עולם המוזיקה הישראלי התפתח מאוד ב-15 שנים האחרונות. בכל שנה יותר ויותר אמנים חדשים מגיחים מעולם האינדי והאלטרנטיבי וכובשים את מצעדי הלהיטים. הערב ב"בחזרה לסוף עונת התפוזים", יואב קוטנר מארח באולפן את שאנן סטריט, שלומי ברכה וקוואמי, ועורך דיון על מצב המוזיקה הישראלית כיום.

"מבחינת נפח היצירה ומבחינה איכות היצירה, אני חושב שאנחנו נמצאים באיזשהו שיא, זה הרבה יותר מעניין ועשיר מפעם", אומר שאנן סטריט ומוסיף: "רק החלק העסקי של הנושא הזה עוד לא פתור".

בשלב זה בדיון, יואב העביר את רשות הדיבור לשלומי ברכה: "אני חושב שמאז 'סוף עונת התפוזים', הכמות של המוזיקאים גדלה בלי פרופורציה, יש היום היצע מטורף של מוזיקאים. יש דברים טובים ויש דברים פחות טובים. אני חושב שהטכנולוגיה נתנה מתנה מאוד גדולה לאנשים שיכולים לשבת בבית ולעשות מוזיקה, ולכן גם אנשים מגיעים לקצוות אחרים ויכולים להתפתח. פעם היינו יושבים באולפן והיינו מוגבלים בזמן, היינו צריכים לבוא מוכנים. פה אתה יכול לשבת על המחשב ולעוף".

שדרך הרדיו קוואמי הצטרף לדיון וסיכם: "בימינו, רוב הדברים הכי מעניינים שקורים, קורים מתחת לפני השטח. מה שנקרא האלטרנטיב, האינדי. בין אם זה היפ הופ, רוק או מוזיקה אלקטרונית. אני חושב שמהבחינה הזאת אנחנו באמת בפריחה לא נורמלית, זה מטורף. מעל פני השטח לדעתי הדברים קצת יותר משעממים רוב הזמן. באמת צריך לחפש בכל מיני מקומות מוזיקה אחרת, כי שם הדברים כרגע מתפוצצים מבחינה יצירתית. וגם מתכתבים כל הזמן עם חו"ל, מבחינת הרמה ומבחינת השפה המוזיקלית, הרבה בגלל שרוב האמנים האלה כבר הבינו שאין להם כל כך מה לחפש במיינסטרים הישראלי, אז הם לא מתאמצים אפילו, הם עושים את המוזיקה שהם רוצים לעשות ובגלל זה יש הרבה דברים מדהימים".  

בחזרה לסוף עונת התפוזים, ימי שני וחמישי בשעה 22:30, ערוץ 24