חברת ב.מ.וו השיקה השבוע רשמית את אופנוע הסופר-ספורט הסדרתי החדש S1000 RR, שמאיים לראשונה על ההגמוניה היפנית רבת השנים בפלח הזה. המפרטים שחושפת החברה מלמדים על אופנוע יוצא דופן מכמה בחינות.

אין תמונה

המנוע הקומפקטי, למשל, מייצר לא פחות מ-193 כ"ס, שמושגים ב-13 אלף סיבובי מנוע אסטרונומיים כאשר הקו האדום נמצא בסביבות 15 אלף סיבובים לדקה. המנוע משודך לתיבת הילוכים מתוחכמת, שמאפשרת כאופציה העברת הילוכים ללא מצמד גם תחת כוח מלא.

עוד מאפיין מרשים הוא שלדת "גשר אלומיניום" שמעניקה לכלי משקל עצמי "יבש" של כ-180 קילו בלבד ויחס משקל/הספק שמתקרב לזה של אופנוע מסלול מקצועי. גם עם מיכל דלק מלא ואבזור כולל לכביש משקלו אינו עולה על 206 קילו.

אין תמונה

הכלי גם עמוס בטכנולוגיות אלקטרוניות מתקדמות שכוללות בין השאר מערכת ABS מכוילת למסלול המרוצים ומערכת בקרת יציבות אלקטרונית עם בחירה בין ארבעה מצבים שונים, כולל מצב מיוחד לגשם, מצב ספורט ומצב מיוחד לרכיבה תחרותית על צמיגי "סליקס".

האופנוע עונה לכל התקנים הסביבתיים הקיימים והעתידיים ולמרות ש.ב.מ.וו לא נוקבת בביצועים רשמיים מעריכים בגרמניה כי לאופנוע לא תהיה בעיה לחצות את קו ה-320 קמ"ש. המחיר הרשמי יתחיל בכ-15 אלף אירו אם כי החברה מתכננת כמות ייצור מוגבלת.

אין תמונה
אין תמונה