יש שאומרים שהמוזיקה שאנחנו אוהבים מעידה על האופי שלנו, ואין כמו יום הבחירות כדי להתחקות אחר ההעדפות המוזיקליות של הפוליטיקאים שלנו. ערוץ 24 ביום שידורים מיוחד לכבוד יום הבוחר, שבו המועמדים לכנסת בכבודם ובעצמם בוחרים את הפלייליסט. קבלו את בחירות הפוליטקאים:

הליכוד ביתנו: "מי שמאמין לא מפחד"

מפלגת השלטון, בראשות בנימין נתניהו, החליטה ללכת על מספר שירים מייצג בשם כל חברי הסיעה. השיר הראשון שבחרו נציגי הליכוד-ביתנו היה גם חלק בלתי נפרד מקמפיין הבחירות – שירו של אייל גולן "מי שמאמין לא מפחד". מיד אחריו בחרו נציגי המפלגה בשירים סימבולי לא פחות: "הלוואי" של בועז שרעבי, "ירושלים של זהב" של נעמי שמר, ואפילו "זיקוקים" של משה פרץ
ואנחנו שואלים: האם הבחירה קשורה למשפט האלמותי, אותו תבע נתניהו בבחירות 99' כשהכריז: "הם מפחדים"?
תוצאות המדגם: מאמינים, לא מפחדים ומקווים שמענן תרד עלינו קשת

שאול מופז: "לתת את הנשמה ואת הלב"

שאול מופז, יו"ר מפלגת קדימה, בחר באחד משירי התקווה הכי מרגשים שידענו, וגם הוא מבית היוצר של בועז שרעבי – "לתת". השיר שהבטיח לכל בית ישראל ש"עוד תלמד לתת לתת". עוד במפלגת קדימה: אחד מחברי הכנסת שהפך לסלב בשנה האחרונה, יובל צלנר שנישא ל"מעושרת" דפנה שחר, בחר בשירה רב המשמעות של חווה אלברשטיין "כמו צמח בר". שיר המתאר את סיפורה של מי שהייתה "לצל חולף", וביקשה שלא יחפשו אותה ביום למחרת, כשתהיה כבר רחוקה. כמו כן חבר המפלגה אכרם חסון בחר בשירו של אלי לוזון "איזו מדינה".
ואנחנו שואלים: האם אתם זוכרים את הבית האחרון בשיר "לתת", הנפתח במילים "לראות בתוך הנפילה שיש מקום למחילה"?
תוצאות המדגם: פוסעים בין הדקויות, ממלאים שעות פנויות, כמו צמח בר

נפתלי בנט: "שוכח הכל אודות אחרים"

יו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, הוא ללא ספק אחת מהדמויות היותר מדוברות במערכת הבחירות הנוכחית, ויש מי שכבר קראו לו "המטאור". בנט בחר בשירו של אריק איינשטיין "עטור מצחך", וחברתו לסיעה איילת שקד, בחרה בשירה של אילנית "שיר של יום חולין", אותו ביצע מחדש מאור כהן. בקטגוריית הבחירה המפתיעה זכה אורי אורבך שבחר את שירו אל דני סנדרסון – "אצל הדודה והדוד".
ואנחנו שואלים: כאשר מאור כהן שר על "יום הבוחר", הוא התכוון ל"יום חולין"?
תוצאות המדגם: לא נזירים מתפללים לדמותו של מלאך

יאיר לפיד: "את לי את המעט שנותר"

במפלגת יש עתיד מצהירים שהם יצאו לחפש אחר הכסף, והבטיחו "להיות ש"ס של מעמד הביניים". יו"ר המפלגה יאיר לפיד בחר בשירו של חברו הקרוב רמי קליינשטיין – "עוד לא תמו כל פלאייך", המספר על האהבה (הכמעט רומנטית) למדינה. מספר 6 ברשימה עופר שלח (גם הוא עיתונאי בדימוס), בחר בשיר אמיץ במיוחד – "לבן על לבן". שירו של דן תורן גם הוא מדבר על יחסי אהבה רומנטיים, אך ממקום הרבה יותר פגיע. עוד במפלגה: יעל גרמן בחרה בשיר "רק בגלל הרוח" של לאה שבת, יעקב פרי בחר בשיר "נולדתי לשלום" של עוזי חיטמן, וד"ר עדי קול בחרה בשיר "מדברים על שלום" של מוקי.
ואנחנו שואלים: רגע לפני הרכבת הממשלה - למה הכוונה במשפט "לא בא איתך במשא ומתן"?
תוצאות המדגם: מביאים את ריח הכפרים ולא עושים מעצמם מסכנים

איתן כבל: "היא לא יודעת כמה תוכל למשוך"

