makoland

המדריך השלם לאירועי החג

אז איפה אתם מבלים בראש השנה: בתפילה מיוחדת? בפעילויות במיני ישראל? בשיטוט חגיגי במוזיאון? בהעפת עפיפונים מקושטים לשנה החדשה? או אולי בפתיחת תערוכה של דגלי שמחת תורה? קבלו את מדריך האירועים השלם לילדים ולהורים

ענבל סינגר | מקולנד | פורסם 27/09/11 09:16:18
ארוחת חג יש לכם תכניות אחרי הארוחה? | צילום: Monkey Business Images, Istock

מיני שנה חדשה

כבר יצא לכם לבקר בפארק מיני ישראל? אם טרם, אז בראש השנה תהיה לכם הזדמנות מצוינת לבקר בפארק המיניאטורות. שם יתקיים פסטיבל חגיגי שיכלול מתחמי הפעלה ואטרקציות לכל המשפחה במהלך ימי ראש השנה. במסגרת הפעילות יערכו מגוון מתחמי הפעלה, פינות יצירה, מתחם משחקים ואטרקציות. הפעילות תתקיים בימים חמישי (29.9) ושבת (1.10) בין השעות 11:00-17:00.

הפארק ייארח בראש השנה את הפאוור ריינג'רס, דובוני אכפת לי ודמויות מהופ ילדות ישראלית. במתחם הצילום תוכלו להצטלם עם הריינג'ר הירוק, במתחם דובוני אכפת לי תוכלו להכין משאלות לשנה החדשה ובמתחם המשחקים להשתעשע במשחקי דמקה, דוקים וקלאס.

עלות כרטיס (בין הגילאים 2-5): 24 ₪. עלות מגיל 6-18: 59 ₪, מחיר כרטיס מגיל 18 ומעלה: 79 ₪. לבירורים והזמנות- www.minisrael.co.il , או בטלפון 1700-559-559.

אין תמונה מיני שנה חדשה במיני ישראל

בילוי רוחני

לא יוצא לכם לבקר בבית הכנסת? לא כל כך מכירים את מנהגי החג? אתם יכולים להצטרף ביחד עם ההורים לתפילות מיוחדות לראש השנה ולחוות את החג בצורה מיוחדת בבית תפילה ישראלי בתל אביב. בתפריט: טקס קבלת השנה החדשה, תפילת ראש השנה לילדים ותשליך בנמל תל אביב.

בערב ראש השנה, ביום רביעי, 28.09, בשעה 17:30 ייערכו בבית הקהילה בתל אביב טקס ותפילה לקבלת השנה החדשה. התפילה החגיגית - המלווה בצוות נגנים - צפויה להימשך כ-45 דקות, כך שאפשר להשתתף בה ולהגיע בזמן לסעודת החג.

ביום שישי, 30.09, בשעה 9:30 תיערך בבית הקהילה תפילה מיוחדת לילדים והוריהם עם תקיעת שופר וקריאת התורה. באותו יום שישי בשעה 17:00 תיערך תפילת תשליך וקבלת שבת בנמל תל אביב.

תפילות ראש השנה יערכו בבית עלמא ברחוב בצלאל יפה 4 בתל אביב (למעט התשליך וקבלת שבת שיערכו בנמל תל אביב).

מידע על בית תפילה ישראלי והפעילויות בחגים באתר: www.btfila.org

אין תמונה תפילה לראש השנה

מנדלה ענקית לראש השנה

גם זאת דרך מגניבה לקבל את השנה החדשה - להכין מנדלת חול קבוצתית ומרהיבה במעגל רב משתתפים בחוף הארובות ליד קיבוץ שדות ים. האמן איתן קדמי, שידוע בכינוי "הגורו של המנדלות", מזמין את כולם לקחת חלק בחוויה יוצאת דופן: ציור מנדלת ענק מחול צבעוני על חוף הים.

