מחקר שנערך לאחרונה בבריטניה גילה כי לא מעט אנשים נוהגים להשתמש בתוכן חשבונות המדיה החברתית של חבריהם לעבודה, ובכן, בשביל לענג את עצמם. על פי ממצאי המחקר, אשר פורסם לפני כשבוע באתר האינטרנט SugarCookie, כמעט 40 אחוזים מהאנשים (גברים ונשים כאחד) נוהגים להסתכל על תמונות של חבריהם לעבודה ברשתות החברתיות בזמן שהם עוסקים בעינוג עצמי.

המחקר בדק את הרגלי האוננות של כ-2,000 גברים ונשים, ספציפית בכל הנוגע לשילוב של חשבונות מדיה חברתית בכל התהליך. ראשית כל, הם גילו שרוב האנשים שהשתתפו במחקר (כ-67%) אכן בחנו את החשבונות של חבריהם לעבודה. אגב, זה אולי יפתיע אתכם, אבל נשים נוהגות להסתכל בתמונות של גברים ממקומות העבודה שלהן קצת יותר מהגברים עצמם – כ-67% מהנשים, לעומת 58% מהגברים.

עכשיו לסטטיסטיקה שלשמה התכנסנו; על פי ממצאי המחקר, 39% מהגברים שהשתתפו במחקר הודו כי הם נוהגים להשתמש בתמונות של הנשים ממקומות עבודה שלהם בשביל לענג את עצמם – והם לא לבד בסירה הזאת. כ-42% מהנשים שהשתתפו במחקר סיפרו שגם הן נוהגות לעשות את זה. יותר מזה, עושה רושם גם שנשים הרבה יותר מודעות לתופעה הזאת באופן כללי.

כאשר שאלו את הנשים שהשתתפו במחקר אם הן אי פעם העלו בדעתן שאנשים יעשו שימוש בתמונות שלהן ברשתות החברתיות למטרות עינוג עצמי, כ-51% מהן ענו שכן. לעומתן, רק 21% מהגברים טענו שהמחשבה שנשים נעזרות בתמונותיהם בשביל לענג את עצמן אכן חלפה להם בראש.

אז מה כל זה אומר? כנראה שלא יותר מדי. הרי כולנו בני אדם, גברים ונשים כאחד. כולנו חיים היום בעידן משונה מאוד ומשנים את אורח החיים שלנו בהתאם אליו. בין אם זה אומר שאנחנו לא נזוז מילימטר עם האוטו בלי ניווט GPS או שנשתמש בחשבונות פייסבוק של אנשים מהעבודה בשביל לענג את עצמנו. ברוכים הבאים למאה ה-21.