makoland

האם החיים על כדור הארץ הגיעו מהחלל?

אסטרוביולוגים מנאס"א טוענים כי גילו ראיות משמעותיות המאששות את התיאוריה לפיה מקור כל החיים על פני כדור הארץ הוא בחלל החיצון. לטענתם הם הצליחו להוכיח שחומר גנטי שנמצא על מטאוריטים - מקורו בחלל. אחד החוקרים הסביר, "מצאנו 'אבני בניין' לחיים"

חדשות 2 | חדשות | פורסם 09/08/11 17:13
השביט "יעיף" חלקיקים לעבר כדור הארץ החיים הגיעו על מטאוריט? | צילום: חדשות 2

האם נמצאה ההוכחה שמקור החיים על פני כדור הארץ נמצא בחלל החיצון? אסטרוביולוגים מנאס"א, שחקרו מטאוריטים - סלעי חלל - שנמצאו באנטארקטיקה, מצאו בתוכם שרידי דנ"א. זו אינה הפעם הראשונה שנמצאים שרידי דנ"א במטאוריטים, אך הפעם ייתכן ומדובר בתגלית משמעותית מאי פעם.

שרידי חומר גנטי התגלו במטאוריטים כבר בשנות ה-60' של המאה הקודמת, אך כמעט תמיד נותר ספק, שהדנ"א נדבק לגוש הסלעי רק כשהגיע לכדור הארץ. אולם, המחקרים שנעשו הפעם מצאו עדויות שתומכות בכך שאכן מדובר בחומר ביולוגי שמקורו בחלל החיצון.

החוקרים הגיעו למסקנה, אחרי ששילבו מספר ראיות שנמצאו בשטח. ראשית, סוג הדגימה שנמצא על הסלעים אינו חומר ביולוגי שניתן למצוא בטבע. שנית, בדגימות שנלקחו מהקרח שמסביב למטאוריט, נמצאו דגימות בריכוז נמוך הרבה יותר, ומסוג שונה מאשר זה שעל המטאוריט. שלישית, המדענים העלו תיאוריה לפיה החומרים נוצרו כתוצאה מתהליכים כימיים על הסלע, אולם גם תיאוריה זו הופרכה, משום שאם היה זה המצב, היו צריכות להימצא שלל דגימות על המטאוריט ולא רק חומר ביולוגי.

"לראשונה", הסביר האסטרוביולוג מייקל קלהאן, "יש לנו שלוש ראיות, שביחד נותנות לנו ביטחון בסברה שמקור 'אבני הבניין' האלה של החיים, בחלל". החוקרים הנרגשים מקווים שהממצאים החדשים יפיחו רוח חדשה בתיאוריה לפיה מקור כל החיים על פני כדור הארץ הוא בחלל החיצון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק