makoland

מסיבה גלקטית: אורות הצפון היו מרשימים במיוחד השנה

האורות המרהיבים נוצרים בעת פעילות מוגברת של השמש, והשנה הם היו חזקים באופן יוצא דופן. הצלם הנורווגי טריה סורגיירד בילה איתם שבוע, ולפניכם התמונות

אורן דותן | היקס | פורסם 26/04/11 07:44:46
אין תמונה פעילות סולארית חזקה במיוחד. מתוך הסרטון

אורות הצפון, הידועים גם כזוהר הקוטב, הזוהר הצפוני ואורורה בוראליס, הם תופעת טבע המאופיינת בשבילי אורות צבעוניים המופיעים בשמי הלילה בקרבת הקוטב הצפוני. בינואר השנה היו אורות הצפון חזקים במיוחד, בעקבות הפעילות הסולרית הרבה בארבע השנים האחרונות.

צפו: האורות הצפוניים לאורך עשור
צלם אחד רדף אחר התופעה המדהימה, זו התוצאה
צפו: האורות הצפוניים לאורך עשור

את האורות המרהיבים יוצרים חלקיקים, הזורמים מטה בשדה המגנטי של כדור הארץ ומתנגשים בחומרים פלואורסצנטיים באטמוספירה (באזור היונוספרה) וגורמים להם לשחרר אנרגיה. התופעה מתרחשת בעת פעילות מוגברת של השמש ומופיעה, בדרך כלל, סמוך לקטבים המגנטיים של כדור הארץ, משום שהאטומים הטעונים נמשכים אליהם. צבעם של אורות הצפון נקבע בהתאם לסוג האטום: ירוק, שהוא הצבע הנפוץ ביותר, נוצר כתוצאה מפגיעה באטום חמצן, ואילו צבעים נדירים יותר כאדום וכחול נוצרים מאטומי מימן או חנקן.

טריה סורגיירד, צלם נוף נורווגי נלהב, בילה שבוע מתחת לשמי הצפון הבוהקים במטרה ללכוד את אחת מתופעות הטבע היפות במלוא הדרה. צפו בתמונות שצולמו בטמפרטורה של 25 מעלות צלזיוס, סמוך לגבול רוסיה-נורווגיה.

The Aurora from Terje Sorgjerd on Vimeo.

נייט בולט הכין את הסרטון הזה מ-2,459 תמונות שצילם במהלך טיסה של עשר שעות וחצי מסן-פרנסיסקו לפריז. הוא לא תכנן ללכוד את אורות הצפון בליל הטיסה, אך הופתע לטובה מהאפקטים המיוחדים שנוספו לסרט (האקשן מתחיל בדקה 1:05).

* הכותב הוא עורך הבלוג היקס, שמביא לכם בכל יום את הסיפורים הכי מטורפים ומרתקים בעולם

מדהים: המלון הראשון מתחת למים באיי פיג'י
ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן