המושג "סקס מוכר" קיים כבר כמה עשרות שנים בתעשיית הפרסום, אבל עד כה לא ניתנה תשובה ברורה לשאלה: מי קונה? מחקר חדש ניסה להתעמק בנושא ולהעניק תשובה ברורה. במסגרת המחקר חולקו גברים ונשים לשתי קבוצות והתבקשו להביט על פרסומות סקסית של דוגמנית בביקיני. החוקרים ריכזו את הנתונים לצבעים חמים וקרים, המייצגים את המקומות שבהם התמקדו עיניהם של הנחקרים. כדי שגם אתה תוכל לבהות בנחת (במוצר כמובן, לא במקומות אחרים), סידרנו גם לך את התמונה בגודל מלא.

אין תמונה
בוחן פתע: בלי להציץ, מה היה המחיר?

המסקנות אליהן הגיעו החוקרים לא ממש אמורות להפיל אותך מהכיסא: שתי הקבוצות בילו זמן שווה בהתבוננות על פניה של הדוגמנית, אך בעוד שהנשים התעניינו יותר בבטנה השטוחה ובמחיר המוצר, מבטם של הגברים נעצר לרוב בשתי תחנות נוספות: החזה והמפשעה. כלומר, גם אם גבר כלשהו שקל בשלב מסוים לרכוש בגד ים במתנה, מהר מאד נשכחה המטרה הראשונית לטובת הצורך להמשיך ולבהות.

אין תמונה
מצד ימין: המין הרציונאלי, מצד שמאל: אגף החרמנים

הפרסומת השנייה שהוצגה לנבחנים הייתה מודעת לנעלי "ריבוק". כאן הוגדלה רמת הקושי, שכן הדוגמנית במקרה הזה הופיעה בעירום מלא (טוב, לא בדיוק מלא, היא בכל זאת לבשה נעליים). גם כאן הנשים עברו את התחנות על פי הסדר: פנים, גוף ואז המוצר עצמו - הנעליים. הגברים העדיפו לחקור לעומק את ישבנה החשוף של הדוגמנית ולהתעלם כמעט לחלוטין מהמוצר אותו היא מפרסמת.

אין תמונה
ושוב: מימין, צרכניות מחושבות - משמאל: מזילי הריר

מסקנה? אם מישהו רוצה למכור לך משהו, כדאי שישתמש בנזירה חסודה ולבושה היטב, אחרת אין סיכוי שתגיע לפואנטה כי כל מה שמעניין אותך זה ציצים.

>> 8 דברים של ידעת על ציצים