איתן כבל, חבר מפלגת העבודה, בחר בשירו של מאיר אריאל "שלל שרב", המסתיים ומתחיל בשורה המפורסמת "תם השרב הגדול", שאולי מעיד על התחושות האופטימיות של המפלגה ביום הזה. לעומתו עומר בר-לב, בחר בשירו של שלום חנוך "מחכים למשיח", שנכתב בעקבות המשבר הכלכלי בשנות ה-80' ועד היום נשאר רלוונטי מתמיד. הבחירה המפתיעה הגיעה מכיוונה של מירב מיכאל, שבחירתה הייתה זהה לזו של הליכוד – השיר "זיקוקים", אך היא הדגישה כי מדובר בביצוע הפמיניסטי של אניטה גסין
ואנחנו שואלים: האם זה היום הנכון להגיד ש"תם השרב הגדול" או שמא "הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם"?
תוצאות המדגם: העיר נפתחת לפניהם, סף מאורע זה יקרה זה קרה

זהבה גלאון: "אם נשרוד את המבול, הפעם כל חיוך יהיה שונה"

במפלגת מרצ מקווים להכפיל את מספר המדנטים שלהם, ויו"ר המפלגה זהבה גלאון בחרה בשיר שנראה כי מסמל את תחושותיה – "מבול", של רונה קינן. חבר המפלגה ניצן הורוביץ בחר בשירם הסאטירי של נושאי המגבעת - "אני טקסט פוליטי", מיכל רוזין בחרה ב"בא מן השתיקה" של קובי אפללו ותמר זנדברג בחרה בשיר "סיבה טובה" של אריק סיני, מי שבבחירות הקודמות הביע הזדהות עם סיעה קוטבית למרצ – ישראל ביתנו.
ואנחנו שואלים: עד כמה גלאון יכולה להזדהות עם המשפט: "עוד אבוא לגבות חובות"?
תוצאות המדגם: למדו לחכות ולוותר ואיך להיזהר, ומחכים לקופים עם חצוצרות שינקו את הרחובות

עמיר פרץ: "לא עוזב את העיר"

יו"ר סיעת התנועה ציפי לבני מתכוננת ליום הבחירות הגדול עם שירה של מירי מסיקה "שיר תקווה", הנפתח בשורה האופטמית: "היום הזה הוא התחלה". חברה לתנועה עמיר פרץ, שכזכור החל את מערכת הבחירות במפלגת העבודה , בחר בשירו של שלמה ארצי "לא עוזב את העיר", ואם נקשיב היטב למילות השיר נגלה אולי משמעות נסתרת. כמו כן, אלעזר שטרן בחר בשירו של עידן רייכל "הביתה הלוך חזור", ודוד צור בחר בשיר של הבלקן ביט בוקס "Part of the glory".
ואנחנו שואלים: כש"הוא לפני סיום סוגר כבר את השער", האם היא באמת מתכוונת ש"היום הזה הוא הנציחון"?
תוצאות המדגם: לא מתייאשים, האמונה אותם שומרת, ובניהם אלוהים אחד

מיכאל בן ארי: "קטונתי"

במפלגת "עוצמה לישראל" הלכו על פלייליסט אחיד, ובחרו ביוצר יונתן רזאל, אשר בשיריו מלחין טקסטים מן המקורות: אריה אלדד בחר בשיר "ואני תפילתי", ומיכאל בן ארי בחר את השיר "קטונתי". אריה קניג נשאר באותו ז'אנר ובחר בשירו של היוצר אליעז בוצר – "ציון", סינגל ראשון מתוך אלבום הבכורה, עליו עבד בוצר עם אביתר בנאי.
ואנחנו שואלים: למה הכוונה בקריאה "הצילני נא"?
תוצאות המדגם: הצילני נא, הצילני נא

ירון לרמן: "אז למה לי פוליטיקה עכשיו"

מפלגת עלה ירוק אמנם לא עברה את אחוז החסימה באף מערכת בחירות שבה השתתפה עד כה, אך נציגיה אינם מתייאשים, ומבקשים גם הפעם לייצג את ציבור תומכיהם בכנסת הקרובה. חברי המפלגה גם הפתיעו עם שירים סימבוליים במיוחד: יו"ר המפלגה ירון לרמן בחר בשירה של להקת משינה "אז למה לי פוליטיקה עכשיו", כרמל קני בחר בשירו של אלתרמן "עוד חוזר הניגון" (גרסת ברי סחרוף), אורן ליבוביץ בחר ב"עגל הזהב" של אהוד בנאי, וד"ר מיכאל גולן בחר בשיר "מה שאני רוצה" של שרון הולצמן, שהיה גם שיר הנושא לסדרה "מסודרים".
ואנחנו שואלים: האם גם הפעם "עוד יחזור הניגון" של המפלגה או שמא "אנחנו עם סגולה"?
תוצאות המדגם: צמאים למים חיים, רוצים חיים נורמליים ומצפים עוד לך עובר אורח

>>לחצו כאן לצפייה בשידור החי של ערוץ 24