GLEE, הסדרה המוזיקלית שהטריפה את ארצות הברית והעולם, מגיעה לראשונה לערוץ 24. הערוץ הודיע על קניית זכויות השידור של שתי העונות הראשונות מחברת Twentieth Century Fox, והן צפויות לעלות בקרוב.

הסדרה, שהחלה בשנת 2009 ועונתה הרביעית משודרת כעת בארצות הברית, מגוללת את סיפורה של מקהלת התיכון "מקינלי היי" ומתמקדת בדמויות ה"לא-מקובלות" של בית הספר. במרכז העלילה נמצאת רייצ'ל ברי (ליה מישל), תלמידה מצטיינת ומוכשרת שחולמת להיות ברברה סטרייסנד ולהצליח בברודווי. הסדרה משלבת עיבודים לשירים מוכרים המבוצעים על ידי הלהקה וזכתה, בין היתר, במספר פרסי אמי ובפרס גלובוס הזהב.

אחת המחמאות שקיבלו יוצריה, ראיין מרפי, בראד פלצ'וק ואיאן ברנן, היא שהסדרה מציגה מגוון דמויות רחב מאוד הכולל מעודדת, שחקן פוטבול, נכה על כסא גלגלים, הומו, לסבית, דמות עם OCD, דמות אפרו-אמריקאית ודמות ממוצא אסייתי. כמו כן, הסדרה מתעסקת בד בבד באהבות, אכזבות ובעיות התבגרות ושייכות יחד עם נטייה מינית, בריונות, סקס והריון. בנוסף, היא נחשבת לאחת הבולטות בקידום ערכי קהילת הלהט"ב בשל העובדה שלפחות חמש דמויות בסדרה משתייכות לקהילה, והיא עסקה באופן ישיר בתהליך היציאה מהארון.



עושים כבוד למדונה, בריטני ספירס וליידי גאגא

לאורך העונות, יוצרי הסדרה הקדישו פרקים מהסדרה כמחווה לאמן או להקה, והעלילה של אותו פרק נבעה לרוב משירי אותו אמן. כך למשל הפרק המיוחד על מלכת הפופ, מדונה, עסק בהעצמה נשית ושילב גרסאות כיסוי למיטב מלהיטיה מכל השנים.



עד היום, הפרק הנצפה ביותר של הסדרה היה הפרק בעונה השנייה שהוקדש לבריטני ספירס, שאף התארחה בו. הפרק גרף צפיית שיא של כ-13 מיליון צופים והוביל את טבלאות הרייטינג בארצות הברית. מלבד ספירס, מקהלת "ניו דיירקשן" בניצוחו של וויל שוסטר (מת'יו מוריסון) עשתה כבוד גם למופע האימים של רוקי, ג'סטין ביבר, ליידי גאגא, להקת קווין ועוד רבים וטובים.

הגליקס משתלטים על העולם

מלבד 4 העונות, אשר גרפו הצלחה ענקית באמריקה ונמכרו לארצות רבות ברחבי העולם, הפכה הסדרה לתופעה של ממש. כבר בהתחלה הוקם מועדון מעריצים רשמי וחבריו נקראים גליקס (GLEEKS) והמחווה הבולטת שלהם, שמגיעה מהסדרה, היא הנחת היד בצורת האות L על המצח, כסמל למילה LOOSER.

 

כוכבי הסדרה יצאו למסע הופעות ברחבי אמריקה והקליטו חמישה אלבומים ממיטב הלהיטים של הסדרה, הנמכרים במיליוני עותקים ברחבי העולם. כמו כן, חברת פוקס הפכה את GLEE גם לסדרת ספרים מצליחה, ועד היום פורסמו שלושה ספרים. אחד מהם הוא ספר "אוטוביוגרפי" של אחת הדמויות הבולטות בסדרה, מאמנת נבחרת המעודדות, סו סילבסטר (ג'ין לינץ').

GLEE מגיעה לערוץ 24, בקרוב

™and © 2XXX, Twentieth Century Fox Film Corporation. All rights reserved.