קרוזים שונים זכו לאורך השנים למוניטין של סביבה מתירנית מאוד עבור עובדיה, מוניטין אשר נובע בעיקר עקב שעות ארוכות בים בשילוב אלכוהול שזמין לאנשי הצוות בלבד 24/7. למרות זאת, אם תשאלו אנשים שמתפרנסים כנותני שירות באותם קרוזים, אותו אלכוהול זמין יכול להפוך למנגנון התמודדות בעייתי מאוד – לפחות לטענתו של בריאן דייויד ברונס, מי שעבד כמלצר בחברת Carnival Cruise Lines בעשור הקודם.

ברונס פרסם לאחרונה את הספר Cruise Confidential, אשר מספר את שלל החוויות השערורייתיות שהוא חווה לאורך השנים על הספינות בהן עבד. בריאיון לאתר האינטרנט Business Insider, הוא מתאר כיצד המתח היומיומי והבדידות של העובדים יכולים להפוך את צריכת האלכוהול על האונייה למדרון חלקלק מאוד. "זאת עבודה מאוד מלחיצה", הוא מספר. "אז ברור שאתה רוצה לשחרר את הלחץ הזה עם חברייך".

View this post on Instagram

A post shared by cruisin' the pacific ☀️ (@cruisepacific) on

ברונס טוען שהעובדים על ספינות הקרוזים לרוב מועסקים בחוזים קצרי טווח, מה שגורם לסביבת העבודה להיות דינמית מאוד – לפחות מבחינת אנשים. כלומר, אנשים באים והולכים כל הזמן, מה שיכול להקשות מאוד על פיתוח קשרי חברות במקום, ובדיוק כאן האלכוהול נכנס לתמונה. "ערבי השתייה גורמים לך להתחבר מהר יותר לאנשים", מספר ברונס. "מעבר לזה, האלכוהול גם עוזר להקל על הכאב של אנשים שעוזבים את החברים שלהם". המלצר לשעבר סיפר שהוא נהג לעבור לפחות 80 שעות בשבוע, ולעתים קרובות ישן רק כמה שעות בודדות לפני המשמרת הבאה שלו – אז מה עושים כשלא מצליחים להירדם? ניחשתם נכון, שותים.

ברונס מסביר: "אתה נמצא בלחץ אטומי, כאילו אתה בשדה קרב, ואז פתאום זה נגמר – ואתה מבין שאתה צריך לחזור לעבוד בעוד שש שעות. אז אתה מוריד שוט כדי שזה יעזור לך להירדם. אחרי תקופה שבה אתה עושה את זה, שוט אחד הופך לשניים, שהופכים לארבע, וכך הלאה. קיבולת האלכוהול שלי עלתה באופן משמעותי בתקופה שלי שם. אני בטוח שאם מישהו היה צופה בי מהצד, הוא היה סבור שפיתחתי בעיית שתייה - וזה הגיוני. זה יכול לקרות מהר מאוד בזמן שאתה שם - המעבר משתייה חברתית לאלכוהוליזם כמנגנון התמודדות עם המתח והבדידות".