיש, ואיך לכתוב טקסט תמציתי שמעביר הכל, ואיך לחבר לחן שמשרת את הטקסט ולא מאפיל עליו, ואיך להפיק מוזיקלית. אז יחסית אני בסדר כי הצלחתי לתקתק הכל בכמה שנים. כל דבר מהדברים האלה הוא מקצוע בפני עצמו עם פרטים ורגישויות שצריך לדעת. ועכשיו הוא ייצא, בעזרת השם".

-את בחורה מאמינה?
"אני מאוד מאמינה. מלווים אותי הרבה אנשי רוח שנורא מאמינים בי ורוצים לברך אותי וכל אחד מציע הצעותיו ואני רוצה להיות קשובה לכל ברכה שעל סף דלתי ואני זורמת".

"פעלתי מתוך חופש יצירתי מוחלט וזה תענוג גדול"

-הבנתי שהוצאת האלבום נקבעה בעצת נומרולוג. את אישה רוחנית?
"בסוף היום כולנו רוח וחומר. מה שחשוב בעבודה על האלבום הזה הוא החופש. עבדתי בצורה חפה מאילוצים, הייתי לבד בתהליך, לא היו אוטוריטות, פעלתי מתוך חופש יצירתי מוחלט וזה תענוג גדול. עבדתי נקי, עשיתי רק מה שהרגיש לי נכון. זה היה עונג גדול בעבודה על האלבום ושומעים את זה בסאונד. אני מאוד שלמה עם התוצאה".

-אמרת שכלי הנגינה הם כמו ילדים. מתי יהיו לך?
"אני אשמח שיהיו לי ילדים, אבל קודם אני צריכה למצוא אהבה, כמו שהשיר מספר. אני מאמינה שכולנו, לכל אחד, יש אהבה ומאוד אשמח לפגוש את האהבה שלי".

>> שרון חזיז בשיר חדש: "שחררי את הכלבים"