הזמר מושיק עפיה חווה לא מעט בקריירה הארוכה שלו עם הצלחה מרשימה וגם ימי שפל. דווקא בתקופות הקשות שלו, הוא גילה מי הם חבריו האמיתיים: "המשפחה שלי, אשתי, אלה החברים לחיים. את כל הפמליה השארתי בצד" מודה עפיה. בתיבת הנוח המאולתרת שהקים חוץ מדגים יש גם להקת ציפורי פינקי כשרק לאחרונה הוא נפטר מהתוכי המדבר שלו. "הדג היא חיה שקטה, אני יכול לשבת ולהתבונן בה. אני שואב הרבה כח מהאקווריום" מודה מושיק עפיה.

מושיק עפיה נולד בחולון בשנת 1974 הבכור מבין ארבעה אחים וגדל בבית מוזיקלי. אביו ניגן על בוזוקי ובגיל 13 התחיל לשיר ולנגן על אורגן. כשהוא בן 19 הוציא את אלבומו הראשון אותו מימן על ידי מכירת מכוניתו. "הייתי מחלק פיתות בלילה, עובד בבניין, עבדתי בכל מיני עבודות מזדמנות אבל קודם המוזיקה" מודה עפיה.

"חתמתי מתוך לחץ, לא גנבתי דולר"

בשנת 2003 הגיעה הפריצה הגדולה יחד עם חברו בתחילת הדרך שלומי סרנגה עם הדואט "חלום מתוק". עפיה היה לצד קובי פרץ וליאור נרקיס כחלק מהגל הגדול של פריצת המוזיקה הים תיכונית של תחילת שנות האלפיים. "אתה הופך להיות מבחור אלמוני שמחפש את דרכו ולהגשים את החלום שלו, וזה מגיע" מספר עפיה. אז הלחנים והתמלילים הקליטים עשו את העבודה והושמעו ללא הפסקה. "אין ספק שהגבות שלי קיבלו כותרות אבל נראה לי שמיצינו וצריך לחפש משהו חדש" טוען עפיה. אבל בזמן שהז'אנר המשיך לנסוק, מושיק לא עמד בקצב ונשאר מאחור כשהצטייר כאומן רדוד.

בשיא הצלחתו הזמר נחקר בחשדות להעלמות מס ולבסוף הגיע להסדר עם מס הכנסה: "נחקרתי וחתמתי תחת לחץ. לא העלמתי דולר" חושף עפיה. "שילמתי מאות אלפי שקלים והפסדתי גם דירה" מוסיף. בשלוש השנים האחרונות עפיה שוב חווה ימים טובים. הוא אמנם עדיין לא ממלא את היכל נוקיה וקיסריה אבל שירים כמו "מבט שנוגע" החזירו אותו לתחנות הרדיו, ובממוצע הוא מופיע באירועים כארבע פעמים בשבוע.

"ב-2012, תהיה סוג של המראה" מבטיח מושיק עפיה. בימים אלה עפיה מוציא אלבום נוסף והסינגל החדש מתוכו "קרוב ללב" הפך ללהיט, אולי כי הוא מגיע ממקום אישי מאוד: "אני מכוון את השיר הזה לאישתי היקרה נטלי. אין ספק שהיה משברון קטן" מודה עפיה. "גבר שמחזיק מעצמו גבר, צריך להודות בטעויות שלו והגדולה שלו זה לבקש סליחה כשצריך" מוסיף.

"זה מבפנים" סיפורו של מושיק עפיה - הערב בשעה 22:00