View this post on Instagram

A post shared by WWW.BOATPARTYTICKETS.COM (@boatpartytickets) on

נעמי שמר כתבה פעם "ולפעמים החגיגה נגמרת", ועושה רושם שזה בדיוק המקרה של עיירת הנופש הספרדית מגלוף – לפחות עבור התיירים הבריטיים שפחות או יותר החריבו את הלוקיישן האהוב. קוראים אדוקים של המדור בוודאי זוכרים כשסיפרנו לכם בקיץ האחרון על האופן בו העיירה הקטנה והקסומה "נחטפה" על ידי ההמון הבריטי. ובכן, מתברר כי הרשויות המקומיות החליטו "לסגור את השאלטר" כמו שאומרים, ולשים קץ לטירוף שהשתלט להם על הבית.

על פי דיווחים בכלי תקשורת מרחבי העולם, חברות התיירות המקומיות רוצות לעשות סוג של רפורמה בעיר ולשווק אותה בתור יעד שאינו מוכר רק בזכות מועדוני לילה המדושנים באלכוהול. חשוב להדגיש כי מגלוף היא בין היעדים הפופולריים ביותר במיורקה בפרט, ובאיים הספרדים בכלל (שני רק לאיביזה). אלפונסו רודריגז, ראש עיריית קאלוויה אשר במיורקה, התייחס לשינויים בריאיון לערוץ טלוויזיה מקומי ואמר שכבר היום ניתן לראות את השינוי העצום שעובר על האי.

View this post on Instagram

A post shared by Arash12631⛱ (@arash12631) on

View this post on Instagram

A post shared by The Working Holiday Company (@theworkingholidayco) on

"כבר ניתן לראות מהפכה של ממש", סיפר רודריגז. "כרגע אנחנו מנסים להתרחק מהדימוי המוכר שלנו ולגוון מעט את המודל העסקי. במילים אחרות: אנחנו לא רק מקום שבו אנשים באים להשתכר ולעשות סמים". מסתמן כי השינוי לא רק מבורך עבור התושבים המקומיים - אלא גם בשביל חלק מהתיירים הבריטים.

שינייד לאמב בת ה-25 מלונדון מספרת כי היא תמיד תנצור בליבה את הזיכרון מחופשת המסיבות הראשונה שלה עם חבריה כאשר הם טסו לאי היווני זקינתוס בשנת 2012. למרות זאת, כיום היא מחפשת אטרקציות אחרות. "עבור חבריי ובני הדור שלי, אלכוהול היה חלק בלתי נפרד מן התרבות – זו הייתה הפעילות העיקרית בזמן החופשה שלנו", אמרה לאמב. "אבל דברים השתנו והיום אנחנו מחפשים דברים מגוונים יותר מאשר ברים עם אלכוהול במחיר מוזל".

מעבר לשינוי התדמיתי, רשויות מיורקה החליטו להילחם בכל הכוח בתיירות האלכוהול הבעייתית. על פי הדיווחים, הם פועלים באופן ישיר למנוע מסיבות על סירות ובמועדוני לילה, כמו גם מתגברים את הסיור המשטרתי ברחובות וההשפעה מורגשת גם בסוכנויות הנסיעות בבריטניה. רימו מסאלה, סמנכ"ל שיווק של סוכנות הנסיעות "תומאס קוק" באנגליה, התייחס לרפורמה ואמר: "נגמרו הימים של מסיבות על יאכטות מהבוקר על הלילה. עכשיו התיירים נאלצים לחפש חוויות מקומיות אחרות". לא ברור כרגע עד כמה הרפורמה תשפיע מבחינה כלכלית על התיירות המקומית אשר מכניסה מדי שנה כ-82 מיליון דולר (כ-11% מכלל ההכנסות של ספרד מדי שנה).

"בתי עסק והמלונות סבלו את התיירות הזאת בתמורה לרווחים אדירים למדי בטווח קצר זמן יחסית", סיפר פרופסור דימיטריוס בוהליס, ראש החוג ללימודי תיירות והאירוח באוניברסיטת בורנמאות'. "כיום יש הרבה יותר שקיפות. אנחנו חיים בעידן של רשתות חברתיות אשר מוצפות בסרטוני ווידיאו שחושפות את הפנים האמיתיות של התיירות המקומית בפני כל העולם. בסופו של דבר, זה פוגע במוניטין המקומי וזה משהו שהתושבים והרשויות חייבים לקחת בחשבון".