לאור ההצלחה בשנה שעברה, אז השתתפו מאות אנשים, קדמי החליט להמשיך את המסורת. בואו להפוך את החוף למרבד מרהיב וקסום של צבעים ביום שבת, 01.10, משעה 16:00 ועד השקיעה. בשקיעה כל המשתתפים יאחזו ידיים במעגל ענקי ויברכו בקול את השנה החדשה.

איך מגיעים?
יורדים במחלף קיסריה ונוסעים שמאלה לבאים מדרום על כביש החוף ימינה לבאים מצפון. נוסעים עד ל-T, פונים שמאלה עד מגרש חניה גדול ליד אולם אירועים "כוכב הים", ממנו יורדים לים. שימו לב שלא נכנסים לקיבוץ שדות ים.

ההשתתפות בחינם.

אין תמונה מנדלה חגיגית

הקסם שמאחורי הדגלים

חג סוכות עוד נראה רחוק, כי יש לנו את ראש השנה ויום כיפור לעבור עד שנגיע אליו, אבל ביום שבת הקרוב, 01.10, כבר נפתחת תערוכה חדשה שמציגה דגלים של שמחת תורה במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. תוכלו לראות שם דגלים מתקופות שונות: מדגם עם דיוקן של הרצל ועד דגם עם ציור של פופאי. הדגלים מרהיבים ומעוטרים במוטיבים מן המסורת היהודית והארץ ישראלית.

לרגל החג יונף בגן המוזיאון דגל ענק של שמחת תורה, הגדול מסוגו בעולם, בגודל של 3X4 מטרים, שצוייר על ידי האמן צבי לבני בשנות ה-50. הוא נחשב לאחד מהדגלים היפים ביותר שנוצרו בארץ.  בנוסף יתקיימו במוזיאון פעילויות מיוחדות לכל המשפחה במהלך חול המועד בסוכות בין התאריכים 16-18.10.

המוזיאון מציע כרטיס מוזל הכולל כניסה למוזיאון, שעת סיפור, סיור וסדנא. מחיר למבוגר: 69 ₪, מחיר לילד: 49 ₪. פרטים נוספים בטלפון: 03-6415244.

אין תמונה דגל שמחת תורה

עפים על השנה החדשה

אחת ממסורות החג היא הפרחת עפיפונים שנושאים ברכות ואיחולים לכבוד השנה החדשה. אתם מוזמנים להעיף עפיפונים באפולוניה. במהלך האירוע תתקיים פעילות של בניית וקישוט עפיפונים עם ברכה אישית לשנה החדשה. אפשר גם להביא עפיפון מהבית, זה לגמרי בסדר. האירוע כולל גם העפת עפיפונים עם מעיפים מקצועיים מה שנקרא.

דרך אגב, הגן הלאומי אפולוניה נמצא על צוק גבוה מעל הים ויש שם נופים מדהימים. הרוח שם נהדרת בשביל העפיפון שלכם.

מתי? בין התאריכים 30.09-01.10, ימי שישי ושבת, בין השעות 10:00-16:00. בתשלום. לפרטים נוספים: 09-9550929.

אין תמונה שנה טובה מעופפת

גם בגן גורו ביום שישי, 30.09, בין השעות 09:00-17:00, מתקיים פסטיבל הפרחת עפיפונים לשנה החדשה. גם כאן תתקיים פעילות של בניית וקישוט עפיפונים בסדנאות בעלות של 15-25 ₪. תוכלו להשיא את עיניכם השמימה ולחזות בעפיפוני ענק.

גן גורו חוגג יומולדת 15 להקמתו, וילדים שחוגגים ביחד אתו בחודש ספטמבר נכנסים בחינם בהצגת ספח תעודת הזהות של ההורים.

איפה? גן גורו, בקיבוץ ניר דוד. מחיר כניסה לילד ולמבוגר מגיל 3 ומעלה: 43  ₪. סדנאות עפיפונים בתוספת תשלום. לפרטים נוספים: 04-6488060.

