התינוק של במבה (צילום: רק בישראל)
בתמונה: תינוק מעצבן עם ריח של חמאת בוטנים | צילום: רק בישראל
עישון גראס מעורר תיאבון, או כך לפחות טוענים כל מיני אנשים מפוקפקים (טוב נו, העורך) שפגשתי במערכת של makoגברים. אותם אנשים (טוב נו, גם העורך משנה) אומרים שהבנאדם שהמציא את הבמבה כנראה ידע מה הוא עושה. אז הם ביקשו ממני – אלוהים יודע למה דווקא אני – להרים את פרויקט "המאנץ' האולטימטיבי". לא כי הם לא יודעים לבד, אלא רק כי הם עצלנים מדי כדי להכין אוכל לעצמם. אז מה תאכל כשאתה במאנצ'יס? הנה כמה מתכונים מובחרים.

מאנץ' לעצלנים: עובדים עם מה שיש

בצבא למדת שאין דבר שאי אפשר לשים בטוסטר או לדחוף לפיתה. הידע הזה הופך מעשי מתמיד ברגעים של יובש בפה ועננת גראס באוויר. השיטה פשוטה: שולפים מארונות המטבח כל פחמימה שניתן למצוא, שופכים הכל לקערה (אפשר לאכול גם ישרות מהשקית) ובולסים. במקרים של מצב רוח פעלתני במיוחד, אפשר גם לשים במיקרו.

סלט יומולדת

- שקית במבה גדולה
- חבילת ופלות מבציר 2007 (ידוע שטעמה של ופלה משתבח ככל שהיא מתייבשת)
- ביסלי גריל לפי הטעם

אופן ההכנה: שופכים הכל לתוך קערת פלסטיק גדולה, מניחים 10 דקות בטמפרטורת החדר כדי לתת למצרכים לנשום. נותנים עירבוב קל ומגישים עם בקבוק קולה בצד. יש לאכול בידיים.

דייסה צבאית נוסטלגית

- בקבוק מים של ליטר וחצי
- קוביית מרגרינה בעובי שתי אצבעות (שלך, לא של חשיש!)
- שליש כוס סולת
- שליש כוס סוכר
- 5 כפות נדיבות שוקולד למריחה

אופן ההכנה: שמים את כל החומרים בסיר מלבד הסולת, ומבשלים על אש גבוהה. מוסיפים בהדרגתיות את הסולת כדי להסמיך את העיסה. בוחשים בעצלתיים כדי שיישארו גושים, ורק כשנוצר קרום עבה של דייסה קרושה (בשביל האותנטיות) מוזגים לקערת הגשה.

אורז פרסי בנוסח ביתי

- אמא
- מקרר
- סיר אורז מארוחת שישי

אופן ההכנה: מוצאים את הסיר מהמקרר, לוקחים כף גדולה ואוכלים ישר מהסיר. למפונקים – אפשר להעביר לצלחת ולדחוף למיקרו לשלוש דקות, אבל סטלן אמיתי יודע שאין כמו טעמו הדביק והמרענן של אורז מהפריז'ידר.

מאנץ' לגברים עם ביצים: השילובים שאף סחי לא יעז לנסות

אין תמונה
גם אופציה
מה משותף לחביתת טונה (חביטונה?), מקופלת בפיתה, ובמבה במילקי? חוץ מזה שכולם ייראו בדיוק אותו דבר אחרי כמה סיבובים בבלנדר, מדובר בשילובים שבקריאה מפוכחת מעוררים רפלקס הקאה, אך אחרי הג'וינט השלישי עשויים להתגלות כגאונות צרופה. הנה כמה מתכונים נבחרים.

תבשיל מוקפצים תאילנדי

- בצל בינוני
- שקית ירקות קפואים של סנפרוסט
- חופן פיצוחים ללא קליפה
- רוטב סויה
- חצי כוס מים
- מחבת רחבה ועמוקה

אופן הכנה: נותנים למחבת שימון קל ומטגנים חתיכות בצל גסות עד להשחמה. זורקים את הקפואים לתוך מחבת ומוסיפים את המים. בוחשים מדי פעם ומקפיצים לפי החשק והיכולת. כשהתערובת מפשירה שופכים קצת רוטב סויה. מה זה קצת? מספיק כדי שיהיה לזה טעם של ירקות קפואים בסויה. מאדים במחבת כעשר דקות ומוסיפים את הפיצוחים. בתיאבון.

מאפה גבינות איטלקי

- פיתה
- קטשופ
- שאריות גבינה שמוצאים במקרר: צהובה, בולגרית, מוצרלה וכו'. אפשר גם קוטג'.
- תוספות לבחירה: טונה, ביצה, שקדי מרק, חמוצים.

אופן ההכנה: פוערים את לוע הפיתה וממלאים בנדיבות בקטשופ מבקבוק לחיץ. חותכים את הגבינות לחתיכות גסות ודוחסים פנימה (במקרה של גבינות בגוון חשוד, מקלפים את העובש ומשתמשים בשאריות). מוזגים את הקוטג' מעל ומשדרגים באמצעות תוספות לפי הטעם. סוגרים את הפיתה ומכניסים לטוסטר עד להתכת הגבינות.

סנדביץ' פינוקים

- שתי פרוסות חלה
- חצי חבילת שוקולד פרה
- שיערות חלבה
- חמאת בוטנים
- טוסטר

אופן ההכנה: לוקחים פרוסת חלה ועורמים עליה בסדר הבא: שלוש כפות מפנקות של חמאת בוטנים, חופן שיערות חלבה, חצי חבילת שוקולד (חשוב מאוד! לא להתפתות להפריד לקוביות). סוגרים בפרוסת חלה נוספת ומכניסים את הכריך האימתני לטוסטר. מניחים על הטוסטר ספר טלפונים ומחכים 5 דקות. הולכים לגלגל משהו בינתיים.

מאנץ' לאנינים ומיטיבי לכת

הקטגוריה הזו מיועדת למי שלא מוכן להתפשר על במבה אדומה ברגעי מאנצ'יז קשים. אומנם מדובר במיעוט איכותי ונדיר, אך אין זו סיבה להתעלם מצרכיו. להלן שני מתכונים למסטול המנוסה.

חזה עוף ביין

- שניצל מהפריזר
- יין מארון הליקרים של אבא
- תנור
- דיסק של אהוד בנאי

אופן ההכנה: מכניסים את הדיסק למערכת ולוחצים פליי. מחממים את התנור ל-180 מעלות. לוקחים את השניצל, דופקים קצת ומכניסים לקערה עמידה בחום. שופכים פנימה את היין. מכניסים לתנור עד שהמטבח מתחיל להעלות ריח שרוף. מוצאים את העוף מהתנור ומגישים לצלילי "היברומן".

פלטת סושי

- גוגל
- טלפון
- כרטיס אשראי

אופן ההכנה: מחפשים בגוגל "סושי טייקאווי". מתקשרים לשירות ההזמנות. שואלים: "מה יש לכם בשביל אירוע של עשרים איש?" ומזמנים את פלטת המיוחדים המומלצת עבורך ועבור שלושת החברים המורעבים שאיתך. משלמים באשראי ומחכים 20 דקות.