אלירז שדה יודע בדיוק מה עובר על החיילים שלנו בימים טרופים אלו בשדה הקרב, אחרי הכול, הוא היה שם גם כלוחם בחטיבת צנחנים בשירותו הסדיר במבצע "חומת מגן", ומכיר מקרוב את הפחד, את הסכנות ואת האמביציה הבלתי נגמרת להגן על המדינה.

בואו לזרום איתנו בפייסבוק של 24

"הלב שלי הוא כל כולו עם החיילים שנלחמים שם ושומרים עלינו ואני הכי לוקח את זה מהכיוון האישי, בדיוק כמו כל עם ישראל", מספר אלירז שעות ספורות לפני שהוא עולה לשידור עם התוכנית החדשה שלו בערוץ 24. "אני יודע כמה החיילים שלנו רוצים לעשות וכמה המוטיבציה שלהם גדולה, אבל אני גם יודע מה הסכנות ומה המחיר של הפעילות הזו. הלב והתפילות של כולנו איתם".

לך עוד לא קראו לצו 8?
"טרם, אני שייך לחטיבת מילואים של צנחנים בתפקיד צמוד מפקדה ולא גייסו אותנו. כמובן שאם וכאשר תגיע הקריאה, אשמח לתרום את חלקי".

אין תמונה
אלירז במילואים. יודע מה עובר על הלוחמים שלנו

אחרי מספר שבועות בהם נעדר מהמסך, יפציע שדה ברצועה יומית חדשה לצד דנה גרוצקי בערוץ 24. "יהיה טוב", כך נקראת התוכנית היומית (א-ה 14:00, ובשידור חוזר ב 18:00).  

מדובר בתוכנית בשידור חי, כאשר אלירז ודנה גרוצקי ידסקסו על  הכותרות של היום בזווית שונה, שיחות עם צופים, הקדשות שירים וכל הדברים שיעשו קצת טוב בימים אלו.

"המטרה שלנו בתוכנית היא ליצור דיון על המצב אבל בצורה הרבה יותר קלילה ועממית", מגלה אלירז, "יש מספיק תוכניות חדשות ומספיק פרשנים, ואנחנו בהחלט לא מנסים להיות חלק מזה. אנחנו רוצים לספק אלטרנטיבה ולהאיר זרקור על האנשים שנשארים מאחור, האימהות של החיילים, הנשים, שיחות טלפון עם חיילים, דרישות שלום ושירים. כל מה שיכול לעשות טוב".

באופן אישי, איך תופס אותך כל המצב המורכב הזה?
"לא קל, בדיוק כמו לכל מי שחי פה. אני גר ברחובות וכל פעם שיש אזעקה אז נכנסים למקלט, אבל זה בקטנה. דקה זה המון זמן. מי שבאמת משלם את המחיר אלו ערי ויישובי הדרום שיש להם חמש עשרה שניות לתפוס מחסה. זה סיוט והם הכי מסכנים".

מה השני סנט שלך על כל התלהמות שיש פה כלפי כל מיני סלבריטאים שמשמיעים את הדעות שלהם וזוכים לגידופים?
"בחברה פלורליסטית ודמוקרטית אני כן חושב שצריך לתת מקום לדעות של כולם, אבל יש שיטות ומניפולציות שהתקשורת עושה לצערי בשביל להשיג כותרות. בזמן מלחמה הכל צובר תאוצה, וגם אם אני לא מסכים עם חלק מהדעות שמשמיעים פה, אני חושב שלתקשורת צריכה להיות אחריות באיך שהיא מציגה את הדברים שאותם אנשים אומרים".

מה אתה רוצה שיקרה פה הלאה?
"כל איש צבא יגיד לך בדיוק את מה שאני מרגיש. אני רוצה שיהיה פה שקט מהאוויר ומהמנהרות וביטחון לכל אזרחי מדינת ישראל, כי כל האזרחים שווים מהדרום ועד הצפון. זה מה שאני רוצה".

"יהיה טוב" עם אלירז שדה ודנה גרוצקי. 14:00 – ערוץ 24 

דנה גרוצקי לאריסטו שמט (צילום: גורן ליבונוביץ לאריסטו שמט)
גם גרוצקי תיהיה שם | צילום: גורן ליבונוביץ לאריסטו שמט