שתהיה לכם שנה דבש

בניגוד לתפוחים, הדבש לא צומח העצים. רוצים לראות איפה כן? בדבורת התבור מתקיים במהלך החג פסטיבל הדבש במסגרתו תצפו בעבודתו של הדבוראי (לא אומרים יותר כוורן), תיצרו שוקולד מדבש ושכמיה של דבש.

הסיור בממלכת הדבש כולל ביקור במכון רדיית דבש שבו טועמים דבש טהור מהחבית וצפייה במצפה הדבורים בייצור דבש בלייב. חוץ מזה, במסגרת הפעילות תוכלו לתת לעיזים ננסיות לאכול להם מהיד.

האתר פתוח במהלך החג בין השעות 09:00-17:00, הכניסה עד 15:0. מחיר כניסה למבוגר: 22  ₪ ולילד מגיל שנתיים: 45  ₪. לפרטים נוספים: 04-6769598, 050-5637645.

אין תמונה איך עושים דבש?

חג במוזיאון

אי שם בצפון, במוזיאון הפתוח תפן, מזמינים אתכם לחגוג את החג עם הצגות, סדנאות, הצגות ופעילויות מיוחדות. במהלך ימי הפעילות, 29.09-01.10, יתקיימו סדנא להכנת גלויות מגנטיות לראש השנה, סדנא להכנת עוגת דבש ופעילות בתערוכת ארץ ישראל בתלת מימד. בנוסף יוצגו ההצגות "ציפ ציפורה" ו"המלך צב צב".

בכל אחד מימי הפעילות החל מהשעה 10:00. בערבי חג ובימי שישי המוזיאון פתוח עד השעה 14:00. מחיר בשבת וחג: 30 ₪ לילד ו-25 ₪ למבוגר, הצגה בתוספת של 10 ₪. לפרטים נוספים: 04-9109609.

מכונית במוזיאון המכוניות בתפן קפצו לבקר גם במוזיאון המכוניות בתפן | צילום: איל שפירא

גם המוזיאון הפיתוח לצילום בגן התעשייה תל חי מציע לכם סדנאות מגוונות והצגות ברוח החג. בין הימים חמישי עד שבת ייערכו סדנאות יצירה לחג: הכנת כרטיס פופ-אפ לשנה החדשה, עם צילום אישי בשילוב דמויות, והכנת גלויה חגיגית המשלבת עבודת קולאז' ממוחשבת.

תוצג ההצגה "מחבואים בים" שמבוססת על הסיפור "כספיון". דג רמזור, דג ישנוני, תמנונה אחת, כריש ועוד יצורים חיים להם בים. כולם צוחקים על דג אחד קטן במיוחד, שישחק אותה בגדול.

בנוסף, תערוכות המוזיאון פתוחות בפני הקהל הרחב.

מחיר למבוגר: 18 ₪, מחיר לילד/סטודנט: 14 ₪. לפרטים נוספים: 04-6951333.

חגיגת גבינות ויין

לרגל חגי תשרי, "המחלבה" מבית יצחק, מזמינה את הציבור הרחב לפסטיבל גבינות, יין ותפוח בדבש. למבקרים ייערך סיור במתחם הרפת ובמפעל ייצור הגבינות, כולל ביקור במעדנייה הסמוכה. הסיור כולל טעימות תוצרת המחלבה מבית יצחק.

בנוסף, כל הרוכש במקום את מוצרי המחלבה ייהנה מהטבות והנחות על מוצרי חלב, דבש ויין. מחלבת הבוטיק ממוקמת במושב בית יצחק, שסמוך לצומת בית ליד, כעשרים דקות מרחק נסיעה מתל אביב. הביקור מאפשר טעימה של חו"ל וחוויה אמיתית.

ימי פעילות המחלבה: א'- ה'  7:00-17:00, ו' וערבי חג 7:00-15:00. ניתן לתאם ביקור בטלפון: 09-8329222.

אין תמונה חגיגה טעימה

>>שמעתם על אירועים נוספים שקורים בחג? ספרו לכולם בטוקבקים...

>>בחנו את עצמכם: אוהבים את ראש השנה?

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן