שלומי שבת פרומו גיטרה (צילום: קוקו)
"אני מתחיל להרגיש שאני קצת חוזר על עצמי". שלומי שבת | צילום: קוקו

ב-30 באוגוסט הקרוב יעלה שלומי שבת על במת האמפי בקיסריה למופע הרביעי מתוך ארבעה שיש לו הקיץ באמפי הלאומי (אחד כבר התקיים ובו אירח שבת את לינה מח'ול, ועוד שניים ב-17.6 וב-29.7). באותו היום יחגוג שבת את יום הולדתו ה-59. בגיל שבו אמנים אחרים מתלוננים על התעלמות מצד הרדיו - שבת נמצא בשיאו, והאמת היא שבשנים האחרונות בכל פעם הוא קובע שיא חדש של הצלחה ואז מתעלה עליו.

"אני מודע למה שקורה איתי", אומר שבת בראיון מיוחד ל-mako, "ועם כל הצניעות והעדינות אני בתקופה מדהימה ויש ביקוש להופעה שלי. יש שינוי שאני מרגיש לפי הקהל והתגובות וקצב מכירת הכרטיסים - זה עובד ואנשים מאוד אוהבים. אני מוצף אושר ממה שקורה לי בחיים - הילדים, החיים, האמנות, הכל טוב, שרק ימשיך ככה".

היום מוציא שבת את השיר "האחת מבין כולן", סינגל ראשון לקראת אלבום חדש, אותו יצר הצוות שעמד מאחורי "יש לך", הלהיט הענק שלו מהשנה שעברה - הזמרת דנה לפידות ואמה חנה לפידות כתבו את המילים, לפידות הבת ושמוליק וקסלר הלחינו, ושבת וטל פורר עשו את העיבוד וההפקה המוזיקלית. התוצאה היא עוד בלדת חופות ממיסה, שתעבוד נהדר בחתונות בקיץ הקרוב, אם וכאשר תהפוך ללהיט. האם "האחת מבין כולן" יהיה ה"יש לך" החדש? רק אם הוא יהיה השיר המושמע ביותר ברדיו, "שיר השנה" בחלק ממצעדי הסיכום ויצבור 7 מליון צפיות ברשת.

-שבת, שיר ראשון מאלבום חדש.
"למען האמת, מבחינה אמנותית אני באופן אישי אני קצת מבולבל מהתעשיה במדינה. מאיך שזה קורה, מהכמות והעוצמה שמוציאים כאן שירים יפים וזה קצת משבש את התוכניות כשאתה בא לבנות אסטרטגיה אמנותית. היו כל מיני תוכניות, ישבתי עם הניהול שלי והיו תוכניות מה לעשות. כבר קיבלתי רמזים מהתקשורת שאני עושה אחלה אלבום ועוד אחלה אלבום והכל מושקע מבחינה אמנותית, כי באמת אני משקיע המון ולא חוסך בנגנים הכי טובים ואצלי כלי מיתר זה על אמת לא סימפולים. אבל אני מתחיל להרגיש שאני קצת חוזר על עצמי בעוד שיר יפה והפקה יפה".

-גם בשיר הזה אתה חושב שאתה עושה שוב את אותו הדבר?
"אז זהו, שאני יכול לחשוב מה שאני רוצה, אבל כשהגיע לי השיר הזה, 'האחת מבין כולם', מדנה ושמוליק שאני מחובר אליהם ה- תוכניות התרסקו בפנים, כי לא יכולתי לעמוד בפני השיר, אתה מבין? אני בפרשת דרכים. אמרתי שאת השיר הזה אני חייב להוציא, גם אם הוא לא קשור לפרויקט של האלבום הבא שלי".

-מה חשבת לעשות באלבום הבא?
"בא לי לעשות יותר, משהו עם אומץ. למשל עלה לי הרעיון שאני מתגעגע לפרויקטים של חברים, לשיר עם זמרים אנונימיים וזה מאוד מרגש, יש תכנון כזה בעתיד, וגם אם אעשה אלבום 'חברים' זה עדיין לא מפריע לשיר החדש שיצא עכשיו".

השקה שלומי שבת- משפחת שלומי שבת  (צילום: אלעד דיין)
"זה שלי פרטי, אותנטי. אני רוצה להשתכר בחתונות ולא רוצה שיצלמו אותי". שלומי עם אביהו ומנור שבת | צילום: אלעד דיין

-יש לך כבר שם של זמר צעיר שהיית רוצה להקליט איתו דואט?
"יש חבר'ה מאוד מוכשרים, מכל תוכניות הריאליטי המוזיקליות. ראיתי כמה זמרים שהדליקו אותי מאוד ובא לי לעשות דואט איתם, טיפה לקדם אותם. אני מקבל עשרות שירים מאנשים אנונימיים ומגלה פרחים חדשים שלא מכירים, שטרם שמענו עליהם, וזה הכי מעניין אותי".

