מה שקורה באילת (צילום: mako)
יודעים הכל על מה שקורה באילת? בואו לשחק | צילום: mako

"מה שקורה באילת" היא סדרת דוקו ריאליטי קומית חדשה בערוץ 24  המתעדת את חייהם של צוות בידור במלון באילת. הסדרה עוקבת אחריהם משלב הגעתם למלון דרך תקופת ההכשרה (הכוללת חזרות, העמדה, מריבות על סולואים) ועד לקו הסיום –תחילת העונה החמה במלונות באילת והעלאת מופע חדש.

רוצים לזכות בפרסים?

לרגל עליית התכנית דאגנו לכם לפרסים שווים ביותר, וכל מה שהייתם צריכים לעשות כדי לזכות זה להוכיח שאתם יודעים מה קורה באילת. הראשון שענה נכון על כל השאלות - יזכה בפרס.

במה זוכים?
הפרס היומי בו תוכלו לזכות הוא חופשה משפחתית באילת.

אם הצלחתם לענות על כל השאלות נכונה, אולי הפרס הגדול בדרך אליכם! בינתיים אתם מוזמנים לעשות לנו לייק בעמוד הפייסבוק הרשמי של "מה שקורה באילת" ותהיו הראשונים לדעת מי הזוכים.

תשובות החידון השלישי והאחרון

יום לפני תכנית הבכורה של "מה שקורה באילת", גם החידון השלישי מאחורינו ואתם מוזמנים לבדוק אם יש לכם סיכוי לזכות בפרסים השווים: אילת מפורסמת בשל החוק "אזור סחר חופשי באילת", הפוטר אותה ממס הערך המוסף, אשר נחקק בשנת ב-1985. בשאר רחבי הארץ, נכון ליולי 2012, המע"מ עומד על 16 אחוזים.

נחזור רגע הרבה לפני המע"מ, לשנת 1949 בה הסתיים כיבוש העיר אילת, המגשרת בין אסיה לאפריקה, וסיפוחה לישראל. כשהוכרזה אילת כעיר בישראל, היו בה רק 6 אלף תושבים. כיום העיר מונה כמעט פי 10 והיא מיוצגת בכדורסל הישראלי דרך הפועל אילת שתשחק בעונה הבאה בליגת העל.

אל אילת תמיד היה ניתן להגיע בכלי רכב ואוטובוסים, אך רק משנת 1975 החלו לפעול טיסות שכר ישירות לעיר הדרומית. מלבד האטרקציות בבתי המלון המפוזרים בעיר, באילת נמצא הקניון הרווחי ביותר בישראל שנקרא קניון מול הים, והמצפה התת ימי המפורסם שעומקו נאמד ב-6 מטרים מתחת לפני המים.

תשובות החידון השני

גם החידון השני כבר מאחורינו ואתם מוזמנים לבדוק את עצמכם: העיר אילת מאופיינת באקלים מדברי, שאחד ממאפייניו הוא אחוזי הלחות הנמוכים. הגבול עם מצרים באילת נקרא "מעבר טאבה" על שם העיר "טאבה" במצרים ואורך ממוצע לטיסה לאילת הוא כ-45 דקות בלבד. חלק מהטיסות המגיעות ויוצאות מאילת הן מבצעיות בלבד, ויוצאות מבסיס זי"ס - זירת ים סוף, בסיס חיל האוויר הנמצא בעיר הדרומית.

מעבר להיותה עיר הנופש של ישראל, העיר אילת מפורסמת גם מהעובדה שאין בה בכלל רמזורים. יתרה מכך, אחת הככרות נקראת "כיכר הרמזורים" לציון חסרונם. אם תרצו ללכת ברגל ברחובות אילת לשלוחה של אוניברסיטת בן גוריון בעיר, תדעו שכשמחמיאים לכם על הג'יבוטים, הם מתכוונים לכפכפי האצבע שלכם.
באחד מעשרות צוותי הבידור במלונות העיר, בוגרת כוכב נולד, שירי מימון הקפיצה את המשתזפים בבריכה וכמוה גם השחקן נתי רביץ.

תשובות החידון הראשון

החידון הראשון כבר מאחורינו, ואתם מוזמנים לבדוק את עצמכם: העיר אילת נוסדה בשנת 1951 ונקראה לפני כן, אום אל רשרש. מאיר יצחק הלוי מכהן כיום כראש העיר השמיני מאז שנת 2003 והעיר התאומה שלה ברחבי העולם, היא לא אחרת מאשר לוס אנג'לס שבארצות הברית.

העיר שוכנת לחופי הים האדום והיא מכילה בית חולים אחד בלבד בשם "יוספטל". אחד החופים המוכרים ביותר במדינה הוא חוף הדולפינים באילת שנקרא "דולפין ריף". באילת קיימים עשרות בתי מלון ועשרות צוותי בידור, שחלקם הניבו חלק ממפורסמי ארצנו, בהם עדי אשכנזי האחת והיחידה, ומי שהתחיל את דרכו במחזמר על "ספר הג'ונגל", תום אבני, הוא תושב אילתי גאה. כמו כן, אורי פסטר, שבאמתחתו עשרות, אם לא מאות, מופעים ומחזות שביים, דווקא לא ביים את המחזמר שיקאגו.

הפעילות בכפוף לתקנון

מה שקורה באילת, שישי בערוץ 24

>> בואו להכיר את צוות הבידור הכי מצחיק באילת

>> לוח שידורים חדש בערוץ 24. כל הפרטים