מאזדה 3 סדאן החדשה (צילום: גלובס)
מאזדה 3 סדאן החדשה | צילום: גלובס

אחרי כמה טיזרים מוקדמים, חברת מאזדה חשפה הערב רשמית בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס את הדור החדש של המאזדה 3.

המושג "דור חדש" עשוי להיות מופרז. המכונית ניצבת על אותה פלטפורמה של קודמתה (ושל הפורד פוקוס) וניצבת על בסיס גלגלים זהה , שנמתח לאורך של 2.64 מטר. אולם עם אורך של לא פחות מ-4.59 מטר היא ארוכה ב-10 ס"מ מהמכונית הנוכחית והיא גם גבוהה יותר בסנטימטר.

מאזדה 3 סדאן החדשה - מבט מאחור (צילום: גלובס)
מבט מאחור | צילום: גלובס

עיקר תוספת האורך היא בחרטום, שעוצב כדי לעמוד בתקנות האירופאיות המחמירות להקטנת הפגיעה בהולכי רגל. בינתיים הוצגה המכונית רק עם מנוע אחד שרלוונטי לישראל: 2 ליטר בהספק 148 כ"ס (בגרסה האמריקנית). דגם ה-2 ליטר הוצג עם תיבה אוטומטית חדשה בת 5 מהירויות. עדיין לא ברור אם תיבה זהה תופיע גם בדגם ה-1.6 ליטר.

המכונית הוצגה גם עם מנוע ה-2.5 ליטר של המאזדה 6, שככל הנראה לא יגיע אלינו. גרסת ה-5 דלתות, שתיחשף כנראה בינואר באירופה, תהיה אגרסיבית יותר בעיצובה ותוצג גם עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר ותיבה אוטומטית משודרגת, שיגיעו לישראל בעת השקת המכונית בשלהי מאי 2009.

מאזדה 3 סדאן החדשה - מבט מבפנים (צילום: גלובס)
ומבפנים | צילום: גלובס

הצצה לתא הנוסעים מגלה שינוי עיצוב דרמטי עם קווים עגלגלים וזורמים שמקיפים את הנוסעים ולוח מחוונים כמעט תיאטרלי עם שני שעוני ענק, שמזדקרים בזווית מתוך לוח המחוונים. בולט גם שימוש נרחב יותר בחומרי פלסטיק איכותיים.