-אחרי שעבדת 30 שנה להשיג את מה שיש לך היום, אתה לא חושש לאבד את זה?
"זה יישמע שחצני, אבל הבסיס המוזיקלי שלי בנוי חזק והיסודות הם עמוקים מאוד. יהיה מאוד קשה לחרב כזו בנייה אמיתית ואותנטית שנעשתה לאורך שנים. גם אם אעשה משהו שאני ממש רוצה ואכשל - קשה לי להאמין שזה ישפיע על אהבת הקהל. אני לא פוחד לאכזב את הקהל, אלא את עצמי. הקהל יסלח לי אם אעשה פרויקט כושל. אני והקהל זה סיפור אהבה ששונה מאצל זמרים אחרים. בהופעה האחרונה בקיסריה שרתי את השיר הזה 'האחת מבין כולם' רק עם פסנתר והתייעצתי עם הקהל איך הוא נשמע להם. אמרתי להם שאחליט לפי הכפיים שלהם. ככה היה גם לפני שלוש שנים עם 'מתאהב בך'. זה פורמט מדהים שאתה מתייעץ עם קהל כיועצים מוזיקלים. אני אוהב להתחזק, לשתף, לקבל ביקורת וממנה ללמוד".

-עדיין משנה לך מה כותבים עליך המבקרים?
"כן. אני מאוד מאמין שכאשר מבקרים אותי, אז אותו מבקר אכפת לו ממני ואם הוא נכנס בי זה מאהבה ולא כי אני פאתטי. ככה אני".

_OBJ

-תשתתף השנה בפסטיגל כאמן-אורח מרכזי.
"אני עושה פסטיגל פעם שישית נדמה לי. בשנות ה-90' עשיתי שלושה רצופים כאחד המתחרים והשנה אני אורח הכבוד. ועם כל הכבוד להכל, קיסריות והכל, עדיין הפסטיגל זה הבייבי, הפייבוריט שלי, הכי מרגש אותי מבחינת מעמד, מבחינה מוזיקלית. אני לא יודע להסביר את התופעה הזו, אבל אני מאוד מחובר לבני נוער וילדים שלא יודעים לשקר. וכל האינטנסיביות הזו של עבודה קשה, 4-5 הופעות ביום, שמכניסות אותי למסלול בריאותי וכיפי. אני אוהב את הפסטיגל ואני טוען שאמן חייב שיהיה לו ברזומה של הקריירה פסטיגל, כי לדעתי זה הטירונות של האמן. זה מאוד מאוד מחשל, מקדם, נותן ביטחון וכל פעם שמביאים אותי מתרגש. יהיה שם מחווה לשירים הגדולים שלי וזה בכלל שם את זה במקומות עוד יותר מרגשים.  מבחינתי זה כבוד גדול לשמוע ילדים מתרגשים משירים שלי, זה כמו מטען של אייפון שאתה מתמלא ארבע פעמים ביום".

-הקיץ הזה מנור שבת בתך מופיעה איתך.
"כן, צירפתי את מנור למופע שלי בקיץ הזה, אחרי הרבה שנים של התלבטות, ובסוף זה קרה ואני מתחיל להיות שמח. בהתחלה היה קשה כי יש לי אוזן סקרנית ואני שומע הכל מבחינה מוזיקלית, אבל לאט לאט זה יושב. מנור מאושרת, אני מאושר והלהקה שזה המשפחה השניה שלי".

-אתם עומדים בפני שתי חתונות.
"מנור מתחתנת בספטמבר, לגבי אביהו אני לא יודע עדיין את התאריך. אני מאושר בתקופה הזו מהילדים. עם כל השמחה שאני יודע שהם מתחתנים, בעיני זו שמחה כזו אישית וקצת מביך אותי לדבר על זה. זה שלי פרטי, אותנטי. אני רוצה להשתכר בחתונות ולא רוצה שיצלמו אותי שיכור בחתונות".

-אתה כבר מצפה לנכדים?
"תשמע, להיראות כמו סבא בלי נכדים זה קשה. אני מצפה ומתרגש. תמיד בהופעות זורקים לי 'שלומי, תעשה לי ילד' ואני עונה 'אני אעשה לך נכד'".